Ultimii doi ani au fost marcați de numeroase scandaluri legate de cheltuirea oneroasă a zeci de milioane de lei destinate finanțării proiectelor culturale în cadrul programului Timișoara, Capitală Culturală Europeană. Banii timișorenilor au fost “sifonați” de administrația Fritz prin intermediul Centrului de Proiecte al Primăriei Timișoara. Ziua de Vest a dezvăluit cum, în repetate rânduri, au fost finanțate cu dedicație proiectele culturale ale experților angajați în cadrul centrului, ale camarilei USR și ale unor asociații din sfera de influență a primarului Dominic Fritz.
Ignorând cultura de calitate, sute de mii de lei au fost direcționați către proiecte aparținând unei anumite minorități. Este și cazul Asociației Identity.Education – Identitate.Educatie, care a beneficiat de finanțare nerambursabilă în anul 2023 prin intermediul a două programe de finanțare, respectiv “Onboard Timișoara 2023” și “Inside Timișoara 2023”. Asociația a justificat utilizarea finanțării prin plăți efectuate către propriul PREȘEDINTE, având calitatea de MANAGER DE PROIECT al ofertelor culturale finanțate din bugetul local, respectiv către PFA Andreea Rădulescu, valoarea totală a acestora fiind de 288.311 lei, reprezentând 28% din totalul finanțării nerambursabile decontate în cazul primului proiect, respectiv 27% din totalul finanțării nerambursabile decontate în cel de al doilea caz.
Asociația Identity.Education – Identitate.Educatie a depus oferta culturală “Istorii (in)vizibile” pentru care a obținut 86 puncte, și ulterior a încheiat cu Centrul de Proiecte al Municipiului Timișoara Acord-cadru de finanțare multianuală nr. 200/27.12.2022, în sumă totală maximă de 761.400 lei, reprezentând 61% din valoarea totală a proiectului.
Astfel, între Asociație și Centrul de Proiecte s-a încheiat Contractul de finanțare nerambursabilă subsecvent nr. 1 înregistrat sub nr. IES-CFN nr. 201/27.12.2022, cu o valoare de 152.280 lei, cu o perioadă de implementare cuprinsă între data semnării și data prezentării de către beneficiar a documentelor justificative, conform anexei 1, dar nu mai târziu de 28.04.2023, obiectul acestuia fiind copiat identic cu cel din acordul-cadru.
Ulterior, între Asociație și Centrul de Proiecte s-a încheiat Contractul de finanțare nerambursabilă subsecvent nr. 2 înregistrat sub nr. IES-CFN nr. 208/31.05.2023, cu o valoare de 609.120 lei, cu o perioadă de implementare cuprinsă între data semnării și data încetării valabilității Acordului-cadru de finanțare multianuală, respectiv 29.12.2023, obiectul acestuia fiind “… finanțarea nerambursabilă a unor activități aferente proiectului cultural Istorii (in)vizibile, organizat de către beneficiar Asociația Identity.Education-Identitate.Educație în Timișoara, în perioada decembrie 2022-decembrie 2023, în termenii și condițiile stabilite în cererea de finanțare nerambursabilă INT-FIN nr. 803/13.12.2022, parte integrantă a prezentului contract”.
În cererea de finanțare nerambursabilă nr. 1NT-F1N nr. 803/13.12.2022, anexă a contractului de finanțare nr. 105/07.06.2022, la rubrica ECHIPA DE IMPLEMENTARE se prevede:
“Andre Rădulescu (coordonatorx de proiect) – fondatorx Identity.Education si manager cultural, curator de program al festivalurilor Pride TM si Luna Istoriei LGBTQ1+, cu o experiență de peste 10 ani în project management (mediul corporate și non-profit) și de peste 5 ani în pre-producție de festivaluri de muzică și artă (PLAI, JazzTM, BEGA).
În Declarația pe proprie răspundere a solicitantului dată de reprezentantul legal al solicitantului, respectiv Andreea Rădulescu, având funcția de Președinte al asociației, declară pe propria răspundere, sub sancțiunile aplicate faptei de fals în declarații, următoarele:
“11. Finanțarea solicitată, în situația acordării, va fi utilizată în mod exclusiv pentru scopurile declarate în cererea de finanțare și în celelalte documente cuprinse în dosarul de participare la sesiunea de finanțare.
- am luat la cunoștință de faptul că, orice omisiune sau incorectitudine în prezentarea informațiilor în scopul de a obține avantaje patrimoniale sau de orice natură este pedepsită conform legii.
- menționez că activitatea desfășurată în cadrul proiectului cultural nu este generatoare de profit“.
În concluzie, conform datelor din cererea de finanțare și declarația pe propria răspundere, Andreea Rădulescu are calitatea de Președinte al Asociației Identity.Education – Identitate.Educație (asociație fără scop patrimonial), iar în cadrul ofertei culturale are calitatea de coordonator de proiect, cu sarcini descrise clar în cererea de finanțare.
Din analiza datelor cuprinse în rapoartele financiare și a documentelor prezentate pentru susținerea cheltuielilor au rezultat plăți efectuate de ASOCIAȚIE către propriul PREȘEDINTE și COORDONATOR DE PROIECT al ofertei culturale finanțate din bugetul local, respectiv către Andreea Rădulescu, în calitate de persoană fizică autorizată, în valoare totală de 173.700 lei, ceea ce reprezintă 22,8% din bugetul executat.
Cu adresa de înaintare a decontului contract subsecvent 201/27.12.2022 în valoare de 152.800 lei, asociația înaintează Centrului de Proiecte al Municipiului Timișoara raportul narativ și financiar, însoțit de documentele justificative în anexă, această adresă fiind înregistrată la entitatea finanțatoare sub nr. fNT-FIN 435/28.04.2023.
Conform Raportului Financiar de verificare a decontului intermediar se acceptă decontarea integrală a cheltuielilor aferente contractului subsecvent nr. 1 și se propune încheierea și semnarea Contractului subsecvent nr. 2, în valoare de 609.120 lei, la Acordul-cadru 1ES-CFN 200/27.12.2022.
Acest raport financiar intermediar a fost verificat de un inspector de specialitate financiar în data de 07.07.2023, avizat de șef birou buget financiar și aprobat de directorul Centrului de Proiecte al Primăriei Timișoara, Alexandra Maria Rigler.
Din analizarea documentelor anexate se constată faptul că între Asociația Identity.Education – Identitate.Educație, cu sediul în Timișoara, str. Dr. I. Nemoianu, nr. 8, ap. 2, cod fiscal 41754842, reprezentată de Eugenia Rădulescu având funcția de vicepreședinte și Andreea Rădulescu PFA cu același sediu, CUI 41513100, (Președinte al asociației și coordonator de proiect în cauză) a fost încheiat Contractul de prestări servicii nr. 88/04.01.2023, prin care prestatorul se angajează să presteze servicii de management cultural și coordonare de echipă în cadrul proiectului “Istorii (injvizibile” cuprins în programul cultural prioritar Onboard 2023 al Centrului de Proiecte al Municipiului Timișoara.
Pentru serviciile prestate beneficiarul (președintele asociației și coordonatorul proiectului), primește în urma serviciilor de management și coordonare 40 lei/oră în cumulul a 50.000 lei și pentru livrarea conceptului și programului pentru evenimentele de tip pop-up și Luna istoriei LGBTQIA+ suma de 250 lei/oră în cumulul a 17.500 lei.
Urmare prestării serviciilor Rădulescu Andreea PFA emite facturile nr. 12/14.04.2023 în valoare de 25.000 lei și nr. 13/27.04.2023 în valoare de 15.700 lei.
În data de 18.04.2023 asociația transferă suma de 25.000 cu OP nr. 725 în contul deschis la Banca Transilvania al doamnei PFA, iar în data de 28.04.2023 transferă și suma de 15.700 cu OP nr. 779 în același cont.
Conform procesului verbal de recepție, încheiat în 28.04.2023, atașat facturi nr. 13/27.04.2023 în valoare de 15.700 lei, se specifică: “Obiectul prezentului proces-verbal este recepția livrabilelor de concept si program Luna istoriei LGBTQIA si evenimentele de tip pop-up, livrabile create de Rădulescu Andreea PFA în cadrul proiectului “Istorii (in)vizibile”.
Subsemnata Eugenia Rădulescu, reprezentând Asociația Identity.education- Identitate.Educație în calitate de organizator al proiectului “Istorii (in)vizibile “ confirm faptul ca Rădulescu Andreea PFA, a livrat materialele cerute la timp si a îndeplinit serviciile menționate mai jos.
Din analizarea documentelor anexate raportului financiar final se constată faptul că în baza aceluiași Contract de prestări servicii nr. 88/04.01.2023, prin care prestatorul se angajează să presteze servicii de management cultural și coordonare de echipă în cadrul proiectului “Istorii (in)vizibile” cuprins în programul cultural prioritar Onboard 2023 al Centrului de Proiecte al Municipiului Timișoara, Rădulescu Andreea PFA mai emite factura nr. 15 fără dată emitere, în valoare de 133.000 lei, fiind consemnat Ia explicații “PRESTĂRI SERVICII CF CONTRACTNR 88/04.01.2023”, fără nici un document atașat/proces verbal recepție/etc., suma fiind achitată tot în data de 05.12.2023 cu OP nr. 1398.
Trebuie menționat faptul că, și în eventualitatea acceptării la plată a acestor servicii, valoarea maximă a contractului nr. 88/04.01.2023 a fost de 67.500 lei, din care se facturase deja suma de 40.700 lei, astfel că suma rămasă de facturat ar fi fost de 26.800 lei și nu în valoare de 133.000 lei.
Conform art. 4, alin (1) lit. b) din ORDONANȚĂ nr. 51 din 11 august 1998 privind îmbunătățirea sistemului de finanțare nerambursabilă a proiectelor culturale, categoriile de cheltuieli direct eligibile sunt:
“b) cheltuieli cu servicii executate de terți, inclusiv, dar fără a se limita la acestea, cheltuieli cu închirieri de spații pentru desfășurarea activităților culturale, cheltuieli cu închirieri de echipamente, cheltuieli cu studii și cercetări, cheltuieli cu pregătirea personalului, cheltuieli de protocol, comunicare și promovare, cheltuieli cu transportul de bunuri și personal și asigurările aferente, cheltuieli pentru consultanță de specialitate, cheltuieli pentru realizarea de tipărituri, cheltuieli pentru organizarea de evenimente, cheltuieli privind onorarii și drepturi de autor, inclusiv cu evaluarea bunurilor culturale, cheltuieli pentru prestări de servicii fără caracter de continuitate; “
Dar, contractul încheiat între PFA Andreea Rădulescu și Asociație este de prestarea de servicii de management cultural și coordonare de echipă, nu face parte din categoria cheltuielilor eligibile direct, deoarece doamna Andreea Rădulescu NU ESTE UN TERȚ ÎN RAPORT CU ASOCIAȚIA, ESTE CHIAR PREȘEDINTELE ACESTEIA.
Este inexplicabil cum entitatea verificată acceptă decontarea unor servicii prestate de președintele asociației în calitate de PFA (persoană fizică autorizată și confirmate de mama dânsei în calitate de vicepreședinte al asociației), care prestează o activitate economică, generatoare de profit, deși în statutul asociației, membrii acesteia își aduc aportul lor în muncă pentru realizarea unor activități în interes general, al unor colectivități sau, după caz, în interesul lor personal nepatrimonial.
Conform art. 2 din OUG nr. 44/2008 privind desfășurarea activităților economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale și întreprinderile familiale, termenii și expresiile de mai jos au următoarele semnificații:
“a) activitate economică – activitate cu scop lucrativ, constând în producerea, administrarea ori înstrăinarea de bunuri sau în prestarea de servicii;
- i) persoană fizică autorizată – întreprinderea economică, fără personalitate juridică, organizată de o persoană fizică ce folosește, în principal, forța sa de muncă; “
La art. 1 și 4 din OG nr. 26/2000 cu privire la asociații și fundații se prevede:
“Articolul 1(1) Persoanele fizice și persoanele juridice care urmăresc desfășurarea unor activități de interes general sau în interesul unor colectivități ori, după caz, în interesul lor personal nepatrimonial pot constitui asociații ori fundații în condițiile prezentei ordonanțe.
Articolul 4 (1) Asociația este subiectul de drept privat constituit de trei sau mai multe persoane care, pe baza unei înțelegeri, pun în comun și fără drept de restituire contribuția materială, cunoștințele sau aportul lor în muncă pentru realizarea unor activități în interes general, al unor colectivități sau, după caz, în interesul lor personal nepatrimonial. “
Ca să înțelegem sensul prevederilor legale invocate mai sus, persoana fizică Andreea Rădulescu, în calitate de Persoană Fizică Autorizată, realizează o activitate economică, patrimonială, prin folosirea în principal a forței sale de muncă, și prestează servicii în acest sens pentru Asociația Identity-Education – Identitate.Educație, al cărei membru fondator și președinte este, tocmai prin punerea la dispoziția asociației a aportului său în muncă în interes general, nepatrimonial, neavând nici calitatea de terț față de propria asociație.
În concluzie, aportul în muncă al președintelui asociației și totodată al coordonatorului de proiect în cadrul organizării acestui eveniment, nu mai este realizat în interes general al colectivității pe care o reprezintă asociația, ci s-a transformat într-o activitate economică cu scop patrimonial, generatoare de profit în favoarea acestuia.
În aceste condiții Centrul de Proiecte al Municipiului Timișoara, cu ocazia verificării documentelor justificative prezentate de asociație, nu trebuia să accepte aceste servicii decontate de asociație propriului președinte, și trebuia diminuată finanțarea nerambursabilă cu suma de 173.700 lei (decontare fc. nr. 12/14.04.2023 în valoare de 25.000 lei și nr. 13/27.04.2023 în valoare de 15.700 lei, factura nr. 15 fără dată emitere, în valoare de 133.000 lei, așa cum rezultă din raportul financiar intermediar și din cel final).
Conform Regulamentului privind finanțarea nerambursabilă de la bugetul local al Municipiului Timișoara a proiectelor care constituie programul cultural prioritar Onboard Timișoara 2023 al Centrului de Proiecte al Municipiului Timișoara:
“11.10 Nerespectarea de către beneficiari a obligațiilor asumate prin contractele de finanțare nerambursabilă atrage obligarea acestora la restituirea parțială sau integrală a sumelor primite, la care se adaugă dobânda legală calculată la sumele acordate, în conformitate cu prevederile contractuale, în condițiile legii. în urma verificării documentelor justificative și a rapoartelor narative intermediare pentru fiecare tranșă, respectiv a raportului final de activitate, autoritatea finanțatoare are obligația de a recupera de la beneficiar fondurile utilizate de acesta pentru acoperirea altor cheltuieli decât cele prevăzute a fi eligibile în baza prezentului Regulament și a anexelor acestuia, precum și a Ghidului solicitantului.
11.13 Suma finală acordată cu titlu de finanțare nerambursabilă se stabilește în funcție de rezultatul analizei rapoartelor narativ și financiar finale și de cheltuielile eligibile reale totale ale proiectului cultural, pe baza documentelor justificative depuse de beneficiar. în consecință, în urma evaluării și aprobării rapoartelor finale, autoritatea finanțatoare ia decizia acordării integrale sau parțiale a finanțării, urmând să recupereze de la beneficiar fondurile utilizate pentru acoperirea altor cheltuieli decât cele prevăzute în contract. “
Cererile de plată ale Asociația Identity.Education – Identitate.Educație reprezentând contractul subsecvent nr. 1 (152.280 lei) și tranșa 2 din contractul subsecvent nr. 2 (494.910 lei) și tranșa 3 finală din contractul subsecvent nr. 2 (113.713,52 lei) pentru proiectul “Istorii (in)vizibile”, la care s-au constatat plăți nelegale, au fost înregistrate în evidența financiar-contabilă a Centrului de Proiecte și achitate astfel:
– Cererea de plată nr. 872/27.12.2022 a fost înregistrată în evidența financiar-contabilă cu NC nr. 282/27.12.2022 și achitată cu ordin de plată multiplu electronic nr. 252/29.12.2022, nr. op individual 1527;
Astfel, accesoriile pentru facturile Rădulescu Andreea PFA prezentate la decont pentru această tranșă, în valoare de 40.700 lei (fc. nr. 12 și 13), ce nu trebuiau acceptate la decont, sunt în valoare de 7.733 lei, calculate până la luna iulie 2024.
– Cererea de plată nr. 233/04.04.2023 a fost înregistrată în evidența financiar-contabilă cu NC nr. 282/27.12.2022 și achitată cu ordin de plată multiplu electronic nr. 137/05.04.2024, nr. op individual 1060;
Accesoriile pentru facturile doamnei Rădulescu Andreea PFA prezentate la decont pentru această tranșă, în valoare de 133.000 lei (fc. nr. 15), ce nu trebuiau acceptate la decont, sunt în valoare de 5.320 lei, calculate până la luna iulie 2024.
Astfel, s-a creat un prejudiciu adus bugetului local în valoare de 186.752 lei, din care 173.700 lei finanțare nerambursabilă acordată nelegal și 13.052 lei majorări de întârziere, calculate de la data plăților până la luna iulie 2024.
- b) Având în vedere faptul că asociația Identity.Education – Identitate.Educatie a beneficiat de finanțare în anul auditat 2023 și în alt program de finanțare, echipa de audit va prezenta și situația identificată în acest caz.
Istoria s-a repetat în anul 2023, în cadrul programului de finanțare Inside Timișoara 2023
Asociația Identity.Education – Identitate.Educatie a depus oferta culturală Poveștile noastre pentru care a obținut 90,33 puncte, și ulterior a încheiat cu Centrul de Proiecte al Municipiului Timișoara Contractul de finanțare nerambursabilă IES-CFN nr. 152/08.05.2023,’în valoare de 454.240 lei, reprezentând 92% din valoarea proiectului.
Obiectul contractului îl reprezintă finanțarea nerambursabilă proiectului cultural Istorii (in)vizibile și cuantumul finanțării nerambursabile și cheltuielile aferente avute în vedere pentru realizarea acestuia, în cadrul programului prioritar de finanțare Onboard Timișoara 2023, în acord cu Programul Cultural “Timișoara 2023-Capitală Europeană a Culturii” și Cererea de finanțare nerambursabilă (Anexa nr. 1) INT-F1N nr. 803/13.12.2022, parte integrantă a prezentului acord- cadru de finanțare.
În cererea de finanțare nerambursabilă nr. 150/08.07.2021, anexă a contractului de finanțare nr. 9/30.07.2021, la rubrica ECHIPA DE IMPLEMENTARE se prevede:
“Andre Rădulescu (coordonator/coordonatoare de proiect) – fondator/fondatoare Identity.Education si manager cultural, curator de program al festivalurilor Pride TM si Luna Istoriei LGBTQI+ din 2019, cu o experiența de peste 14 ani in project management (mediul corporate si non-profit) in pre-productie si producție de festivaluri de muzica si producții outdoor (PLAI, JazzX, BEGAl, 2015 – 2019). Andre se va ocupa de managementul proiectului si de partea administrativa, dar si de instruirea si coordonarea echipei de proiect si a partenerilor.“
De asemenea la rubrica MONITORIZARE ȘI EVALUARE se prevede:
“Monitorizarea este o activitate ongoing pe durata implementării proiectului si este menita sa ajute in timp real la îmbunătățirea calității și livrabilelor din cadrul fiecărei activități propusei. Vor avea loc ședințe de feedback și recalibrare în echipele de lucru (săptămânal) și împreună cu partenerii pe fiecare eveniment în parte (două întâlniri înainte de eveniment și una după eveniment). Se va aduna și feedback din partea participanților/participantelor direcți (formular de feedback disponibil) și vom monitoriza canalele de social media”.
Și în acest caz, conform datelor din cererea de finanțare, Andreea Rădulescu are calitatea de Președinte al Asociației Identity. Education – Identitate.Educatie (asociație fără scop patrimonial), iar în cadrul ofertei culturale are calitatea de manager de proiect, cu sarcini descrise clar în cererea de finanțare, respectiv “ …se va ocupa de managementul proiectului si de partea administrativa, dar si de instruirea si coordonarea echipei de proiect si a partenerilor”.
Din analiza datelor cuprinse în rapoartele financiare și a documentelor prezentate pentru susținerea cheltuielilor au rezultat plăți efectuate de ASOCIAȚIE către propriul PREȘEDINTE și MANAGER DE PROIECT al ofertei culturale finanțate din bugetul local, respectiv către Andreea Rădulescu, în calitate de persoană fizică autorizată, în valoare de 125.520 lei, reprezentând 27% din finanțarea obținută.
Astfel, din documentele justificative prezentate, se constată faptul că între Asociația Identity.Education – Identitate.Educatie, cu sediul în Timișoara, str. Dr. 1. Nemoianu, nr. 8, ap. 2, cod fiscal 41754842, reprezentată de Eugenia Rădulescu având funcția de vicepreședinte și Andreea Rădulescu PFA cu același sediu, CUI 41513100, (Președinte al asociației și manager de proiect în cauză) a fost încheiat un Contract de prestări servicii nr. 153/06.06.2023, prin care prestatorul se angajează să presteze servicii de management cultural și coordonare de echipă în cadrul proiectului “Poveștile noastre” cuprins în programul cultural prioritar Inside Timișoara 2023 al Centrului de Proiecte al Municipiului Timișoara.
Conform procesului verbal de recepție, încheiat în 15.12.2023, sunt enumerate serviciile prestate de Andreea Rădulescu PFA în cadrul proiectului “Poveștile noatre”pentru care a întocmit și depus toată documentația în vederea obținerii finanțării nerambursabile, în calitate de reprezentant – Președinte al Asociației Identity.Education – Identitate.Educatie, și în calitate de manager de proiect.
Cu aceeași dată, Rădulescu Andreea PFA emite factura nr. 16/15.12.2023 în valoare de 125.520 lei, suma achitată astfel: chitanța nr. 1/01.12.2023 (in avans cu 15 zile!), iar în data de 16.12.2023 prin transfer bancar suma de 120.520 lei în contul deschis la 1NG al doamnei PFA.
Din datele cuprinse în Raportul financiar final depus de Asociație la ultima cerere de plată este prevăzut ia capitolul cheltuieli de realizare a proiectului suma solicitată la plată de 120.520 lei a fost acceptat ca decontare din finanțarea nerambursabilă din bugetul local suma de 109.611 lei, restul de 10.909 a fost asigurată din resursele proprii, respectiv co-finanțarea proprie a Asociației. Astfel contravaloarea acceptată la decontare din finanțarea nerambursabilă din bugetul local este în sumă de 114.611 lei (compusa din 109.611 plata cu op și 5000 plată cu chitanță).
Se constată faptul că toate serviciile de organizare și coordonare cuprinse în procesul verbal de recepție reprezintă întocmai acțiunile ce trebuie întreprinse pentru atingerea scopului asociației.
In concluzie, aportul în muncă al președintelui asociației și totodată al managerului de proiect în cadrul organizării acestui eveniment, nu mai este realizat în interes general al colectivității pe care o reprezintă asociația, ci s-a transformat într-o activitate economică cu scop patrimonial, generatoare de profit.
În aceste condiții Centrul de Proiecte al Municipiului Timișoara, cu ocazia verificării documentelor justificative prezentate de asociație, nu trebuia să accepte aceste servicii decontate de asociație propriului președinte, și trebuia diminuată finanțarea nerambursabilă cu suma de 114.611 lei.
Asociația Identity.Education – Identitate.Educatie prin Cererea de plată nr. 508/11.05.2023 solicită și primește suma de 386.104 lei, reprezentând 85% din contravaloarea finanțării nerambursabile, aceasta fiind înregistrată în evidența financiar-contabilă a Centrului de Proiecte cu nota contabilă nr. 357/16.05.2023 și achitată cu OP multiplu (nr. 217) în data de 18.05.2023, op individual 2076.
Asociația Identity.Education – Identitate.Educatie prin Cererea de plată nr. 334/28.03.2024 solicită și primește suma de 67.910 lei, reprezentând tranșa finală din finanțarea nerambursabilă (15%), aceasta fiind înregistrată în evidența financiar-contabilă a Centrului de Proiecte cu nota contabilă nr. 486/29.03.2024 și achitată cu OP multiplu (nr, 132) în data de 02.04.2024, op individual 1016.
Majorările de întârziere pentru suma de 114.611 lei din factura doamnei Rădulescu Andreea PFA prezentată la decont pentru această tranșă, (fc. 16/15.12.2023 în valoare de 125.520 lei), ce nu trebuiau acceptate, sunt în valoare de 9.254 lei, calculate astfel:
– suma de 67.910 lei achitată de Centrul de Proiecte în data de 02.04.2024, calcul accesorii până la luna iulie 2024;
– suma de 46.701 (114.611-67.910) lei achitată de Centrul de Proiecte în data de 18.05.2023, calcul accesorii până la luna iulie 2024;
Astfel, s-a creat un prejudiciu adus bugetului local în valoare de 123.865 lei, din care 114.611 lei finanțare nerambursabilă acordată nelegal și 9.254 lei majorări de întârziere.
Comentarii
comentarii