Acasă Actualitate Goia, pentru totdeauna…

Goia, pentru totdeauna…

293
DISTRIBUIȚI

Mircea Băcală: “Voi examina cu cea mai mare atenţie dosarul concursului de la RATT”
Primăria Timişoara are trei procese pe rol, pentru concursurile organizate pentru şefia RATT
Cu două zile înainte de noul an, Ioan Goia a devenit pentru a treia oară director la RATT. Concursul organizat în cea mai mare viteză de Primăria Timişoara şi la care a participat un singur candidat este privit acum cu suspiciune. Atât de prefectul Mircea Băcală, cât şi de alţi foşti adversari ai lui Goia la şefia RATT. Chiar dacă este suspicios, Băcală nu are încă motive să deschidă un nou proces pentru organizarea ultimului concurs de la RATT. Întrecerea la care Ioan Goia a candidat de unul singur a fost programată de Primăria Timişoara  pe… 29 decembrie. În jurul numelui lui Ioan Goia, Regia Autonomă de Transport Timişoara trăieşte de doi ani o adevărată telenovelă. Înainte de a se întrece de unul singur, Goia a câştigat două concursuri la RATT.

De fiecare dată şi-a spulberat contracandidaţii şi de fiecare dată concursul a fost contestat în instanţă. De contracandidaţi sau de prefectură…

Dosarul RATT, luat încă o dată la puricat

Goia a fost silit să renunţe, pe hârtie, o bună perioadă de timp la conducerea RATT. A semnat, însă, în tot acest timp, cu mână de fier, majoritatea hârtiilor cheie din regie. Prefectul a contestat de două ori concursurile câştigate de Goia. O dată, suspendat din funcţie şi altă dată… refuzând un „plan managerial”, Goia a revenit mereu. „Mi se pare interesant şi ciudat totodată organizarea acestui concurs într-o asemenea dată. Nu pot să mă pronunţ deocamdată, dar voi examina cu cea mai mare atenţie dosarul concursului de la RATT. Îl aştept cu nerăbdare pentru că, după atâtea contestaţii, mi se pare ciudat ce s-a întâmplat. Nu înţeleg cum poţi organiza concursuri când ai procese pe rol”, spune prefectul Mircea Băcală. Primăria Timişoara are două procese pe rol pentru concursul din iulie 2008, pentru şefia RATT şi unul pentru cel din septembrie 2009. Goia a câştigat în 2008, dar s-a demonstrat că este incompatibil cu funcţia. În septembrie 2009, Goia câştigă un nou concurs organizat de primărie. Edilii au dat-o, însă, din nou în bară. Nu aveau o hotărâre de consiliu local care să permită desfăşurarea unui astfel de concurs. Pentru a se linişti apele, Goia nu semnează „planul managerial” şi  interimatul continuă la RATT. În tot acest timp, Regia Autonomă de Transport Timişoara acumulează datorii enorme. RATT se afla încă pe plus, la începutul lui 2008, dar acum datoriile depăşesc 200 de miliarde de lei vechi. De la mijlocul lui 2008, zeci de angajaţi au fost disponibilizaţi sau trimişi în şomaj tehnic şi alte câteva sute trăiesc cu frica în sân: oricând îşi pot pierde locul de muncă.

„Au căutat să-i elimine toţi adversarii!”

Nimeni nu a avut curajul sau nebunia să concureze cu Goia, la concursul organizat de primărie, cu două zile înaintea anului nou. Ultimul om care a încercat să lupte cu Goia pentru şefia RATT, fostul director de exploatare al regiei autonome, Florian Zanfir, susţine că şi condiţiile de concurs au fost astfel făcute încât Goia să candideze singur…. „Au pus în aşa zi concursul şi au stabilit în aşa fel condiţiile încât să fie siguri că Goia câştigă. Au căutat să-i elimine toţi adversarii. Într-una dintre condiţii se prevedea studii postuniversitare cu durata de peste un an de zile. Ştiau sigur că Goia are acest curs”, spune Zanfir. Fostul director tehnic a pierdut concursul din septembrie 2009 la şefia RATT în favoarea lui Ioan Goia. El a contestat în instanţă organizarea concursului. Termenul de judecată cu primăria este fixat la începutul lui februarie. În ianuarie au loc alte două procese pentru concursul din iulie 2008. Aici este contestată şi organizarea concursului, dar şi faptul că Goia era incompatibil cu funcţia. Până la această oră, pe site-ul Primăriei Timişoara nu a apărut decizia comisiei de examinare a concursului pentru funcţia de director la RATT. După două concursuri câştigate, Goia nu are, însă, de ce să-şi facă probleme…

 

Comentarii

comentarii