Timisoara

°C

EDITORIAL

Lia Lucia Epure



10 Mai. Ziua Monarhiei. Anul 130

lia(41).jpgAnul 1881 a fost începutul monarhiei din România, dar tot 10 mai, însă 1866, a fost anul intrării Principelui Carol I în România, un prinţ  din dinastia  Hohenzolern – Sigmaringen. 10 mai este o zi importantă de două ori în viaţa României, dar de ambele dăţi legată de rege, de monarhie, de istoria noastră irepetabil de plină de necunoscut.  Dacă am fi avut şansa, incredibila şansă la monarhie, atunci am fi în anul 130 al monarhiei. An în care am fi putut sărbători o constituţie modernă, între cele mai moderne din lumea acelor vremi, una cu viziuni liberale, generată de capacitatea de a conduce prin artă, dar şi prin ştiinţa  conducerii, armonizate de Carol I într-un ansamblu de elemente care au salvat ţara Lui Carol I nu i-a mai păsat de turci, a adoptat comportamentul  demn al învingătorului, a dat  României o altă şansă, a rescris istoria. Anul 2011 este, din punctul  de vedere al istoriei, unul de mare bucurie  calendaristică: 145 de ani de la intrarea lui Carol I în Bucureşti, dar şi  130 de monarhie, după ungerea lui ca rege şi declararea  României ca stat monarhist. Din păcate pentru noi, un popor  traumatizat de prea multă impostură, dezordine şi minciună, de prostie, dar şi de rea intenţie, acum suntem victimele unui dezastru  politic şi de guvernare, din care nimeni nu mai ştie cum am putea ieşi. Azi, în mai multe biserici şi catedrale din România se vor ţine slujbe pentru  monarhie (Te Deum), la care, ca de obicei, vor fi prezenţi câţiva politicieni din opoziţie, câţiva romantici puri, ataşaţi ideii de monarhie, câţiva  oameni  poate doar trecători prin spaţiul sacru al catedralei… Imaginea monarhiei în România este excepţional  susţinută de Familia Regală a României, de Regele Mihai I, Principesa Margareta şi Principele Radu. Eforturile  Familiei Regale de a susţine încrederea altor case regale din Europa  pentru România sunt persuasive şi neobosite. Discrepanţa între această imagine, promovată de  valori autentice moral şi imaginea distrusă complet de o conducere fără logică, moralitate şi inteligenţă,  se află în două lumi paralele.  Trăim într-o spaimă a reputaţiei, care ne afectează chiar şi liniştea personală. România poate fi în sărbătoare,  în 10 mai a fiecărui an, sau România poate fi într-o jale fără sfârşit, în orice zi din an. Azi vom spune: „Trăiască Regele, în pace şi onor, de ţară iubitor şi-apărător de ţară!”. Azi, în fiecare „azi” al ultimilor ani, conducătorii noştri habar nu au despre onoare, iubire, ţară, apărare. Suntem complet dezbrăcaţi de şansa de a le avea! Fără Rege  pe tron, România este ca un bolnav fără viitor.
 

Citiri: 1886

Comentarii (14)

Semper Fidelis, Majestate !
aveti dreptate doamna !
cu ,,republicile'' , fie comuniste sau democratice dupa revolutie, am avut parte numai de hoti, tradatori, mincinosi, putori (lenesi ), analfabeti, aceiasi militieni si securisti-analfabeti peste tot, curve pensionate sau trucate in toate sistemele statutului si cate si mai cate bunatati din astea ne-au dat republicile astea. A, era sa uit!
Tot republicile ne-au pricopsit la nivel de tara cu un alde -betivan basescu, iar in Timisoara cu celebru cuplu de ,,mizerii' Ciuhandu-Cojocarii si bineinteles ,,lingaii'', care nu-s putini dar mereu aceiasi.
,,Coroana'' in schimb ne-a adus :demnitate, cinste, prestigiu, onoare,munca cinstita si recunoscuta, elite pregatite la mari universitati, respectul, si modernizarea Romaniei.
Ma inclin cu smerenie in fata Monarhiei Romane, si sper ca nu peste mult timp sa ne reluam locul acolo unde il meritam.
Nihil Sine Deo !
din tm , 09 May 2011
intr-o singura directie nu e bine-trebuie mediere,toleranta
istoria monarhiei de dupa cuza incoace-1866-1914;ferdinand-1914-1927.etc.Regina maria-printul Stirbei-copii ei,regele Mihai(Inclusiv dificutatile lui vizibile de exprimare din copilarie) o stiu multi-simpatia se exprima dar nu mi se pare a vorbi ca in perioada interbelica cand in multe tari din Europa erau monarhii si nici a caracteriza poprul roman ca incapabil de a despasi situatia actuala punand vina pe oricine si imaginandu-ne ca vine regele Mihai nascut in 1921-in acelasi cu fratele sau(copilul ioanei lambrino)sa ne salveze-cum este-toti conducatorii din Europa sunt descendenti ai regelui Christian din Norvegia?oare hemofilia transmisa de regina victoria nu e un semn de intrebare?unchii reginei Angliei cu probleme medicale de mici nu ne face sa vedem adevarul-caci toate familiile regale erau cosangvinizate-de aici si probleme lor inclusiv comportamentale-si realizand asta au inceput sa isi ia perechi din popor pentru a nu mai procreea oameni cu probleme reproducandu-se doar intre ei-toate familiile regale din Europa se inrudeau si atunci chiar va inchipuiti ca toti au un potential intelectual sa aiba o intuitie de geniu sa scoata o tara din anarhie?cum a venit Carol in Romania stiu oamenii;Carmen Silva cat a decis ea sau regina Maria?Boala lui Ferdinand -febra tifoida care l-a chinuit determinand-o pe regina sa isi ia amant cu care sa faca copii care erau tot pe numele regelui;boala lui Carol II,lipsa legaturii cu fiul Mihai care l-a traumatizat emotional de mic pe acesta-....o familie cu atatea probleme credeti ca ne salveaza? Nu tot poprul prin munca lui profitand de bogatiile tarii-aur ,lemn,petrol,munte,mare,apa a reusit sa ridice tara in perioada interbelica la asa nivel:da se canta de 10 mai si in scoli Traiasca regele! dar un om care traieste din trecut doar nelundu-l ca o experienta pentru a nu mai gresi va delira sistematic pe aceeasi idee si nu va evolua deloc-in mileniul 3 informatiile circula rapia,are acces oricine la ele-dar iti trebuie scoarta cerebrala sa o integrezi-neuron-asta e rezolvarea,nu mimetismul si sincronismul in actiune,agresiunea,manip**area-astea sunt caiel pieirii......munca intelepciune,toleranta si vei fi un invingator
felicia , 09 May 2011
ptr. felicia !
Fara a te jigni, pot spune ca mina pe inima ca esti exact ,,produsul'' ideal , cu toate calitatile dezvaluite, mai sus al republicilor ce sau perindat in Romania.
Stii este o vorba : ,,daca taceai , filozof ramaneai''.
Peroratia ta la adresa Familiei Regale, indescifrabila si neinteligibila , vrea sa spuna ceva, dar nu-i vad scopul final.
Esti atat de duplicitara incat zau ca imi pare rau , sa spun ca din pacate mai exista in sec. 21 si astfel de oameni. Dupa cum ti-am spus, incununezi cu succes toate calitatile ,,republicilor''.
Daca citeai mai bine atat articolul d-nei Epure cat si comentariul meu, f. simplu ti-ai fi dat seama ca ne refeream la sistemul ,,Monarhic''in Romania.Si de ce nu , si la personajele care-l reprezinta. Apropo, ca tot ai dai cu reprezentativitatea Familiei Regale.Numai acum cateva zile, reprezentau Romania la evenimentul secolului in lume !!!!!!!!!!!!!!
Faptul asta nu iti spune nimic ? Cati reprezentanti ai asa ziselor ,,republici'' au participat la Londra la nunta mileniului, cati ? Si nici nu vor fi invitati vreodata. Never.
Exact in aceiasi seara la o televiziune ,,mogula'' , d-nul Stan a fost ,,magnific'' explicand pe-ndelete tot prostului ce inseamna Casa Regala si beneficiile ei la adresa Romaniei. Dar cum nu ati avut timp, probabil omagiindul pe ,,chior'' si clica lui de maimute portocalii.Atit poti tu intelege , iar prin prostia voastra si incultura voastra ,,republicile'' profita din plin. Intradevar intr-o societate normala si curata ,,voi'' veti fi niste ,,Inadaptati'' din toate punctele de vedere.Si stie basescu f. bine ce va face ......
din tm , 09 May 2011
...
Foarte adevarata sinteza doamnei Lia Epure cu privire la prezentul nostru "...si imaginea distrusa complet de o conducere fara logica, moralitate si inteligenta,..." si mai departe , foarte sugestiv d-na Lia Epure scrie "...conducatorii nostri habar nu au despre onoare, iubire, tara, aparare."
Nu impartasesc afirmatia d-nei Lia Epure cu privire la " Fără Rege pe tron, România este ca un bolnav fără viitor."
Iordanescu , 10 May 2011
...
Referitor la comentariile "din tm" si "Felicia"
Cred ca e corecta parerea lui Felicia de a privi, de a analiza si de a vorbi din mai multa puncte de vedere manarhia. Comentariul lui Felicia este confuz,nu spune ceva clar si abordeaza o tematica foarte complexa si riscanta, pe linia adevarului.Problema este si delicata pentru a puta fii spusa in ton de can-can. Ca sa nu mai spun ca nu-si are rostul.
In acelasi timp si comentatorul "din tim", dupa poarerea mea , abordeaza simplist, adica fara continut problema "republicilor" cum scrie domnia sa.
Mai scrieti de "reprezentativitatea Familiei Regale,...la evenimetul secolului in lume " si daca asta ne spune ceva ? Fara a va supara, se cuvin scurte precizari :
- ex-regele Mihai este ruda de gradul al III -lea Casa Regala ,
- nu toti membrii familiei sale au fost acceptati sa participe la toata ceremonia de nunta de la Catedrala ,
- nu au fost invitati sefi de state a unor mari puteri ale lumii
Si atunci unde este mandria noastra nationala ? Pentru ca ei au fost invitati la nunta in calitate de rude, dar selectiv la participari oficiale ? Sugerati ca sunt nedemni respectivii sefi de stat de a sta la masa monarhilor ?
Iordanescu , 10 May 2011
...
ca sa faci un continut al ,,republicilor'', domnule iordanescu , trebuie povestit incontinuu 64 de ani. despre toate jafurile, faradelegile, decimarea intelectualitatii si inlocuirea ei cu asa zisa ,,intelectualitate'' formata in scolile de partid si in universitatile pop**are.genocidul continuu impotriva propriului popor. prin tot felul de constructii megalomane si fara sens. distrugerea cursului firesc al neamului romanesc in cea ce priveste traditii, cultura , religie,respect si patriotism fata de tara.ce avem azi, ia uitati-va la ce va spuneam : oameni cu pregatire in facultati pe bani-nonvalori, jaf, tradare pradare, nimicire si iarasi vesnicul genocid impotriva propriului popor.din pacate ,,iordanescule'' fiindca veni vorba de felicia, pot spune ca un pic esti stilat, dar faci parte ca produs al ,,republicilor'' oricare ar fi alea. tind spre cea R.P.R-ista.
din tm , 10 May 2011
...
Este foarte complexa problema abordata. Cateva considerente : monarhia constitutionala - puterea este a unei persoane care are de regula pueri limitate. Puterea executiva este detinuta de Guvern prim Primul Ministru. Deci vedem o structura asemanatoare cu o Republica Parlamentara. Monarhii au ajuns in prezent reducerea treptata a atributiunilor. Adica au mai mult rol simbolic. Suveranul nu se implică la nivel public in politica statului Isi exprima un punct de vedere legat de actiunile statului. Cred ce spre acest sistem se vrea monarhia la noi in rata. Pentru ca in nicio situatie nu se face referire la o republica parlamentara. Cred ca se cere ideea dreptului divin.
Mai este o problema . Pentru monarhiile de dupa razboi, acestea reprezinta ceva pentru natiunile suverane pe care le conduc. Despre natiunea romana, monarhia din timpul razboiului si dupa razboi ce a facut ?
Si regele si guvernantii au dat tara fara a ridica un deget. Nu mai e cazul de a da alte exemple. Sa vorbim de dupa anul 2000 ? In afara de retrocedari,(numai paduri a primit 146.000 ha. dupa date oficiale), apoi plimbari pe banii statului (nu personali)ca reprezentat al Guvernului Romaniei,(ce pregatire de specialitate are pentru a accede la o asemenea functie).
Mai intereseaza care este si situatia familiei ex-Regelui Mihai.Casa Regala de Hohenzollern are dezacorduri de familia ex-regelui Mihai. Sunt unii mostenitori care solicita o serie de revendicari. Situatii neclarificate cel putin pentru publicul larg. Se pare ca sunt contestate si titlurile princiare ale unor persoane din anturajul ex-regelui. Deci multe intrebari. Si aunci poate monarhia din Romania sa poata salva Romania cand nu isi poate clarifica propria situatie ?
Sa vedem ce va face poporul la toate alegerile care vor urma.
Iordanescu , 10 May 2011
...
Singurul lucru ce-mi doresc e sa se revina Monarhia! In rest,nu mai conteaza nici un comentariu...
Armand Dusovski , 10 May 2011 | url
...
De 64 de ani poporul indura cele mai grave afronturi din partea propriilor conducatori.Pana cand credeti ca mai poate dura aceasta situatie?Am crezut ca odata cu disparitia lui Ceausescu vor disparea si problemele noastre.Nu a fost sa fie!Basescu are puteri limitate dar asta nu-l impiedica sa se amestece in toate cele.Si...Nu fac parte din RPR-isti,dar bunicii mei povesteau despre ei si crimele lor.Aprecez Casa Regala ca nu au terminat Stefan Gheorghiu si nu cer decat ce este al lor!Cunosc pe unii care au revendicat ce nu au fost al lor,ba mai mult au intocmit si acte false.Unii au fost prefecti de Timis.D-nul "din tm"are dreptate categoric.Mai depinde si din ce unghi privesti daca unghiul vizual permite.....
Tiger , 10 May 2011 | url
am declansat un tsunami din graba de a expune rapid istoria monarhiei in Romania-sunt adepta atitudinii civice si nicidecum portocalie,pro- monarhie,etc.
nu puteam sa cred ca se poate scrie un articol asa pro -monarhist fara argumente clare in acest mileniu-simpatia se exprima dar nu poti fi radical si sa jignesti pe altii fara motiv;grabindu-ma tarziu in noapte observ ca am declansat diverse polemici. Apreciez la orice om calitatile,ma impresioneaza multe case regale,presedinti,de fapt profesionstii in orice domeniu dar cand asta iti este meseria nu scrii evlavios la adresa monarhiei iar poporul si pe altii ii definesti a fi fara nici o sansa.Si un criminal are drepuri si sanse la reabilitare ;cand esti asa transant fara argument,pui decizii ca un judecator....asta este o problema.Iar pentru Valerian Stan am o placere deosebita in a-l urmari si a-i aprecia inteligenta EMOTIONALA(care il deosebeste de multii altii). In concluzie oameni sunt si ei regii si au fost si sunt si buni si rai -si inteligenti si mai putin...iar in politica se spune ca niciodata o usa nu ramane inchisa(e un compromis )asa ca cel mai bine e sa fii bun in meseria ta ss te descurci in viata in orice situatie-adica esti un profesionist.De ce emisiunea Profesionistii de Eugenia Voda a fost oprita,amendata?-pentru ca nu era agresiva,nu continea jigniri si evolua oricine dupa ce o urmarea.Cei care ma definesc pe mine cum vor sa enumere mai bine niste valori,profesionisti-Sandra Pralong spune -voi continua sa fiu acelasi om bun fara a jigni si increzator in calitatile poporului roman
felicia , 10 May 2011
contraraspuns tuturor.
pe buna dreptate felicia, atat eugenia voda cat si sanda pralong , daca nu stii sunt monarhiste convinse. si una si cealalalta au fost educate in adevaratul spirit romanesc , acela de ati venera ,,elitele'' adevarate.
iar v. stan este pe departe un analist si un om de cultura iesit din comun. pot sa zic un clarvazator in aceasta epoca. toti trei reprezinta ,,societatea'' romaneasca ADEVARATA, care nu se vede , dar exista. iar datorita binefacerilor acestor republici meritele si experienta lor sunt ori uitate , ori date la o parte. mai deunazi basescu spunea ca se lucreaza la modificarea constitutiei, iarasi si iarasi... dar de catre cine ???? nu au fost enumerati un : Marga, Stan, si multi altii ca ei.
da intradevar se poate cu un lazaroiu, stoica, stolo',si alte maimute portocalii. si uite asta-i republica cea de-a doua pe care au vrut-o din pacate romanii. nu imi pot face un act de mandrie cu ei, dimpotriva , dar ma pot mandri ca inca mai avem un viitor in Romania prin Casa Regala.
Uitati-va cat de repede l-au slefuit pe Duda, ce caracter si prestanta iau dat, Principesa Margareta ce distinsa si ce aer de regina iti da. poate ca eu cer prea mult acelor necajiti , care se inghesuie la kilul de cartofi si zahar din portile marketurilor care cum sa spun fac o repetitie la ce va urma in anul electoral din 2012. prea ingenuncheaza la niste ,,himere'' in loc sa se concentreze sa si schimbe propria soarta in bine. ma doare sa repet ca acesti oameni sunt produsii regimurilor de indoctrinare a republicilor, care spuneau: las ca merge si asa , sau azi conteaza ca maine o sa vedem ! felicia, daca vrei argumente promonarhiste si daca vrei sa fi respectata , depinde ,,daca te respecti tu insuti'' , nu iti trebuie mai mult decat sa privesti in tarile puternice din Europa si curioasa fiind , sa vezi ce forma de guvernamant au. iar atunci vei intelege de ce.iar ptr. iordanescu as vrea sa vada putin fenomenul Spania si chiar Anglia. ce-ar fi sa afli stimabile ca sunt regate conduse uneori in functie de alegeri de guverne socialiste sau muncitoresti (vezi laburistii in Angklia).cat despre rege-decor si forma parlamentara , te inseli. regele poate demite guvernul, si poate provaca alegeri anticipate. ce zici de asta ? sunt multe de spus dar consider ca ma pot opri aici, fiindca cred ca inca nu ati citit destul despre monarhie-coroana-rege si atributiile sale intro tara prospera. dar ptr. toate astea trebuie sa ai un popor prosper ! iar eu v-as intreba , in ce ,,republica'' au fost romanii prosperi si fara griji ? MON AMIS !
oare nu ti-ai pus vreodata problema asa de curiozitate , ca acolo unde sunt statele unite in razboaie sunt imediat alaturi de ei si toti britanici din tot Commonwealth-ul.
din tm , 10 May 2011
pentru- din tm
vad ca v-am provocat;asigurand urgenta vitala in cadrul serviciului in care lucrez am enumerat tot asa lapidar,nelegate clar multe-maine am foarte mult de lucru sperand ca in cursul noptii sa nu mai am solicitari si sa pot rezist fizic. Cunosc multe despre Eugenia Voda,Stan,cei de la Soros,Alin Teodorescu,eruditul Marga(nu am inteles de ce nu mai i se aloca spatiu la antena 3 seara de 2 luni incoace),Sandra Pralong(am fost la Sala Atelier la National pe 13 dec 2010 la conferinta-i-am pus si eu o intrebare dupa expunerea ei)-nu sunt anti -monarhista,cunosc rolul in evolutia tarilor lor a multor case regale,nu sunt incuiata vazand intr-o singura directie-din contra imi place sa discut ,sa ma consult cu oricine in orice faptuiesc sau gandesc,consider ca orice om trebuie sa aibe o atitudine in raport cu societatea in care este inserat. Nu ma mai intereseaza de mult ce spune Basescu-este de mult fumat-problema cum a reusit sa pacaleasca un popor sa il voteze de 2 ori-pentru ca e siret,de mic cunoaste strada ca si Prigoana ceea ce l-a facut sa se descurce prin varia mijloace in orice regim si moment=oportunist.Am urmarirt emisiunile cu Paler din 2006 -2007 cand ne atentiona cine e Basescu si ce ne asteapta-iar cu statele unite si razboaiele-am ras bine cand a scris Paler intr-o carte -nu am vazut tembel mai mare Bush junior-trimiti poporul la lupta fara tine-unde ai mai vazut asta in istorie-armata fara sef-nu pe vremea lui Bush tata si fiul -au fost razboaie?-de ce actualul presedinte e diplomat,mai temperat,precaut-la ce pagube materiale a dus razboaiele Statelor Unite-ce beneficiu le-a adus americanilor,bunastare? Ei sunt multumiti?Ma tot trimiteti sa citesc daca sunt curioasa -stiu multe de mic copil,incerc sa ma informez cat am timp ,naiva nu sunt,sunt adepta nu a avantului din tinerete ci a ce am vazut la cei varstnici a luciditatii,ingaduintei,tolerantei;Doar dictatori-franco,salazar,mussolini...........-erau autoritari ,nu acceptau si doar impuneaunu Nu suport anonimatul,discutii asa in virtual fara a vedea ochiii celuilalt ,imi plac confruntarile,dezbaterile, dar ma bucur ca am comunicat si asa si asta e salvarea noastra ca natie-sa luam atitudine si sa nu ne mai conduca una cu rochii mulate ostentativ si pantofi Givency de 3000 euro sau geanta Hermes 15000 euro-asta a dus doar la haosul de acum-ne arata posteriorul si sfideaza un popor intreg-mi se pare ca Nastase cu gasca lui au fost pioneri pe langa astia- noapte buna si doar bine
felicia , 10 May 2011
repica la ptr felicia de la ..din tm
Aici desfiintati un om caractezandu-l fara a i se mai permite dreptul la replica,ma striviti,pentru o opinie la un articol-in care argumentez cu adevaruri. Daca nu sunt de acord cu parerile altora ma trantiti,chiar distrugeti ca si capacitate intelectuala,o percep ca o violenta verbala directa-Taci din gura proasto ,ca nu stii nimic! In astfel de conditii revaznd toate comentariile cred ca un dialog nu isi are rost nici chiar aici,nefacand deloc concesii decat jignind o femeie.Si mai am o intrebare directa tie -din tm-poate ne expui argumentele timisorenilor pentru care voi sunteti 'frunteaaaaaaaa' nu de alta dra noi suntem mai blajini si dac vrei si naivi. Doresc toleranta,cam ,respect in orice dar intr-o vis-a-svis de un comentariu sa jigneste asa...........nu mai are rost nici sa imi pierd timpul sa iti mai scriu un cuvant-acesta este totalitarism,extremism.....cum vrei tu sa spui cat mai elevat si te rog mai scuteste-ma de invataminte,sfaturi,replici-dati-le tie iar ca sa stii autoironia e cea mai inalta forma de eruditie nu jignirea si bataia de joc(asta tine de prostie)...uitati-va in dictionar cand se scrie sau si s-au ,nu de alta dar poate va ajuta pe viitor
felicia , 11 May 2011
...
Modificarea Constitutiei Romaniei nu se face de catre un Stolojan,Stoica sau alti tradatori de tara si de neam.Poporul o poate face,cu ei sau fara ei!M-am saturat de toleranta.
Tiger , 11 May 2011

Scrie un comentariu

mai mic | mai mare
security image
Scrie codul antispam

busy

SEMNEAZĂ PETIȚIA!

►Petiţie pentru îndepărtarea de la Timişoara a episcopului-vicar Paisie (cetăţeanul Ion Gheorghe) - uzurpatorul ÎPS Nicolae, Mitropolitul Banatului

 

S.C. HELP TRANS S.R.L.

Cu sediul in Oraviţa, str. Timişorii, nr.1., jud. Caraş Severin

ANGAJEAZĂ:

DULGHERI şi ZIDARI calificaţi pentru lucrări în construcţii

Oferim salarii atractive. La cerere, asigurăm cazare.

Telefoane de contact:

0255/571925; 0740098662; 

0744607924; 0720039629


Masaj
Masaj anticelulitic, terapeutic si de relaxare
tel: 0732 535 532

Clinica Tratament Hemoroizi

Tratament hemoroizi fara operatie
www.TamiClinic.ro

Si reclama ta poate sa fie aici!

 

 

belvedere