Acasă Cultura Epuraş la purtător: o arheologie care se agaţă de colţul privirii

Epuraş la purtător: o arheologie care se agaţă de colţul privirii

360
DISTRIBUIȚI

Calina_EpurasProbabil că descrierea în sens invers a unei expoziţii ar începe de la caietul ei de prezentare, obiectul cu care te consulţi în faţa… zidurilor interioare unui spaţiu de artă. Caietele de expoziţie ale galeriei Calina compun ele însele o galerie discretă, sau indiscretă, în orice caz, plină de personalitate, iar pentru această realizare, Ugron Réka şi Ugron Lajos merită din când în când prima frază a articolelor, îndreptate, de regulă, spre lumea pe care… lucrările lor o conţin. Aceste caiete reprezintă contrapunctul statornic la dorinţa obstinată de reinventare de sine a galeriei, „elementul” nou pe care aceasta l-a afişat aseară fiind nu doar artistul, tânărul Liviu Epuraş, pentru care trenurile pleacă întotdeauna de la Constanţa şi se opresc, mai des, la Bucureşti, ci şi criticul de artă Robert Şerban, într-o inspirată transpunere în antevorbitor pentru publicul de la Calina: „Liviu Epuraş reinventează o lume descompusă.
Descompusă la modul propriu (vestigiile antichităţii sunt, în majoritatea cazurilor, fragmente, bucăţi, părţi din întreg), dar şi în plan simbolic…”.
Câteva dintre personajele sale, Hermes, Medusa, Apollo, Icar, Iason, Hesperos, Polybotes, Ophioneos, Eurynome, însufleţesc de ieri şi până în 1 mai 2009, o „Arheologie portabilă”. „Vă aştept să fiţi părtaşi la acest eveniment, în care vom descoperi, printre altele, un artist rafinat şi inteligent, care va demonstra că o lucrare de artă nu este doar un mijloc de exprimare, ci şi unul de reflecţie”, ne îndeamnă Alina Cristescu, gazda dumneavoastră. (Ciprian MARINESCU)

Comentarii

comentarii