14 04 b 750 100

Autostrada Vestului merge mai departe. Tronsoanele Arad-Nădlac şi Lugoj-Deva sunt în fază avansată, chiar dacă pe parcurs mai apar unele probleme. Nu demult, muncitori de pe Arad-Nădlac (tronsonul 1 realizat de Romstrade) au intrat în grevă pentru a-şi cere drepturile salariale neprimite de patru luni de la firma care lucrează acolo. Contractul cu Romstrade a fost reziliat datorită întârzierilor, iar neplata muncitorilor, care intra în sarcina unei firme care a subcontractat de la Romstrade, a tras, de asemenea, în balanţă pentru luarea acestei decizii.

Pe celalalt tronson al aceleiasi autostrazi (tronsonul 2), realizat de Alpine, stratul de uzură este pozat pe majoritatea autostrăzii, lucrările de artă, poduri, podeţe şi viaducte sunt aproape terminate şi a început montarea parapeţilor şi s-au asfaltat suprafeţele de pod. Accesul spre tronsonul Arad-Pecica, buclele de acces sunt în fază de asfaltare, de asemenea şi nodul de circulaţie Pecica .


Podul principal peste Bega, la kilometrul 2, în dreptul localităţii Belinţ, este în fază de finalizare pile şi culei
 

 

În ceea ce priveşte lotul I al tronsonului Lugoj – Deva – 27 de kilometri – de la drumul judeţean spre Şanoviţa până la drumul naţional Lugoj-Deva, unde autostrada va face joncţiune în dreptul localităţii Traian Vuia, lucrările de asfaltare a casetei autostrăzii sunt în mare parte finalizate. „Podul principal peste Bega, la kilometrul 2, în dreptul localităţii Belinţ, este în fază de finalizare pile şi culei, urmând a se monta grinzile principale. Se va da în funcţiune şi subtravresarea autostrăzii de către drumul judeţean Belinţ – Babşa, pe sub pasajul finalizat”, spune Marius Popovici, inginer, consultant în domeniul construcţiilor civile, hidrotehnice şi rutiere.

„Consider că în 2013 se vor finaliza 250 de kilometri din Autostrada Vestului”
 

Lotul 2 Lugoj – Deva este în lungime de 72,5 kilometri. Tronsonul începe la Nord de Traian Vuia, traseul merge la Sud de Dumbrava, la Sud de Făget, unde ia un traseu la Nord de comuna Margina, de aici în dreptul kilometrului 50 intrând într-o vale la Nord de dealul Coşeviţa, acest traseu eliminând un tunel foarte scump. În dreptul kilometrului 57 autostrada va intra în judeţul Hunedoara, va avea traseu la Sud de Ohaba, la Nord de Lăpugiu de Jos şi de Dobra – kilometrul 72, la Nord de Ilia şi localităţile Veţel şi la Nord de DN 7, urmând ca în dreptul localităţii Şoimuş să facă joncţiunea cu autostrada ce se finalizează în perioada imediată – Deva – Simeria. „Pentru sceptici şi cârcotaşi, le transmit că autostrda Nădlac-Sibiu – 356 de kilometri – nu va fi gata peste 20 de ani, ci în anii următori. După părerea mea, consider că în 2013 se vor finaliza 250 de kilometri din Autostrada Vestului, respectiv Nădlac-Arad – 39, Lugoj – Deva lot 1 – 27, Şoimuş-Simeria-Orăştie-Gelmar – 32 şi Gelmar – Sibiu – 85. Regretul meu este cu atât mai mare întrucât lotul 1 Timişoara-Lugoj – 26 km şi lotul 2 Lugoj - Deva încă nu au fost adjudecate din cauza unor contestaţii şi nefinalizarea licitaţiilor. Vor crea disconfort prin discontinuitatea urcării şi coborârii de pe autostradă, dar oricum, cei 250 de kilometri ce vor fi finalizaţi anul viitor – 2013, din totalul de 340, vor îmbunătăţi imaginea României în ceea ce priveşte transportul rutier pe autostrăzi”, spune Marius Popovici.