Acasă Administraţie Extinderea liniei de troleu 14 va crea, inevitabil, ambuteiaje în Dumbrăviţa

Extinderea liniei de troleu 14 va crea, inevitabil, ambuteiaje în Dumbrăviţa

DISTRIBUIȚI

Duma 06Primele discuţii legate de transformarea Timişoarei în metropolă au început în urmă cu aproape 10 ani, când se vorbea despre extinderea reşedinţei de judeţ pe o rază de 30 km, urmând să înglobeze 12 localităţi rurale ce vor deveni cartiere al Timişoarei.
Unii primari ai acestor localităţi, cu gândire vizionară, au acceptat, ştiind că şi comunele lor se vor dezvolta, că va dispărea sau cel puţin se va reduce şomajul, că vor avea şcoli şi dispensare utilizabile, că nu vor mai fi nevoiţi să le facă copiii naveta sau că va trebui să meargă „la oraş” pentru a-şi aproviziona cămara şi că standardul lor de viaţă va fi mai bun.
Alţii, în special primarul de atunci al comunei Dumbrăviţa, Geza Szilaghyi, s-a opus vehement, de teama de a nu-şi pierde funcţia. Cu toate că putea deveni viceprimar de Timişoara pe sectorul respectiv, cu o leafă mai mare.
Atunci, Timişoara începuse să extindă masiv ieşirile rutiere la patru benzi, numai că, de exemplu, administraţia locală Dumbrăviţa a decis să planteze stâlpi de telegraf în mijlocul tronsoanelor ce puteau fi lărgite ca artere de circulaţie.
Progresul nu stă în loc şi nici nu se zdrobeşte într-un vremelnic primar obtuz, Timişoara a dezvoltat proiecte, a realizat legături cu localităţile limitrofe prin extinderea liniilor de troleibuz sau autobuz.
Numai că recent inaugurata extindere a liniei de troleu 14, care face legătura Timişoara-Dumbrăviţa, va crea, inevitabil, ambuteiaje în cea mai bogată comună din România, întrucât acolo sunt doar două benzi, câte una pe sens.
„Se pot crea ambuteiaje în Dumbrăviţa şi probleme pentru maşinile mici, dacă apare şi troleul 14.
Iată cât de important ar fi să existe metropola Timişoara şi astfel de lucruri să nu mai poată fi decise la nivel local în jurul Timişoarei, ci să se decidă la nivel de direcţie de urbanism formată din profesionişti adevăraţi, cu viziune pe un areal mult mai larg.
Din păcate, atunci când s-a făcut acest proiect, Consiliul Local Dumbrăviţa şi Primăria Dumbrăviţa nu au vrut să se facă lărgirea la 4 benzi a străzii principale din comună şi nu cred că au procedat bine. Era necesar să fie 4 benzi şi în Dumbrăviţa”, spune Nicolae Robu.
Primarul mai atrage atenţia că în următorul cincinal nu se mai poate schimba nimic, pentru că regulile fondurilor europene nerambursabile te obligă ca 5 ani să nu schimbi nimic din ceea ce ţi-a fost finanţat.
„Au postat stâlpi intenţionat aşa (în mijlocul drumului, n.r.), ca să nu se poată face drumul cu 4 benzi. A fost o hotărâre a Consiliului Local Dumbrăviţa. Fapt este că aceasta a fost varianta dorită de Primăria Dumbrăviţa”, explică Robu.

Comentarii

comentarii