Acasă Economic GoShopping.com: 100.000 de persoane caută zilnic informaţii despre preţurile produselor existente pe...

GoShopping.com: 100.000 de persoane caută zilnic informaţii despre preţurile produselor existente pe magazinele online

DISTRIBUIȚI

go shoppingGoShopping.com, companie americană ce deţine portalul de comparaţii cumpărături cu acelaşi nume, a dat publicităţii date şi cifre despre piaţa de comerţ online, traficul pe internet precum şi date despre segmentul de comparaţii cumpărături.
Conform datelor companiei GoShopping.com, numărul utilizatorilor de Internet din România ajungea undeva la 14 milioane la sfârşitul anului 2008 – începutul anului 2009. Acest lucru se traduce într-o rată de penetrare de aproximativ 54%, piaţa locală de utilizatori de Internet urcând pe locul 8 în Uniunea Europeana înaintea unor ţări cum ar fi Suedia. Comparativ cu anul trecut (2007 – 2008), anunţă GoShopping.com, România are o rată de creştere de aproximativ 23 de procente.
În ce priveşte datele demografice ale utilizatorilor de Internet, Paul Condilă, directorul tehnic al GoShopping.com, spune: “Referitor la utilizatorii urbani cu vârste peste 18 ani, 47 % dintre aceştia sunt femei şi 53% bărbaţi. Cel mai mult utilizează Internetul persoanele tinere cu vârste între 18 şi 34 de ani cu o rată de utilizare între 32 şi 38%. Este interesant însă de văzut creşterea în rândul persoanelor de peste 50 de ani, unde utilizarea Intenetului a ajuns la 18-20%.” “Referitor la educaţia utilizatorilor de Internet”, continuă Paul Condilă, “predomină educaţia medie în procent de 52%, urmată imediat de cea superioară cu un procent de 42%. Numai 4% “, mai spune oficialul GoShopping.com, utilizează Intenetul sub 30 de minute pe săptămână.”
Dintre acesti internauţi, conform datelor GoShopping.com, majoritatea a făcut cumpărături folosind magazinele româneşti, aproximativ 4-5% cumpărând de afară. Referitor la produsele cumpărate, sunt preferate cele de IT&C în proporţie de 50 – 60%, jocurile pentru calculator, jucăriile, bijuteriile, cadourile şi biletele la diverse spectacole în proporţie de 20 -30%, restul fiind împărţit între produsele de nişă, cum ar fi – fitness, dietă, produse pentru bebeluşi dar şi alte produse de uz general cum ar fi cărţile şi informaţia. GoShopping.com apreciază că în România, în acest moment, există aproximativ 900 de magazine online sau site-uri de e-commerce, acestea fiind estimate să ajungă în 2011, conform ANC (Autoritatea Naţională pentru Comunicaţii), la un număr de 3.000 de magazine.
Referitor la segmentul de piaţă pe care activează GoShopping.com, compania declară că peste 100.000 de vizitatori caută în fiecare zi informaţii despre preţurile produselor existente pe magazinele online şi un număr cu mult mai mare încercă să compare aceste preţuri cu preţurile online.
„În medie, o persoană ce verifică un preţ pe intenet petrece minim 30 de minute căutând informaţii despre raportul preţ/caracteristici/valoare ale produsului respectiv”, susţine Paul Condilă. „Peste 70 % dintre cei ce au verificat un produs şi au obţinut rezultate satisfăcătoare, revin să cumpere de pe site-ul ce a recomandat produsul”, încheie acesta.

Comentarii

comentarii