Acasă Actualitate Drăgănescu, despre HCL-ul care le permite bicicliștilor să circule pe străzile pietonale...

Drăgănescu, despre HCL-ul care le permite bicicliștilor să circule pe străzile pietonale din centrul Timișoarei: „Este în contradicție cu legislația primară”. Cererile ATOP Timiș

DISTRIBUIȚI
Foto: Opinia Timișoarei

Joi, 16 martie, membrii Autorității Teritoriale de Ordine Publică (ATOP) Timiș s-au întâlnit, la solicitarea subprefectului Ovidiu Drăgănescu, să discute tema circulației bicicletelor în zona pietonală a Timișoara, subiect care a ajuns în atenția publică în urma accidentului de săptămâna trecută de pe strada Emanuil Ungureanu.

Drăgănescu spune că HCL-ul aprobat în 2021 ar fi în contradicție cu legea. Mai exact, legea ar interzice circulația „pe două roți” pe spațiile pietonale, fiind exceptați doar curierii. Cu toate acestea, HCL-ul este încă valabil, pentru că nu l-a atacat în instanță nici prefectul, niciun vreun alt cetățean. Drept urmare, ATOP a concluzionat că ar fi nevoie de amendarea legii, astfel încât să fie scoasă excepția care îi privește pe curieri, dar și să fie mai multe marcaje pentru bicicliști, cum sunt cele de pe strada Mărășești.

„Am convocat ieri Autoritatea Teritorială de Ordine Publică pentru a discuta HCL din 2021 care permite deplasarea pe vehicule cu 2 roți ș.a. în zonele pietonale din Timișoara. Au fost invitați și dl. vicepr. R. Lațcău, respectiv șeful Serv. Poliția  Circulației TM, L. Dragostin.

Sunt mai multe probleme:

  1. În martie 2021 C.L. Timișoara a modificat HCL 438/2013 (a fostei administrații) care permitea doar accesul pietonilor în zonele pietonale, în conformitate cu OUG 195/2002 și H.G. 1391/2006.
  2. Noua hotărâre, HCL 394/2021, în vigoare, dar în contradicție cu legislația primară care nu permite accesul în zonele pietonale a bicicliștilor (cu o excepție), nu a fost atacată în contencios administrativ de Instituția prefectului sau de orice altă persoană interesată. Așadar, ea este valabilă și aplicabilă.
  3. Excepția de care vorbeam: legislația prevede că în zonele pietonale au acces pe două roți curierii care livrează «din poartă în poartă». Acesta a fost unul din motivele pentru care C.L. Timișoara a decis ca și ceilalți bicicliști, «ne-curieri», să poată avea acces în zonele pietonale.
  4. Viteza maximă admisă în zonele pietonale (prevăzută doar pentru curieri) este de 5 km/h ceea ce nu se respectă, dar nu au existat vreodată radare pentru biciclisti.
  5. În zonele pietonale, doar parțial sunt marcate pistele care să indice traseul vehiculelor pe două roți – ex str. Mărășești.

În condițiile date, ATOP Timiș propune:

  1. Extinderea marcării zonelor de acces-piste de biciclete și în zonele pietonale, gen str. Mărășești, pentru a separa pietonii de biciclisti.
  2. Modificarea legislației care permite accesul cu vehicule in zone pietonale a curierilor care livrează din poartă în poartă, ei urmând să se deplaseze în aceste zone doar ca pietoni.

În acest scop va fi sesizat Parlamentului pentru amendarea legii”.

Comentarii

comentarii