Acasă Actualitate După ani şi ani… s-a terminat reabilitarea drumului Timişoara – Lugoj

După ani şi ani… s-a terminat reabilitarea drumului Timişoara – Lugoj

DISTRIBUIȚI

Deşi reabilitarea drumului trebuia finalizată în 2005…

Marţi, la prima ninsoare, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a venit să taie panglica pe drumul Timişoara-Lugoj. Alături de el au fost ambasadorul Japoniei, reprezentanţii Băncii Japoneze, constructorul FCC, consultantul, reprezentanţii Direcţiei de Drumuri şi prefectul de Timiş. Drumul Timişoara-Lugoj este un proiect început din 2002, ce se termină abia acum, la sfârşitul anului 2009. Timişorenii şi timişenii aşteaptă demult să circule pe acest drum, în condiţii optime, fără gropi şi semafoare, dar a fost nevoie de ani de zile pentru a se face puţin peste 50 de kilometri de drum.

A început în 2003…

“Sectorul de drum de care vorbim are o lungime de 52,2 kilometri, leagă Timişoara de Lugoj – DN 6. Finanţarea lucrării este asigurată de Banca Japoneză. Circa 38 de milioane de euro investiţia. Lucrările au început în anul 2003. O spun cu regret că a fost primul antreprenor, Efklidis, care ne-a dat foarte multe probleme. În 2007 a fost reziliat contractul cu Efklidis, în 2008 a intrat FCC, care a pornit de la stadiul de 23 la sută şi a reuşit să finalizeze lucrarea. Principalele categorii de lucrări executate: terasamente, peste 450.000 de tone de mixtură asfaltică de diferite categorii, zece intersecţii, 20 de locuri de parcări, 54 de podeţe noi, 8 bucăţi de poduri au fost reabilitate, 1.700 de indicatoare, 150 de kilometri de marcaj”, spune Ioan Maliţa, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara. .

Sprijinul Japoniei

Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, s-a deplasat pentru a vedea drumul ce tocmai a fost finalizat şi a tăiat şi o panglică de inaugurare. A mulţumit Japoniei pentru sprijinul acordat în această investiţie, spunând că sunt multe proiecte în România ce au fost realizate cu sprijinul Băncii Japoneze, în condiţii extrem de favorabile. Lucrarea pe care a inaugurat-o, ieri, trebuia începută în anul 2002 şi terminată în 2005. Nu a fost să fie aşa. Grecii care lucrau la centură au lăsat lucrarea în plata Domnului. Prin urmare, contractul cu aceştia a fost reziliat şi a venit o altă firmă –FCC – care acum predă lucrarea terminată.

“Dacă, la începutul lui 2002, ar fi câştigat lucrarea o firmă serioasă, ar fi putut să termine în doi ani”

“A fost destul de greu, la acel moment, să iau decizia rezilierii contractului. De fapt, au fost mai multe rezilieri atunci. Au dat şi un semnal pe piaţa construcţiei de drumuri şi poduri. În felul acesta, în alte contracte lucrurile s-au precipitat şi s-au realizat mult mai repede. Atunci când e vorba de o firmă serioasă, lucrurile merg bine, repede şi de calitate. Deşi trebuiau să termine în 30 aprilie 2010, dânşii (FCC) au finalizat, practic, lucrarea încă de acum câteva săptămâni. Mai sunt unele amănunte nu neapărat de pe drum, colaterale, care trebuie puse la punct. Practic, lucrarea a fost finalizată cu cinci luni mai devreme. Asta înseamnă că dacă la începutul lui 2002 ar fi câştigat lucrarea o firmă serioasă, ar fi putut să termine în doi ani”, a spus Radu Berceanu.

Comentarii

comentarii