Acasă Actualitate Executivul primăriei, faţă în faţă cu primii 100 de contribuabili persoane juridice

Executivul primăriei, faţă în faţă cu primii 100 de contribuabili persoane juridice

225
DISTRIBUIȚI

Plătesc sume considerabile pentru proprietăţile pe care le deţin în Timişoara şi, uneori, pe bună dreptate, doresc să înţeleagă ce se întâmplă cu banii pe care-i virează în conturile municipiului. Este vorba de contribuabilii persoane juridice din Timişoara, dintre care, primii 100 dau mai mult de jumătate din totalul de taxe şi impozite colectate de municipalitate. Miercuri, de la ora 14, în Sala de Consiliu a Primăriei Timişoara, reprezentanţii primilor 100 de contribuabili persoane juridice din Timişoara vor avea ocazia, într-o întâlnire faţă în faţă, să le spună mai-marilor Primăriei Timişoara ce-i nemulţumeşte, unde cred că treaba scârţâie sau chiar se împotmoleşte în primărie şi ce consideră că ar fi de făcut. Gândită, iniţial, ca o prezentare a noului sistem de plată online a taxelor şi impozitelor pentru persoanele juridice, întâlnirea edili-contribuabili devine şi mai interesantă acum, când unii din cei mai importanţi investitori din Timişoara îşi vor putea exprima nemulţumirile direct celor abilitaţi să rezolve problemele. Asta pentru că la inedita întâlnire vor fi prezenţi şi toţi şefii de direcţii din Primăria Timişoara. Cele mai des invocate probleme sunt legate de circuitul documentelor în primărie, de faptul că unele dosare s-ar bloca prin anumite sertare, de atitudinea unor funcţionari faţă de contribuabili etc.

„Mulţi dintre directorii de direcţii din primărie trăiesc într-un clopot de sticlă”

Întâlnirea va debuta cu prezentarea noului sistem de plată online destinat contribuabililor persoane juridice. „Vom prezenta noul sistem de plată şi consultare online destinat persoanelor juridice şi dorim să avem un dialog constructiv pe marginea acestuia cu cei prezenţi la întâlnire. Sunt convins că vor mai exista probleme în sistem, însă dorim ca împreună să-l facem cât mai performant. De aceea am şi dorit ca lucrurile să decurgă lin, pentru a evita, pe cât posibil, eventualele probleme”, spune Adrian Bodo, directorul Direcţiei Fiscale a Primăriei Timişoara. După prezentarea noului sistem, contribuabilii prezenţi la întâlnire vor fi liberi să le transmită reprezentanţilor Primăriei Timişoara toate problemele cu care se confruntă în relaţia cu această instituţie. „Cred că partea cea mai importantă a întâlnirii este acest dialog între noi şi aceşti importanţi contribuabili, mai ales că vor fi de faţă şi directorii tuturor direcţiilor din primărie. Aceştia vor răspunde faţă în faţă, punctual, la problemele ridicate de contribuabili. Este un lucru benefic, pentru că mulţi dintre aceşti directori trăiesc într-un clopot de sticlă şi e cazul să ia contact cu realitatea. Dorim să îmbunătăţim lucrurile care nu merg grozav în activitatea primăriei. Voi propune ca această întâlnire să aibă loc, dacă nu trimestrial, măcar semestrial”, spune viceprimarul social-democrat al Timişoarei, Sorin Grindeanu. Şi Adrian Orza, viceprimarul ţărănist al urbei, consideră că întâlnirea nu poate fi decât benefică. „Vom discuta despre probleme în general, dar şi de cele generate sau amplificate de criză. Trebuie să avem un dialog pentru a vedea cum putem colabora pentru a diminua din efectele crizei, despre care unii vorbesc prea mult dar nu fac nimic, iar alţii nu vorbesc deloc”, spune Orza.

Perioadă de concedii
Viceprimarul Sorin Grindeanu se teme de faptul că, fiind perioadă de concedii, e posibil ca la întâlnire să nu participe foarte mulţi reprezentanţi ai societăţilor invitate. „Sper să le ajungă tuturor invitaţiile. Ştiu că e o perioadă nu foarte uşoară şi e şi perioadă de concedii, însă sper să fie prezenţi cât mai mulţi din cei invitaţi”, spune Grindeanu.

Comentarii

comentarii