Timisoara

°C

EDITORIAL

Lia Lucia Epure



Paisie, bănăţenii nu vă vreau!

lia(79).jpgAş fi vrut să scriu un text sub forma unei scrisori deschise,  dar  există deja textul petiţiei pentru îndepărtarea lui Paisie de la Timişoara, pe site – ul petiţiionline.ro,  s-au scris scrisori, au fost semnate de sute de intelectuali  bănăţeni,  apoi  mai este şi pagina de Facebook dedicată special temei: „Curăţenie în Biserica Ortodoxă Bănăţeană”… După atâta comunicare persuasivă, totuşi, omul acesta nu înţelege: Biserica este a oamenilor, nu a unui grup de clerici! În fiecare seară, televiziunile din Bucureşti relatează fapte  grave de corupţie  din BOR,  ierarhi  pedofili, măicuţe care nasc copii în mănăstiri,  cei vizaţi mai pleacă, îşi  mai pun capul în jos, numai la noi, la Timişoara, episcopul-vicar Paisie, care i-a făcut viaţa un  coşmar mitropolitului Banatului,  nu pricepe. Mănăstirea Săraca  este condusă de un  personaj care, la rândul lui, are copii, undeva în România! Despre care voci  de călugări şi preoţi spun că este un  fals.  Nimeni nu reacţionează! Paisie  a scos moaştele Sfântului Iosif de la Partoş, fără  acceptul IPSS Nicolae, mitropolitul Banatului, din  Catedrală,   şi  le-a dus  prin ţară, fără  binecuvântarea  mitropolitului său!  Mirenii se întreabă, în faţa celor două icoane din Catedrala Mitropolitană, care au lipsit multă vreme, fiind duse în Grecia, dacă mai sunt sau nu cele autentice. Se întreabă dacă sunt sau nu cele vechi, din 6 octombrie 1946!? Paisie  îşi permite, în catedrala bănăţenilor, să ţină predici pentru… presă! Nu noi avem nevoie de predici, noi ne luptăm de  20 de ani să scoatem adevărul la lumină şi, fără presă, multe mizerii  nu s-ar fi aflat, mult grotesc şi mult noroi nu ar fi fost pe masa dezbaterii publice, fără  curajul jurnaliştilor. Ştim că nu ne iubeşte toată lumea, dar  nu asta vrem.  Ne iubeşte Dumnezeu şi ajunge! Paisie se laudă că va fi  noul mitropolit al Banatului! Dar  mitropolitul, har Domnului, este în viaţă.  Senin şi inteligent, cum îl ştim! Apoi, când va fi să fie, mitropolitul  va fi, sperăm, cu voia lui Dumnezeu şi cu luciditatea sinodului,  unul de-al locului, care  să ne ştie nouă, laicilor, aşteptările,  căutările,  tradiţiile,  obiceiurile,  să ni le respecte şi să facă, din nou,  catedrala neîncăpătoare.   Şirul de intrigi, scandaluri,  provocate de „domnul” Paisie, nu sunt specifice Banatului! S-a  înconjurat de alţii, tot din afara locului, care nu ştiu că Banatul  este cel mai primitor spaţiu din Europa, dar cu o condiţie: el  se oferă cu generozitate, dar cere adaptabilitate şi  bunăcredinţă. Despre  vicarul Paisie ştie şi Prea Fericitul Daniel, ştie Sinodul, lumea, ţara…Suntem deja prea-plini de  informaţiile negative despre felul în care  a prăpădit o bună parte din   obiceiurile  bănăţene şi  aşteptăm un gest de onoare din partea sa. Acolo unde nu e dragoste, mai bine lipsă… „Dacă dragoste nu e, nimic nu e”,  spunea Marin Preda, rostind o stare  de  care avem nevoie.   Dacă nu ne iubeşte, mai bine să ne lase.  Cred că e mai  cuviincios  pentru toată lumea!
 

Citiri: 2057

Comentarii (36)

Felicitari, distinsa DOAMNA LIA!
Paisie draga, tu nu vezi ca esti de rasul curcilor in Banat! Intrigi, mai Paisie, minciuni! Ce o sa faci acum/ Fortezi pe Ips Nicolae sa emita un comunicat de presa ca ai avut binecuvantarea sa fugi cu moastele pe la Brasov? Nu ai stat nici la sinaxa! Te simti in plus peste tot dar te bagi cu capul inainte!Tu Paisie de adaptezi de minune cu Ionel Popescu si cu jigodii care acum rad de tine! Pai, ma Paisie, Ionel Popescu, suna prin toata tara sa se planga de tine-la rude, prieteni, cunoscuti si NEcunosuti. Si-a dat seama ca a picat de prost dupa ce te-a barfit la-nceput si apoi a dat o copita IPS-ului Nicolae, ca, daca mai continua in tandem cu tine, trebuie sa-si faca implant de barba pana la Sarmizegetusa km lungime sa-l mai ierte cei de prin sinod? Paisie,ma OM FARA NUME, asa cum iti spuneau studentii si profesorii petimpul cand erai un nadragar popnosit, vai de capul tau TZIGAN fARA TARA MUMA si OM FARA NUME SI CARACTER! Asta e oglinda ta, NENOROCITULE SI ORDINAR IMPUTIT
AVA , 12 December 2011
Omul fara nume=Paisie
imi amintesc ca profu de anatomie patologica si reproductie l-a poreclit pe Ion Gheorghe ,,OMUL fARA NUME", ptr ca nu avea decat un fel de doua prenume. Adevarul e ca a ajuns cam tanar GHEORGHE, OMUL FARA NUME!
George , 12 December 2011
obsesii vechi si noi
Daca dragoste nu e,nimic nu e...ce misto le zice doamna Lia...si ce dragoste reiese din articol si din comentarii.Toata campania denigratoare din aceasta fituica,e...din prea multa dragoste.In rest ce sa zic de marea ziarista,cea cu atat de frumos nume...Epure,fara I...Le are cu barfa,se vede ca e...culta-n cap.
viorel , 12 December 2011
adevar graita ante comentariile
Acest om veterinar ion gheorghe nu mai merita dupa toate faptele sale si comportamentul Stalinist ce la avut pina acuma, decit un singur lucru sa PLECE si sa ne lase.A schimbat traditi prin biserici acuma ar fi cazul sa schimbe macazu spre alte zarii. PLEACA CA NU MAI ESTI DORIT chiar de preotii din banat de nu le ar fi frica ca vei urzi si contra lor ar vorbi negresit si asa cind stiu ca nu sunt auzit multe din nelegiuirile tale le povestesc uzurpatorule de Mitropolit dute si iar dute
doru , 12 December 2011
Spalarea si limpezirea rufelor in familie abia acum incepe
Si totusi dragi Banateni nu credeti ca Mitropolitul Nicolae Corneanu ar avea obligatia Morala fata de intreg Banatul dar mai cu seama fata de credinciosii Ortodocsi din Timisoara sa dea socoteala dupa aceasta dezordine din Biserica Ortodoxa Banatana provocata de tinarul pretendent Episcop Vicar Paisie Lugojanu la scaunul Mitropoliei Banatului?

Cine oare la ales dupa lungi evaluari si incercari pe urmasul la scaunul Mitropoliei Banatului? Nu cumva Mitropolitul Nicolae Corneanu? Care au fost argumentele sale cu privire la caracterul si compatibilitatea dintre felul sau de-a fi in raport cu cel al Banatenilor sau pe Mitropolitul Nicolae Corneanu Nu la interesat particularitatile sufletului Banatan, adica noi suntem cei ce trebuie sa inghitim comportamentul walahilor la noi acasa si asta o facem cu dea sila din 1918 pina in prezent. Fara a avea dreptul la a ne manifesta pe plan national a Romaniei ca drept Banateni iar cine iondreazneste asa ceva este catalogat drept anti Roman, la Bucuresti.

De ce Mitropolitul Nicolae Corneanu nu a ales un urmas din Banat un fiu al Banatului? Ce a avut sa caute Mitropolitul nostru dincolo de carpati pentru asi gasi un urmas si caruia ia dat si numele neaos de Lugojanu?
Oare Mitropolitul nostru Nicolae Corneanu are de indeplinit un plan secret stabilit inca din tineretile sale de catre Securitatea Romana care doreste sa desfinteze identitatea de Banatan? Daca da asta suna a tradare fata de Banat si Banateni; oare Mitropolitul nostru inca continua sa faca jocul securitatii de a distruge Banatul?

Astazi Banatenii insfirsit au inteles ca unirea de la Alba Iulia din 1918 a fost o mare tragedie pentru Banateni si Transilvaneni si ca inafara de limba romana nu exista nici un element comun intre Banateni si cei din Walahia?

Cred ca Noi Banatenii ar trebuii sa-l luam la intrebari pe Mitropolitul nostru Nicolae Corneanu cu privire la felul in care a actionat ignorind cu buna stiinta interesele Banatului, dupa ce se termina povestea trista cu Paisie.
Ortodox din Banat , 12 December 2011
esti patriot?
domnu banateanu de deasupra, in loc sa te infoi ca o varza de caras, mai bine ai pune mana pe o gramatica a limbii romane si ai afla cateva reguli elementare de scriere corecta a acestei limbi. sau tu esti germanofil, via viena, si nu e nevoie sa stii a scrie romaneste?
cat despre cartea de istorie, ar trebui sa o rasfoiesti din greu, dar nu ca sa/ti faci vant cu ea, ca ai destul, esti infoiat, foarte, ca un curcan. apoi, dupa ce mai citesti, posteaza. sau, parerea mea, posteste. dar nu prosteste!
preaspalatu , 13 December 2011
Paisie - un om NESIMTIT
Daca era simtit atunci actiona intr-un fel sau altul la tot ce se intampla in Biserica! Articolele, Stimata Doamna Epure, nu-l intereseaza pe vip-ul de pe Loga 5-7, cata vreme plateste taxa de protectie la Streza. Apropo, ati vazut ce moaca urata, rea, ca un caine etc are Streza? Ar trebui sa emane duhovnicie! Mama cand l-a vazut la tv pe Streza mi-a zis ca "parca ar fi un caine de la stana". No comment!
Valerian , 13 December 2011 | url
Cel ce este fără de păcat să arunce primul cu piatra!
Doamnă dragă, să nu vă adresați în numele tuturor, nu toți bănățenii nu îl vor pe Preasfințitul Paisie Lugojeanul. Personal cunosc oameni care de dragul său ca părinte și duhovnic, se interesează când slujește și merg să îi asculte cuvântul.
Apoi sufletul omului e sensibil, e fragil, cum puteți oare să aruncați așa cu pietre în el? Chiar credeți că la dumneavoastră este Adevărul, la oamenii din presă? Dacă aveți această credință ortodoxă rugați-vă să fie Preasfințitul așa cum îl doriți, poate nici oamenii nu sunt vrednici, dar cei vrednici îl primesc și pe cel nevrednic și îl ridică la înălțimea sa adevărată.
Ar fi frumos să încercați să discutați chiar cu el, să vă spovediți o dată la el, să îl cunoașteți apropiindu-vă mai întâi, dacă nu puteți, discutați cu Dumnezeu despre el și sunt convinsă că veți avea liniște și lămurire. Dumnezeu le îngăduie pe toate, și bunătățile și răutățile oamenilor, dar ”Dumnezeu se face toate celui ce crede”
Bacaran Maria Iulia , 13 December 2011
Draga doamna Maria Iulia(avocata)
cu tine dom paisie a discutat prin pat pe la cab de consultanta mai ales cand sotu tau era plecat prin italia la ai lui1 ai descoperit pe Dumnezeu, ai atins placeri nebanuite cand ai pipait coastele si pleata bogata a celui careia ai cumparat in mai din mall o camasa de in?
AVA , 13 December 2011
asta-i nivelul
Discutia parea sa devina rationala,dar pentru putin timp...AVA,ia-i pe Lia si Ovidiu si mergeti...in pustie.Deja sunteti penibili.
viorel , 13 December 2011
catre ”AVA”
Cred că mă confundați...in primul rand ca nu sunt avocata- daca asta era o identificare, apoi ca nu sunt casatorita si trei ca nu merg decat foarte rar la Mall si nu am cumparat nicicand o camasa de in.
În rest, oricare ar fi persoana careia ati vrut sa va adresati, comentariul este de prost-gust. Apoi cred ca nu are sens sa umplem siteul cu astfel de mesaje inutile, care nu ajuta.
Sanatate!
Bacaran Maria Iulia , 13 December 2011
trist demers si inca o dezamagire
Cateodata presa ar trebui sa-si mai vada lungul nasului.
Larisa-Maria , 13 December 2011
Limpezirea treburilor Tarii Banatului
Problema Mitropoliei Banatului este numai a Banatenilor autentici si care doresc pastrarea si conservarea identitatii Heimatlandului nostru Banat, Tara Noastra a Banatului.

Paisie trebuie sa plece din Banat pentru ca nu are nimic comun cu sufletul Banatanului. Nu este lucul lui aici in Banat, cu siguranta ca este un bun popa sau ierarh pentru locurile de unde isi are obirsia adica de dincolo de carpati. Numai acolo ar putea fi in locul potrivit ca ierarh in Biserica si respectat.

In tara Banatului sub nici o forma, el nu are caracterul si mentalitatea compatibila cu noi Banatenii. De aceea Noi Banatenii nu il dorim pe Paisie in Banat si de acest lucru suntem ferm convinsi.

Pe zice trece noi Banatenii ne dam seama cit rau a putut pricinuii Banatului alegerea neinspirata de al ridica la rangul de Episcop pe Ion Gheorghe si promovarea sa pe pozitia de Episcop vicar la scaunul Mitropoliei Banatului. Si desigur aceasta realitate ne pune in situatie sa ne intrebam cum de Mitropolitul nostru drag Nicolae Corneanu a putut face o asemenea eroare.

Cei care sunt veniti in Banat de dincolo de carpati din Walahia Nu au dreptul sa isi deie cu parerea despre problemele Tarii noastre a Banatului. Noi Banatenii ne stringem in jurul Mitropolitul nostru drag Nicolae Corneanu chiar daca ne este dator cu o lamurire asupra erorii comise de a aduce un inlocuitor din afara Banatului in special din Walahia cu care stim ca nu suntem compatibili nici in cuget si nici in simtiri. Ierarhii nostrii Banateni ar trebuii sa fie numai din Banat, cu orice pret.

Iar daca ne-am afla intrun caz extreme in care nu avem un ierarh propriu Singurele indulgente ar putea fi Transilvania ori Bucvina dar si in acest caz originea respectivului ierarh sa fie din familie veche cunoscuta cu cel putin 3 generatii in urma ca fiind de origine din acele locuri si nu sa provina dintro familie venita de dincolo de carpati. O astfel de alegere trebuieste supusa aprobarii de catre Biserica Banatului. Numai asa putem avea liniste si armonie.
Ortodox din Banat , 13 December 2011
Ce cauta aici Pavel Cristian si Ionel Popescu?
Aaa, limbajul imi pare cunoscut! Tu Pavel Cristian omul fugit din manastire si apoi cu Stalpu tau smerit facand cinci copii(mai destepti ca tine, oricum0 tu venit din sud cu lungoci aperi pe Paisie/ popescu nu e din sud dar va trebui sa plece daca nu cumva viitorul mitropolit doreste sa fie si el vandut de acelasi om fara scrupule Spanul-Viorel alias Ionel popescu. Dece va dati voi nume de femei, destabalatilor?
AVA , 13 December 2011
si, daca pleaca Paisie, cine conduce treaba mitropoliei
bun, am inteles! pleaca BRUNO! Dar cine face hirotoniile si celelate trebsoare? Nicolae nu mai poate! paisie nu poate pleca pana nu e un alt mitropolit! Situatia de la timisoara in actuala configuratie mai poate dura cel putin cam 2-3ani....
Domino , 13 December 2011
cateva lamuriri
nu mai faceti confuzi: d-ra semnata cu numele Bacaran Maria Iulia, nu are legatura cu nici o avocata. cred ca este o studenta.numele imi pare foarte cunoscut de pe un grup de messenger-ASCOR,cred.dupa cum vedeti este singura care a avut curajul sa-si dea intreg numele. este numele ei adevarat, cred ca pot garanta aceasta.stiti cu toti ca tinerii, studentii in general,nu au experienta vietii, din pacate sau din fericire, ei vad doar partea buna a lucrurilor,a omului, si nu vor crede pana nu se vor lovi ei insusi de lucruri care le vor parea de necrezut, lucruri care le vor arata adevarata fata a lumii. nu o condamnati degeaba,caci este prea tanara, lasati-i credinta, poate ca aceasta credinta ii va fi de ajutor vreodata cuiva. cuiva, nu stiu insa daca si ei. fii atenta Iulia!cu totii avem tendinta de a lua apararea celui care "pare neajutorat". cred ce este ceva din partea buna cu care D-zeu l-a inzestrat pe om, dar tot timpul trebuie sa te convingi tu insuti daca lucrurile sunt asa cum se spune. Iar atunci cand majoritatea spun ceva, intrebate de 2 ori inainte pe unde ar trebui sa fie adevarul...
c , 13 December 2011
...
"ortodox din Banat" tu chiar nu gandesti un pic? problema nu se pune este sau nu cineva din partea locului pt. a merita locul de episcop, mitropolit,popa s.a.m.d, ci- e omul potrivit la locul potrivit?..eu asa vad lucrurile.tu ce meserie ai?..ce crezi, cum e mai bine sa fie vazuta preotia: ca meserie sau ca vocatie? OMUL trebuie sa isi dea seama..cineva odata spunea, referindu-se la elevi:" ..de asta de pregatesti ca profesor...sa ajuti elevul sa isi dea el singur seama ce vrea, unde vrea sa ajunga, nu sa ii dai raspunsuri gata"
c , 13 December 2011
parerea mea
stimata d-na Lia,
Banatul, ca orice alta zona din tara si din lume, " este cel mai primitor spaţiu din Europa,... se oferă cu generozitate" cum spuneti d-voastra, dar asta o face atata timp cat este lasat in pace, cat cel pe care il primeste nu-l incomodeaza cu nimic, nu-i strica cu nimic confortul si bunastarea lui, ba din contra, ii este chiar de ajutor. dar atunci cand incepe sa se simta amenintat, cand vede ca cel pe care l-a primit si l-a adapostit,vrea si el sa-i fie si lui bine, sa-si asigure si el un oarecare confort, printr-o lupta cinstita, bineinteles, lupta in urma careia el, Banatul, ar putea avea de pierdut, atunci Banatul uita de semenul sau,uita de generozitate . Aceasta se cheama, in cazul general "lupta pt. supravietuire" sau, daca vreti, in cazul Mitropoliei Banatului, lupta pt. putere, bani, faima, ambitii..cat despre "adaptabilitate şi bunăcredinţă", credeti-ma, oricata "adaptabilitate si bunacredinta" ar arata cineva, Banatul, ca orisicare altul, uita de ele daca acest altcineva indrazneste sa-i strice confortul. Banatul este OMUL in general, asa cum l-a lasat pe el D-zeu, si il veti intalni oriunde veti merge in lume: parte divina si parte umana, parte nobila si parte josnica. dar asa cum scria odata cineva pe site-ul curentul " cine ajunge sa cunoasca OMUL, ajunge sa-i fie sila de el". In chestia cu Banatul ati gresit, dar finalul compenseaza eroarea: ati pus punctul pe i, ati spus exact ceea ce trebuie sa inteleaga, in primul rand cei care conduc Biserica, cei de la patriarhie: acolo unde nu exista iubire, nimic nu e. sau altfel spus " acolo unde este dragoste de om exista si dragoste de meserie". poate ca asta ar trebui sa intelega d-nul Paisie, daca cumva nu stie. Cred ca DRAGOSTEA pt. om trebuie sa existe in primul rand in biserici. dar este greu astazi sa mai iubesti. cine mai merita si cine nu...??? patriarhia nu va intelege insa nimic, nici nu va vedea, nici nu va auzi... D-voastra insa aveti dreptate: daca d-nul Paisie nu iubeste "Banatul", asa cum a fost el descris cateva randuri mai sus, mai bine fericit altundeva...el stie insa cel mai bine.Felicitari pt. articol.in special prima si ultima parte
c , 13 December 2011
Ce este Preotul ?
Domnule c, esti confuz, termenul de vocatie vine de la aptitudini personale vezi definiitiile DEX:

VOCÁȚIE, vocații, s. f. Aptitudine deosebită pentru o anumită artă sau știință; chemare, predispoziție pentru un anumit domeniu de activitate sau pentru o anumită profesiune. 2. (Jur.; în sintagma) Vocația succesorală = îndreptățire a unei persoane de a veni la o succesiune în temeiul calității sale de rudă. [Var.: (înv.) vocațiúne s. f.] – Din fr. vocation, lat. vocatio, -onis.
Sursa: DEX '98 | Adăugată de bogdanrsb | Greșeală de tipar | Permalink
VOCÁȚIE ~i f. Atracție înnăscută (pentru o anumită activitate); dispoziție naturală; aplicație; aptitudine; înclinație; predispoziție. [G.-D. vocației] /
ortodox din Banat , 13 December 2011
Ce este Preotul? Part 2
VOCÁȚIE s.f. 1. Aptitudine, înclinare specială pentru o anumită artă, știință sau profesiune; predispoziție, chemare. 2. (Jur.) Vocație succesorală = drept al cuiva de a veni la o succesiune ca rudă sau ca soț supraviețuitor. [Gen. -iei, var. vocațiune s.f. / cf. fr. vocation, lat. vocatio].
Sursa: DN | Adăugată de LauraGellner | Greșeală de tipar | Permalink
VOCÁȚIE s. f. 1. aptitudine, înclinare specială pentru o anumită artă, știință sau profesiune; predispoziție, chemare. 2. (jur.) ~ succesorală = drept al cuiva de a veni la o succesiune ca rudă sau ca soț supraviețuitor. (< fr. vocation, lat. vocatio)
Sursa: MDN | Adăugată de raduborza | Greșeală de tipar | Permalink
VOCÁȚIE s. v. aptitudine.

Ce este Preotia? Care este definitia statutului de Preot? Iisus Hristos nu ne-a lamurit asupra criteriilor dupa care si-a selectat Ucenicii si apoi pe Sfintii Apostoli.
Probabil ca Preotul ar trebuii sa fie un om credincios, total dezinteresat fata de aspectele material ale lumii, sa fie un exemplu in respectarea poruncilor Dumnezeiesti, sa Nu detina valori materiale, sa Nu manipuleze oamenii, sa Nu participle la viata politica a societatii laice si lista continua....
(...adica tot de aptitudinile personale depinde si Preotia, in ce masura omul are chemare sau vocatie sau aptitudini pentru a fi un bun preot?)

In acest context al zilelor noastre a ceea ce inseamna Preotia desii rolul Preotului este de a savirsii ritualul sfintelor Taine instituite de Dumnezeu prin Biserica, Noi oamenii avem caderea sa fim cu precautiune atunci cind stam de vorba cu un om care intimplator sau nu este imbracat in straie preotesti, nu de alta dar avem dreptul a ne pazii propria noastra persoana de eventuale neplaceri caci viata a demonstrat cu prisosinta ca lupi in piei de oaie exista.

Sa nu uitam ca dupa edictul imparatului Constantin cel Mare care a pus in legalitate Biserica Crestina, acelasi imparat cit si cei urmatori au fost nevoiti sa promulge o multitudine de alte edicte cu scopul de a constringe Biserica datorita apucaturilor de lacomie, avaritie si egoism a clerului Crestin. Acest cler o data ce a intrat in legalitate a aplicat cu strictete agonisire de averi lumesti vinind oameni batrini si fara urmasi cit si vaduve de la care le luau averea, ba mai mult tot din textile acestor edicte imparatesti mai aflam ca preotii se dadeau si la destramarea familiilor prin munca de copnmvingere a celor batrini sa lase mostenirea lor bisericii si nu copiilor lor ca urmasi de drept. Astfel de situatii sunt desprinse din textele legilor imparatesti a acelor vremuri si care nu doreau ai prigonii pe clerici ci de ai civiliza.

Din pacate si astazi putem vedea cu multa usurinta ca astfel de practici primitive inca mai exista in rindul clericilor lacomia si dorinta de acaparare de proprietati materiale.
Deci Domnule c, sunteti in eroare si pe deasupra lasati prin ignorant sa vi se descopere neputiinta de a avea un discernamint clar.

“ce crezi, cum e mai bine sa fie vazuta preotia: ca meserie sau ca vocatie?”

Adica pentru D-ta este important cum este vazuta Preotia si Nu cu este Practicata. Deci totul este de cum lasi impresia fata de privitor si nu esenta protiei. Dle, Preotul pentyru a fi unul bun are nevoie a se straduii sa arate ca este un om fara de prihana si respecta poruncile Dumnezeiesti atit in viata privata cit si in cea publica.

Noi Banatenii Nu avem Nimic in comun cu Walahii, nici in Cuget si Nici in Simtiri.
ortodox din Banat , 13 December 2011
PROPUNERE
Luati-l pe Lucian de Caransebes, si asta se viseaza pe acel scaun, atata fatarnicie, nerusinare, dar la un astfel de popor, poti sa le dai orice conducator:hot, mincinos,fatarnic, pentru el e bine
gugulanul , 13 December 2011
O Alta Propunere, Episcopul Bnatan Sofronie de la Oradea
De ce neaparat cel de la Caransbes? Banatul nu este numai Crasul, Aha sau asta vrea numai Mitropolitul nostru drag Nicolae? din Mitropolia Banatului face parte si Episcopia Aradului, Ienopolei si Halmagiului si unde este liniste, pace si armonie si asa a fost mereu. Cred ca Episcopul Aradului Timotei de Seviciu este cel mai potrivit.
Sau PS Episcopul Sofronie de la Oradea care este de origine Banatan si care este tinar si este si mai Potrivit.

PS Episcopul Sofronie este un om educat si un adevarat carturar lipsit de boala numita lacomie si fatarnicie.

Cred ca ar fi bine ca noi Banatenii sai cerem sa se intoarca inapoi in Banat parintelui Sofronie de la Oradea.

Mitropolitul nostru Nicolae Corneanu ce ne spune in aceasta priviinta???

Poate se indeamna sa ne spuna ceva si despre valorile noastre din Banat asa cum este PS Sofronie si cu siguranta mai sunt si alti tineri Banteni vrednici de scaunul Banatului. Numai Banatan sa fie.


ortodox din Banat , 13 December 2011
...
sunteti dragut d-le ortodox, folosind cuvantul valah! in parte poate ca aveti dreptate. nefiind un om dus pe la biserica,nestiind nici istorie, nu m-am gandit ca preotul mai si predica, am uitat ca si slujbele au rolul lor. eu m-am gandit numai la partea....duhovniceasca, aceea de a avea rabdarea de a asculta pe cineva care are nevoie de cineva, aceea de a vindeca, daca pot sa o numesc astfel.cum spunea cineva preotul trebuie sa vina catre oameni, atunci cand ii vede in biserica suparati..lasand la o parte nuantele de cuvinte, "vazuta" sau "practicata",unde probabil am gresit exprimandu-ma,imi mentin parerea: d-nul episcop trebuie sa aiba mai mult vocatie.o are sau si-o formeaza (nu ma atacati cu definitia din dex!!) treaba d-lui. dar daca cineva terminat sufleteste ar vrea sa stea de vorba cu altcineva care sa-i poata alina cat de cat durerea, sau daca eu acum as vrea sa vad pe cineva optimist, care si-a pastrat credinta, care crede cu adevarat ca nu "aici" se termina totul, nu imi vine in minte decat o persoana. si nu stiu sa fie imbracat in haine preotesti...slujba pe mine,deci,sau pe cealalta persoana,nu ne va ajuta, daca d-nul preot nu va binevoi sa stea de vorba cu noi, sa vina spre noi...
spuneti ca banatanul nu are nimic in comun cu nimeni, nici in cuget , nici in simtiri. Uitand ca exista D-zeu, haideti sa vedem, nu avem nimic in comun?...haideti sa vedem cum e cu "vazutul" si cu "practicatul".sunt curios si eu sa ma cunosc. intamplator am aflat de incendiul de la Valea Plopului in care a ars cantina si majoritatea alimentelor. acolo sunt 400 si ceva de copii, adunati de preot fara a urmari vreun scop; d-voastra in domeniul in care lucrati, eu in domeniul meu, incercati sa strangeti ceva bani sau mancare pt.a le trimite in Muntenia. credeti ca veti reusi? ..eu ma indoiesc ca voi avea curajul sa le propun colegilor asta. d-voastra o veti face?...apoi vom mai vorbi de simtire si cuget
c , 13 December 2011
Precizare catre D-l c.
D-le c, Imi cer scuze daca v-am jignit cu ceva. Dar sa stiti ca nu este cu rea intentie. Si noi Banatenii avem dreptul la a ne pastra identitatea cultural istorica ca si orice alta parte a Tarii.

Asta este pozitia de pe care se manifesta cei ce-si spun Banatani, fie ca sunt din Arad, Caras-Severin, Hunedoara ori Timis sunt lucruri care ne leaga si istoriceste si cultural dar si mental. In acelasi timp vorbim aceasi limba Romaneasca ca cei din Moldova, Walahia, Transilvania ori Bucovina.

Intro alta ordine de idei atunci cind sa facut unirea Principatelor la 1859, principatele unite sau numit Moldova si Walahia si nici decum Tara Romanesca. La congresul de la Berlin din 1871 in toate documentele cu privire la principatul numit in istoria romanesca “Tara Romaneasca” este numit Walahia deci cind a aparut numele de Tara Romaneasca???
Mult mai tirziu cand se formase Regatul Roman dupa 1877. Si atunci de ce sa nu folosim numele adevarat istoric?

Ne este oare rusine de numele tarii lui Vlad Tepes, Mihai Viteazul, Brincoveni si multi alti ilustrii Principi Walahi? Asa se numea tara lor la acea vreme. A pretinde ca istoria Romaniei a inceput o data cu aparitia numelui de Roman in istorie asta inseamna sa anulezi tot ceea ce a fost mai devreme in epoca medieval adica sa desfiintezi temelia Romaniei de astazi. De aceea pentru ca Romania sa se poata consolida este imperios necesar dezvoltarea unui patriotism local pe fondul vechilor formatiuni statal medievale si pastrind particularitatile lor cultural istorice si al valorilor locale intiparite si conservate in mentalul colectiv.

Este o crima a se impune formule de interferenta fortata asa cum sa intimplat si cu tristul eveniment a carui protagonisti sunt in primul rind Mitropolitul Nicolae care a comis o grava eroare de orientare atunci cind a decis sa aleaga un urmas si vicarul sau Paisie Lugojanul care sa comportat cu siguranta in modul sau firesc si natural dar cristalizat si structurat dupa modelul mediului unde a crescut si sa format si care nu coincide cu mediul cultural istoric din Banat.
Aici in Banat oameni dupa cum se vede au o cu totul alta mentalitate si care nu este compatibila cu cea a PS Paisie Lugojanul adica cu cea din ... Oltenia , Muntenia si Dobrogea daca asa va place, adica din Walahia.

P.S. Dar sa stiti ca Oltenia , Muntenia si Dobrogea nu au existat nicidata in istorie ca formatiuni statale si nici nu au avut stema Heraldica, aceste regiuni sunt inventate in perioada comunista. Atunci cind sau unit principatele a existat o singura tara de le Dr. Tr Severin pina la Constanta si numita Walahi a carei Capitala de Scaun a fost cetatea Tirgovistei.
ortodox din Banat , 14 December 2011
ajunge
Ortodoxule din Banat...esti un mare Bou...Debitezi ineptii de se infunda Bega...APROPO...Daniel e Walah?...Sofronie e bihorean?...In ce-l priveste pe Sofronie...fii sigur ca-n Oradea plecarea lui ar fi prilej de bucurie.
viorel , 14 December 2011
Sofronie nu e dorit...
nici la Tm nici la bihor...are in timisoara Boul de Sofronie o sora de care s-a lepadat public intr-o emisiune televizata...adica nu are scrupule RADU DRINCEC...preten cu fam Bogdan si cu paiu ar fi o nenorocire si mai mare ptr ca spre deosebire de paisie Sofronie taie ca un brici prin inteligenta...Rautate are cat paisie dar in plus spre deosebire de fostul lui ucenic pai are o inteligenta de invidiat
AVA , 14 December 2011
Paisie trebuie sa plece!
Paisie du-te-n tara de obarsie: Walahia
Evaluator , 14 December 2011
...
daca este asa, d-le ortodox,nestiind istorie, ma bucur ca am mai invatat si eu ceva.nu stiam ca asa sta treaba cu ..Oltenia , Muntenia si Dobrogea.sau stiam prin scoala generala, poate, si acum am uitat. va sa zica walahia...de acord cu d=voastra in dezvoltarea unui patriotism local cu pastrarea valorilor cultural istorice si locale. daca d-l Paisie nu iubeste Banatul, mediul din care provine nu ii va fi de prea mare ajutor pt. a va reprezenta. dar,nu doriti sa ma ajutati sa mai inteleg ceva? am tot auzit vorbindu-se despre influentele austro-ungare asupra Banatului. sa inteleg oare ca banatenii au luat ce e bun de la niste straini? sau invers, o conducere straina a contribuit la dezvoltarea si inflorirea Banatului?...sa stiti ca,chiar nu inteleg...revenind la discutia noastra anterioara, despre cuget si simtiri, la ce concluzie ati ajuns?..eu n-am avut curajul sa propun la nimeni,desi la un moment dat, vazand intamplator o pusculita plina de praf, ratacita pe niste tevi de caldura, mi=a trecut prin minte sa o iau si sa plec la cersit. dar, cand am auzit ca sta asa, goala, de nu stiu cati ani am renuntat. d-voastra? daca ati reusit, atunci nu avem, intr-adevar, prea multe in comun,dar daca nu, atunci nu suntem, deci, asa departe unul de altul...
c , 14 December 2011
Lui Viorel si AVA
D-lor Viorel si AVA, sunteti cumva securisti? sau colaboratori? Aveti solda si grade???
ortodox din Banat , 14 December 2011
AVEM SI NOI UNUL....LA SIBIU
AR TREBUI SA SE FACA O CURATENIE GENERALA IN TOATA BISERICA ORTODOXA!!!SI LA SIBIU AVEM PE UNUL...LAURENTIU STREZA,CARE CAND VIZITEAZA MANASTIREA SAMBATA VREA OUA DE PREPELITA LA 12 NOAPTEA SI TREBUIE SA I SE ADUCA ATUNCI,DE LA MAGAZINELE NON-STOP!CAND II SUNT ADUSE PE MASA OUALE PREPARATE....ACESTA LE REFUZA SI DORESTE ALTCEVA!AM DAT UN EXEMPLU!EXACT IFOSELE ASTEA LE ARE STREZA!SI SUNT COPII SI BATRANI CARE MOR DE FOAME!RUSINE!
petrut , 16 December 2011
RUSINE
Stimata doamna LIa,daca se poate spune asa,in loc sa va preocupati cu problemele care sunt mult mai mari in tara asta,in orasul nostru,in Banat,dumneavoastra bagati intrigi intre oameni,judecati biserica si slujitorii bisericii.Nu sunteti Dumnezeu sa faceti dreptate si dupa parerea mea nici nu faceti parte din Banat ca sa va ingrijoreze situatia Banatului.
Va considerati o corecta si o perfecta ca sa judecati oamenii,dumneavoastra si ceilalti care nu stiti adevarul,si nu vedeti adevar adevarat.De fiecare se poate spune multe,si de mine,si de dumneavoastra,si d e ceilalti.Numai faceti atata propaganda si nu judecati pe altii.
In loc sa ne rugam la Dumnezeu,sa mergem in biserica cu capul aplecat si sa fim toti egali in fata lui Dumnezeu,bagam intrigi si judecam
Imi pare rau ca s-a ajuns pana aici,ne uram si nu suportam aproapele nostru din cauza lacomiei de bani si putere.
Doamne fereste de boala sau necaz,atunci o sa ne dam seama ca rautatea asta nu duce la nimic
Dumnezeu sa ajute pe fiecare dupa faptele lui
Cristi , 17 December 2011
RUSINE
Stimata doamna LIa,daca se poate spune asa,in loc sa va preocupati cu problemele care sunt mult mai mari in tara asta,in orasul nostru,in Banat,dumneavoastra bagati intrigi intre oameni,judecati biserica si slujitorii bisericii.Nu sunteti Dumnezeu sa faceti dreptate si dupa parerea mea nici nu faceti parte din Banat ca sa va ingrijoreze situatia Banatului.
Va considerati o corecta si o perfecta ca sa judecati oamenii,dumneavoastra si ceilalti care nu stiti adevarul,si nu vedeti adevar adevarat.De fiecare se poate spune multe,si de mine,si de dumneavoastra,si d e ceilalti.Numai faceti atata propaganda si nu judecati pe altii.
In loc sa ne rugam la Dumnezeu,sa mergem in biserica cu capul aplecat si sa fim toti egali in fata lui Dumnezeu,bagam intrigi si judecam
Imi pare rau ca s-a ajuns pana aici,ne uram si nu suportam aproapele nostru din cauza lacomiei de bani si putere.
Doamne fereste de boala sau necaz,atunci o sa ne dam seama ca rautatea asta nu duce la nimic
Dumnezeu sa ajute pe fiecare dupa faptele lui
Cristi , 17 December 2011
@ortodox din Banat
Mai omule, tu chiar nu pricepi ca Valah nu se scrie cu W???? Si de unde atata ura si dispret fata de celelalte zone ale tarii? Uiti ca voi,romanii din vestul tarii ati fost sub papucul altora! Si arunci cam multi "i" in cuvinte,nu crezi?
Ciprian , 18 December 2011
...
D-nul ortodox din Banat mai face si alte greseli, nu numai cea cu "w".dar acum nu avem timp de disputa. vom reveni si poate ne va convinge si pe noi ce are cu celelalte zone ale tarii; poate ca stie el ce stie
c , 18 December 2011
Petitie si celor ce ne conduc!
Ma intreb daca o fi adevarate cele scrise de acesti oameni despre Paisie. Ar trebui sa ne vedem barnele din ochi, apoi restul.Daca vom face astfel, ne vom corecta de la sine. Pana una alta pun si eu problema altfel: Cum de nu se gaseste o persoana precum Lia Lucia Epure sa faca cateva mii de petitii pentru cei care ne CONDUC. Bun cuvant e acesta! Ne CONDUC precum niste vite la islaz. Ii felicit pe toti ca au minte...
Cozmin , 19 December 2011
WHO IS LIA? PENTU CE SI CINE SE ZDOBESTE?
Nu stiu cine e doamna, desi dupa felul in care se exprima nu da dovada ca e o doamna, dar ma rog. De cand Biserica e ring de box? Ce inseamna neobrazarea aceasta de atata vreme? Daca nu va e rusine de oameni fieva frica de Dumnezeu care cunoaste gandurile si intentiile inmilor. Aveti dovezi impotriva lui actionati-l in judecata si incetati tambalaul. Nu aveti nimic concret taceti. Asa vorbiti despre el ca si cum in mainile voastre ar fi viata si moartea lui precum si vrednicia sau nevrednicia. " Femeii " ii sta bine in alt chip si nu facand politica lumii ori politica inevitabilelor bisericute formate in sanul si in jurul Bisericii. Politica, sa-mi fie cu iertare, fie lumeasca, fie bisericeasca este precum o femeie ce se vinde la toti. Mitropolia Banatului, iarasi sa-mi fie cu iertare nu este a lui Nicolae sau Paisie, a lui Lia si a altor comentatori pro sau contra, ci este Biserica lui Dumnezeu - adeverirea Imparatiei Lui printre oameni; pastratio asa nu o intinati cu partipliurile, pentru ca Domnul o va cere din mainile voastre. Daca ati fi credinciosi cu adevarat ati vorbi cu Dumnezeu despre " problema " aceasta. De unde ne vine noua ajutorul? Despre ce vorbim? Si apoi lasati-l sa il judece Cel care la asezat pe scaunul de episcop. Judecata si razbunarea cu adevarat sunt excusiv ale lui Dumnezu. Lupta voastra impotriva lui Paisie, intaresc afirmatia ca Mitropolitul nu ar mai fi lucid si stapan pe situatie, ca nu mai poate conduce mitropolia. Doar un om slab si neputincios are nevoie de sustinere din partea altora. Apoi sa imi fie cu iertare dar ce face mitropolitul este descalificant pentru persoana sa mai ales ca si slujitor al Altarului, nu se poate sa incurajezi atitudini de dezbinare intre credinciosi. Si ca sa pot intelege si eu mai bine totusi cu cine va luptati, pentru ce si pe cine aparati? Va luptati cu mitropolitul sau cu Mitropolia, pentru om ori institutie? Aparati pe mitropolit sau Mitropolia? In cazul ambilor ierarhi, nici ca oameni si nici ca sacerdoti nu au nevoie de sustinere pentru ca Apostolul Pavel spune: " pentru Domnul sau sta sau cade ". Cei ce il defaima pe episcop si striga: " Rastigneste-l ", sa stie ca isi asuma inconstient in nemul lor si cuvintele " Sangele lui, asupra noastra si asupra copiilor nostri ". Cei ce incrimineza pe mitropolit sa se teama de Dumnezeu caci nimeni afara de Cer nu cunoaste pocainta oamenilor. Si atunci ( la )Cine este Adevarul? De cand Mantuitorul s-a intrupat adevarul nu mai este un concept filozofic, o valoare la care sa te raportezi, ci El este o persoana - Iisus Hristos - este Adevarul intrupat care dupa dreptatea Sa si nu a noastra adevereste pe om cu toate ale sale . Lasati-L pe Dumnezeu sa faca dreptate ca va face si nu va zabovi si cu unii si cu ceilalti. Ceretii acest lucru si Sfantului Iosif, ca-l aveti fizic intre voi. Nu va razboiti intre voi si nici cu oamenii bisericii pentru nimeni si nimic caci doar de noi insine dam socoteala. Treaba fiecaruia cum zice Apocalipsa " Cel ce pana acum s-a sfintit, sfinteasca-se si mai mult, cel ce s-a spurcat, spurcese si mai mult ". Daca muntii se cutremura de cautatura fetei lui Dumnezeu noi la cine ne inchiman de nu suntem constienti ca ochi Domnului privesc pururea spre noi?
NICOLAE , 25 April 2012

Scrie un comentariu

mai mic | mai mare
security image
Scrie codul antispam

busy

SEMNEAZĂ PETIȚIA!

►Petiţie pentru îndepărtarea de la Timişoara a episcopului-vicar Paisie (cetăţeanul Ion Gheorghe) - uzurpatorul ÎPS Nicolae, Mitropolitul Banatului

 

S.C. HELP TRANS S.R.L.

Cu sediul in Oraviţa, str. Timişorii, nr.1., jud. Caraş Severin

ANGAJEAZĂ:

DULGHERI şi ZIDARI calificaţi pentru lucrări în construcţii

Oferim salarii atractive. La cerere, asigurăm cazare.

Telefoane de contact:

0255/571925; 0740098662; 

0744607924; 0720039629


Masaj
Masaj anticelulitic, terapeutic si de relaxare
tel: 0732 535 532

Clinica Tratament Hemoroizi

Tratament hemoroizi fara operatie
www.TamiClinic.ro

Si reclama ta poate sa fie aici!

 

 

belvedere