Acasă Economic Fuziune de peste 1,6 miliarde lei în grupul Smithfield România

Fuziune de peste 1,6 miliarde lei în grupul Smithfield România

DISTRIBUIȚI

Crescătorul de porci Smithfield România va prelua prin absorbție Smithfield Prod, cel mai mare exportator de carne din România în 2016, potrivit unui clasament realizat de Institutul Național de Statistică (INS), demers estimat că va simplifica și accelera procesul decizional, va reduce costurile și volumul tranzacțiilor intra-grup și va crește productivitatea muncii în anumite departamente. Cele două companii au avut anul trecut afaceri cumulate de 1,63 miliarde de lei. Defalcat, afacerile Smithfield România au crescut cu 13,8%, la 732,8 milioane de lei, iar cele ale Simthfield Prod au urcat cu 16,1%, la 897,8 milioane de lei. Smithfield România a raportat un profit net de 89,3 milioane de lei, în schimb Smithfield Prod a închis anul 2016 pe minus, pierderea ridicându-se la 29,6 milioane de lei.

După fuziune, Smithfield România va avea ca obiect de activitate principal prelucrarea si conservarea cărnii, iar creșterea porcinelor va deveni obiectul secundar de activitate al companiei. Asociații Smithfield România sunt SFDS Holdings BV (Olanda) – 72,6552% și Smithfield Europe BV (Olanda) – 27,3448%. Smithfield România deține o cotă de 90,9% în acționariatul Smithfield Prod, al doilea proprietar fiind SFDS Holdings BV (Olanda) – 9,1%, potrivit datelor din proiectul de fuziune, aprobat de acționari în prima parte a lunii decembrie.

Smithfield România și Smithfield Prod fac parte din grupul Smithfield Foods din SUA,  controlat integral din 2013 de grupul chinez WH Group Limited (fost Shuanghui), în urma unei tranzacții de 7,1 miliarde de dolari. WH Group, listat la bursa din Hong Kong, are vânzări anuale de 20 miliarde dolari. Smithfield a intrat în România în anul 2004, prin preluarea fostului combinat Comtim din Timișoara și a companiei Agrotorvis. Grupul mai deține Smithfield Ferme, care gestionează producția și creșterea suinelor. Anual, în fermele din România sunt tăiați aproximativ 3,5 milioane de porci. Smithfield România crește și abatorizează în fiecare an peste 1 milion de capete. Piața locală a preparatelor din carne depășește 1,2 miliarde euro, având jucători precum Transavia, Caroli, CrisTim, Unicarm, Agricola Bacău, Angst, Fox sau Aldis.

La finele lunii noiembrie, Consiliul Concurenței a avizat preluarea producătorii români de mezeluri Elit și Vericom de către Smithfield. Cei doi producători români aveau același proprietar, în urma unei tranzacții din 2009, când Elit, controlată de Dorin Mateiu, a cumpărat Vericom. Împreună, Elit și Vericom operează 5 fabrici, 5 centre de distribuție în România și au aproximativ 12.000 de clienți, având în portofoliu branduri precum Veri, Premia, Promo, Pizzaro, Plin de Carne. Elit, cu capital integral românesc, este pe piață de 14 ani și are 1.256 angajați, o producție de 1.500 tone/lună preparate și 1.000 tone/lună carne proaspătă. Compania are și o rețea proprie de 50 de magazine de tip supermarket. Vericom, înregistrată în București, operează din 2001, cu o capacitate de procesare a cărnii de 17-20 tone/zi. În 2014, Elit, care operează din județul Alba, a intrat în insolvență cu datorii de peste 118 milioane lei către 200 de creditori, deși a fost aproape în fiecare an profitabilă. Anul trecut, Elit a avut afaceri de 339,2 milioane lei și un profit net de 34,4 milioane lei. Astăzi, datoriile sunt de circa 50 milioane lei.

Sursa: profit.ro

Comentarii

comentarii