Acasă Actualitate Falimentul loveşte în şcolile de şoferi din vestul ţării

Falimentul loveşte în şcolile de şoferi din vestul ţării

383
DISTRIBUIȚI

20 de şcoli de şoferi din Arad, 10 din Timiş şi 5 din Reşiţa – închise în ultimul an…
Zeci de şcoli de şoferi au fost închise, rând pe rând, în zona de vest a ţării. Situaţia pare fără ieşire, din cauza scăderii numărului de clienţi, dar şi a cerinţelor aberante impuse de Autoritatea Rutieră Română. Chiar dacă aveau autorizaţie să mai funcţioneze 2-3 ani, şcolile de şoferi din vestul ţării au fost obligate să-şi tragă obloanele. De la începutul anului, toate şcolile de şoferi au fost obligate să-şi doteze sălile cu calculatoare, video-proiectoare şi un program de soft în valoare de 12.000 de lei

ARR şi criza i-au băgat în groapă…

La Timişoara, doar în ultimul an, 10 şcoli de şoferi au fost nevoite să-şi pună lacătul pe uşă. Patronii, care s-au gândit că dau lovitura, sunt acum distruşi. Criza şi birocraţia le-a călcat în picioare afacerea. „Numărul de elevi a scăzut dramatic imediat ce a început criza. Înainte, când erau bani, oricine făcea şcoala de şoferi, indiferent dacă avea sau nu nevoie de permis. Acum paleta s-a restrâns extrem de mult şi numai cine are nevoie disperată de un permis ne mai trecea pragul”, spune Liviu Căşuleanu, patronul fostei şcoli de şoferi Integrity Generation. Acesta şi-a închis forţat firma, deşi aveau autorizaţie de funcţionare până în 2013. Căşuleanu susţine că un program de soft obligatoriu i-a băgat în groapă. „Programul de soft care ni s-a cerut a fost cireaşa de pe tort. Trebuia să dăm 120 de milioane de lei vechi pe un program care nu ar costa mai mult de 100 de lei noi. Era vorba despre un fel de simulator al examenelor de la poliţie”.

Tudorel Peşteleu: „Încă se mai învârte roata”

Cunoscut mai mult pentru că este patronul celei mai mari firme de taxi din Timişoara, Tudorel Peşteleu susţine că şi şcoala sa de şoferi a fost lovită în plin de criză. „E trist ce se întâmplă, totuşi, încă se mai învârte roata la şcoala de şoferi Tudo. Criza ne-a băgat aproape în pământ, avem tot mai puţini clienţi şi nu ştiu ce se va întâmpla. E adevărat, o bună bucată de pâine ne-a fost trasă şi de persoanele fizice autorizate, care fac cum cred ei mai bine ore de şoferie. Nu m-a deranjat că am fost nevoiţi să ne dotăm mai bine, era normal, nu mai puteam face cursuri ca înainte de revoluţie”, susţine Peşteleu. Mulţi dintre patronii şcolilor de şoferi care mai rezistă pe piaţa din Timişoara au fost nevoiţi să reducă tarifele, dar clienţii se lasă încă aşteptaţi. Situaţia şcolilor de şoferi este şi mai dură, la Arad. Aici, aproximativ 20 de şcoli de şoferi s-au închis în ultimul an. În Reşiţa, doar 5 şcoli au dat faliment, dar aici, cei care au rămas pe piaţă au profitat din plin de ocazie şi au crescut tarifele. Şi promovabilitatea la examenele auto a scăzut după decimarea şcolilor de şoferi. În ultimul an, în Timiş doar 30% dintre candidaţii care au susţinut examenul au fost declaraţi admişi.

Comentarii

comentarii