Acasă Economic Fabrica de drojdie Rompak Paşcani anunţă livrări de 2 milioane de pachete...

Fabrica de drojdie Rompak Paşcani anunţă livrări de 2 milioane de pachete într-o singură săptămână, suficient pentru a produce 25 de milioane de pâini

2642
DISTRIBUIȚI

Producătorul de drojdie Pakmaya anunţă livrări de 2 milioane de pachete într-o singură săptămână, în toate magazinele din România, triplu faţă de o perioadă normală, suficient pentru a produce 25 de milioane de pâini

Comenzile de drojdie pentru consum casnic de pe piaţa româneasă au înregistrat cifre record de la începutul lunii martie şi până în prezent, în contextul răspândirii pandemiei de coronavirus (Covid-19) şi în România, a anunţat miercuri producătorul de drojdie proaspătă şi uscată Pakmaya, care precizează că a livrat către magazinele din toată ţara 1 milion de pachete de drojdie (uscată şi proaspată) în săptămâna 9-15 martie, în timp ce pentru săptămâna 16-22 martie comenzile s-au dublat, iar cu cele 2 milioane de pachete poţi produce 25 de milioane de pâini. 

În mod normal, fabrica de drojdie Pakmaya, singura din România care produce drojdie proaspătă, livrează săptămânal la nivel naţional, către magazine, 650.000 de pachete de drojdie proaspătă sau uscată, de diferite gramaje.

De la declanşarea stării de urgenţă în Italia şi creşterea numărului de cazuri de coronavirus din România, cererea de drojdie s-a triplat.

“Anul trecut în martie, dar şi în februarie 2020, am avut comenzi săptămânale de aproximativ 650.000 de pachete de drojdie pentru consum casnic. Această cantitate poate fi folosită pentru a produce aproape 7 milioane de pâini a câte 400 de grame fiecare. În săptămâna 9-15 martie, am livrat 1 milion de pachete, iar pentru săptămâna în curs, comenzile s-au dublat: 2 milioane de pachete de drojdie”, spune Cristina Hanganu, directorul de vânzări al Pakmaya România, singurul producător de drojdie de panificaţie din ţara noastră.

Fabrica lucrează acum la capacitate maximă, mai spune ea.

”Fabrica lucrează la capacitate maximă, sistemul de distribuţie la fel şi luăm toate măsurile posibile pentru ca drojdia Pakmaya să nu lipsească din magazine în această perioadă. Totodată, vrem să facem un apel la păstrarea calmului şi rugăm clienţii să susţină consumul responsabil”, completează Cristina Hanganu.

Peste 200 de persoane lucrează în fabrica de la Paşcani, iar producătorul de drojdie a luat toate măsurile necesare pentru ca sănătatea angajaţilor să fie protejată şi activitatea să nu fie întreruptă.

”În vederea operării în bune condiţii, a evitării blocajelor activităţii economice şi a imposibilităţii livrării către unităţile de alimentaţie publică (hipermarketuri, supermarketuri, magazine de proximitate etc.), societatea noastră a implementat la nivelul unităţii de producţie măsurile necesare funcţionării în parametri normali, astfel încât să fie asigurată atât siguranţa şi sănătatea angajaţilor, cât şi a produselor fabricate, respectând cu stricteţe indicaţiile Ministerului Sănătăţii”, explică Cristina Hanganu. 

Pe lângă producţia de drojdie necesară consumatorului casnic, se asigură cantitatea necesară de drojdie şi pentru segmentul profesional.

Pakmaya asigură peste 50% din necesarul de drojdie pentru fabricile de pâine, patiseriile şi cofetăriile din Romania. Şi pe acest segment a fost înregistrată o creştere a comenzilor de drojdie ce vor fi livrate în această săptămână, creştere cu aprozimativ 50% faţă de comenzile livrate săptămână trecută (9-15 martie).

”Avem stocuri suficiente de materii prime pentru a continua activitatea fabricii pe o perioadă lungă de timp şi subliniem acest lucru. Estimăm că şi în săptămânile următoare vom primi un număr mare de comenzi, activitatea de producţie şi cea de livrare desfăşurându-se în parametri normali”, susţine Cristina Hanganu.

Fabrica de drojdie Rompak Paşcani face parte din Pak Group Turcia, unul dintre liderii mondiali în producţia de drojdie. Rompak produce sub licenţă Pakmaya şi este singurul producător de drojdie de panificaţie din România.

Fabrica de la Paşcani a fost deschisă în 1994 şi timp de patru ani au fost realizate investiţii semnificative, unitatea din România fiind cea mai nouă din grup şi una dintre cele mai noi din Europa. La nivelul anului 2019, cifra de afaceri a Rompak SRL a fost de peste 22 milioane de euro.

Sursa: news.ro

Comentarii

comentarii