Acasă Eveniment E bună sau nu taxa de tranzit?

E bună sau nu taxa de tranzit?

DISTRIBUIȚI

Primarul Timişoarei, Gheorghe Ciuhandu, a declarat că instituţia pe care o conduce a primit de la Agenţia pentru Protecţia Mediului Timiş o atenţionare privind obligativitatea ca municipalitatea să elaboreze în cel mai scurt timp un program integrat de gestionare a calităţii aerului. Măsura vine ca urmare a obligaţiilor asumate de România, prin Tratatul de Aderare, în calitate de stat membru al Uniunii Europene şi, în cazul nepunerii în practică, poate atrage procedura de infringement. În plus, Agenţia pentru Protecţia Mediului Timiş transmite şi o serie de măsuri care ar putea fi aplicate, prin care ar putea fi îmbunătăţită calitatea aerului respirat de timişoreni. Printre acestea şi gestionarea circulaţiei rutiere prin taxarea congestiei din trafic. Aici intervine partea interesantă, deoarece când municipalitatea a încercat aplicarea unei astfel de taxe – taxa de tranzit -, aceasta a fost atacată de prefectul de Timiş Mircea Băcală. “Un astfel de exemplu pe care Municipiul Timişoara a încercat să-l implementeze este introducerea taxei de tranzit, o taxă a cărei aplicare este, în momentul de faţă, blocată în instanţă de atacul în contencios administrativ al prefectului judeţului Timiş. Astfel, prin adresa pe care am primit-o de la Agenţia pentru Protecţia Mediului Timiş se confirmă faptul că, pe lângă certele avantaje economice pentru municipiul Timişoara şi judeţul Timiş pe care le-ar avea acţiunile întreprinse de Primăria Municipiului Timişoara, există şi o cerinţă din partea Uniunii Europene, pe care România trebuie să o respecte în cazul în care se doreşte îndeplinirea obligaţiilor asumate prin Tratatul de Aderare la U.E.”, spune primarul Timişoarei, Gheorghe Ciuhandu, opinând că politizarea problemei a condus la situaţia actuală: “Prin bună înţelegere s-ar fi putut rezolva problema, dacă nu se mergea cu o abordare politizată”.

“Poliţia Rutieră ar trebui să-şi exercite atribuţiile pe teritoriul Timişoarei”
 
În prezent, Taxa de tranzit este atacată de prefect şi nu poate fi aplicată, însă la intrările în Timişoara au rămas montate indicatoare rutiere de restricţie, care interzic accesul în oraş camioanelor cu masa peste 7,5 tone, cu excepţia celor înmatriculate în Timiş sau a celor care descarcă sau încarcă marfă în Timişoara. Puţine sunt însă tirurile care ţin cont de aceste indicatoare, astfel că, zilnic, pe străzile Timişoarei pot fi observate zeci de camioane înmatriculate în alte ţări sau judeţe. Amenzi nu s-au prea dat însă, spune primarul. Poliţia Comunitară nu are dreptul să oprească vehiculele în trafic, aplicând amenzi doar şoferilor de camioane care staţionează, iar Poliţia Rutieră nu este prea preocupată de sancţionarea tiriştilor din afara Timişului, mai ales după ce prefectul le-a cerut să nu amendeze camionagii care tranzitează Timişoara. „Poliţia Rutieră ar trebui să-şi exercite atribuţiile pe teritoriul Timişoarei”, spune primarul Ciuhandu. Şeful Poliţiei Rutiere Timiş, Florin Bolbos, susţine că şoferii de tiruri care sunt prinşi că trec ilegal prin Timişoara sunt amendaţi. Recunoaşte însă că mulţi pot scăpa basma curată, pentru că nu poate instala echipaje de poliţie la toate intrările în oraş. „De fiecare dată când depistăm maşini de mare tonaj care nu au ce căuta în Timişoara, aplicăm amendă. Asta nu înseamnă că le putem depista pe toate. Ar fi frumos să avem echipaje pentru fiecare infracţiune din trafic în parte. Din păcate, acest lucru nu este posibil. Deficitul de personal nu ne permite să amplasăm echipaje la fiecare intare în oraş, pentru a-i depista pe şoferii de tiruri care tranzitează ilegal Timişoara”, spune subcomisarul Florin Bolbos, şeful Poliţiei Rutiere Timiş.

Comentarii

comentarii