Acasă Actualitate Din cauza problemelor de la Liceul de Arte Plastice, doi arhitecți renunță...

Din cauza problemelor de la Liceul de Arte Plastice, doi arhitecți renunță la a mai fi profesori

663
DISTRIBUIȚI

Problemele de la Liceul de Arte Plastice din Timișoara continuă. Problemele legate de condițiile precare din cele două corpuri ale liceului, atelierele improprii, compromisurile prea mari, deficiențele conducerii școlii și o problemă legată de concursul de ocupare a posturilor i-au făcut pe doi arhitecți timișoreni – Camelia și Nicolae Covaci Preda – să renunțe la a mai preda aici.

Cei doi arhitecți au predat în ultimii doi ani la acest liceu și, pe lângă activitatea didactică, i-au ajutat pe elevii absolvenți să își completeze portofoliile. Pe 18 septembrie, cei doi au dat concurs pentru a continua și în acest an școlar. Din 21 septembrie, ei au reluat activitatea, fără a semna vreun contract de muncă, ulterior aflând că, din cauza unei erori administrative, acel concurs trebuia repetat. Acum, pare că s-a umplut paharul, cei doi anunțând conducerea liceului că nu se vor mai înscrie.

„Considerăm că nu este corect față de noi, anularea concursului fiind datorată unei greșeli administrative ce considerăm că putea fi corectată tot administrativ. Pe de altă parte, atmosfera generată în școală de sincopele conducerii, condițiile materiale igienico-sanitare precare, spații improprii desfășurării activității didactice (nu există aviz sanitar de când s-a mutat liceul în actuala locație) și eforturile noastre pentru a rezolva unele din aceste probleme, care nu au fost înțelese în primul rând în interiorul colectivului didactic, ne determină să credem că nu suntem bine primiți în colectivul liceului și ne face să ne dorim retragerea din activitatea didactică”, au transmis cei doi arhitecți conducerii școlii.

„Pentru noi, copiii au fost pe primul plan în acest demers și doar așa am rezistat doi ani în acel «atelier» din corpul B, împărțit în două, impropriu predării specialității de arhitectură. Ne-am implicat sufletește, financiar și uzând de toate relațiile noastre în vederea obținerii de sponsorizări, în rezolvarea acestui lucru prin amenajarea unor grupuri sanitare în corpul B și amenajarea corpului C cu 4 ateliere spațioase și un spațiu de prezentare expoziții, destinat întregii școli, făcând parte dintr-un proiect mai amplu de Hub Cultural pentru a fi vizibilă școala în comunitate și în zonă, având, prin menirea sa, o adresabilitate mult mai largă decât localitatea în care este amplasată”, au mai motivat aceștia.

Camelia și Nicolae Covaci Preda mai spun că începutului anului școlar și starea de alertă impusă de pandemia de COVID-19 au scos în evidență problemele școlii, dar deși avut loc discuții, soluțiile alese nu au fost întotdeauna cele mai bune, fiind chiar „absurde uneori”. Acest lucru „a scos la iveală neajunsuri și deficiențe ale conducerii școlii și în relația corectă cu autoritățile locale”, mai arată aceștia. Acest lucru, împreună cu neînțelegerile în cadrul colectivului de profesori – care „văd soluții care nu sunt orientate în primul rând pentru elevi” – și compromisurile prea mari făcute – „nici măcar pentru a respecta dotările minimale cerute prin legislaţia în vigoare” – au mai contribuit la decizia acestora de a nu continua. „Prin urmare am hotărât, cu mare părere de rău pentru elevi, de care ne-am atașat foarte mult, să nu mai susținem a doua oară examenul”, au concluzionat aceștia, în scrisoarea din 30 septembrie.

Reamintim, tot pe 30 septembrie,primarul Nicolae Robu s-a întâlnit cu reprezentanții profesorilor, elevilor și părinților, făcându-le acestora promisiuni că va urgenta rezolvarea tuturor problemelor de la liceu. Primul pas a fost făcut în ședința de Consiliu Local din 2 septembrie, când s-a propus extinderea liceului și într-un al treilea corp – corpul C – aparținând Liceului Tehnologic Energetic Regele Ferdinand I, dar unde Direcția de Asistență Socială împărțea diferite materiale pentru persoanele din medii defavorizate.

Proiectul de hotărâre nu avea avizul juridic, pentru că juriștii din primărie considerau că lipseau o aprobare din partea Inspectoratului Școlar Județean Timiș și decizii luate de Consiliile de Administrație ale celor două școli. Robu a insistat că aceste documentar avea doar rol consultativ și nu a retras proiectul. Totuși, doar trei consilieri au votat „pentru” și restul s-au abținut, proiectul fiind, astfel, respins.

Comentarii

comentarii