Acasă Sănătate Fundaţia CardioPrevent Timişoara prezintă piramida alimentară sau ghidul unei diete sănătoase

Fundaţia CardioPrevent Timişoara prezintă piramida alimentară sau ghidul unei diete sănătoase

79
DISTRIBUIȚI

fundatia cardioprevent timisoarabLactatele, carnea, legumele şi fructele nu mai sunt de mult cele patru grupe alimentare de bază ca înainte, o dietă sănătoasă cuprinzând acum o gama variată de opţiuni: cereale integrale, leguminoase, seminţe şi nuci, peşte şi chiar uleiuri vegetale, cum e uleiul de măsline – atrage atenţia Fundaţia CardioPrevent Timişoara, director, prof. dr. Dan Gaiţă.
“Adăugaţi preferinţele etnice, religioase, culturale şi personale şi veţi avea mai multe opţiuni decât niciodată când planificaţi mese şi gustări sănătoase”, susţine CardioPrevent.
Sfaturile pentru alegerea alimentelor sunt deseori prezentate sub formă unei piramide alimentare. Formă triunghiulară a piramidei indică spre care alimente să ne orientăm. Alimentele ce pot fi consumate în orice cantitate formează baza, iar cele mai puţin recomandate sunt în vârful piramidei. Ţinând cont de varietatea de piramide alimentare existente, ne putem întreba pe care să o urmăm, de fapt principiile de bază ale piramidelor sunt în mare parte aceleaşi.
Iată ce ne îndeamnă Fundaţia CardioPrevent!
– Consumaţi fructe, legume şi cereale integrale din belşug.
– Reduceţi aportul de grăsimi săturate, acizi graşi trans şi colesterol.
– Limitaţi cantitatea de dulciuri şi sare.
– Consumaţi băuturi alcoolice cu moderaţie, sau deloc.
– Controlaţi mărimea porţiilor de mâncare şi numărul total de calorii consumat.
– Includeţi activităţile fizice în rutină zilnică.
“Piramidele alimentare împart alimentele în categorii –precum produsele lactate, carnea şi fasolea –pentru a va ghida în alegerea lor. Nici un aliment luat separat nu poate furniza toate substanţele nutritive de care are nevoie organismul dvs. De aceea o dietă variată compusă din alimente din fiecare grupă furnizează substanţele nutritive necesare pentru a fi sănătoşi”, ne îndeamnă medicii de la  CardioPrevent Timişoara.

Comentarii

comentarii