Acasă Actualitate Grindeanu, cu gânduri mari în domeniul infrastructurii din Timiș: centura sud controlată...

Grindeanu, cu gânduri mari în domeniul infrastructurii din Timiș: centura sud controlată la două săptămâni, directorul de la Aeroport pe picior de plecare

317
DISTRIBUIȚI

La doar două zile de la numirea pe funcția de ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu a venit acasă, în orașul de pe Bega. A venit cu planuri mari, dar și ”sperietoarea” pentru cei care fac centura sud de ocolire a Timișoarei sau pentru directorul Aeroportului Internațional Timișoara, care pare să se apropie cu pași grăbiți de plecare înapoi spre București. Până atunci, noul ministru anunță verificări la două săptămâni la proiectele de infrastructură din zonă, pentru a ”ajuta” la o mai bună derulare a lucrurilor.

“Timp de 30 de ani statul român a rămas dator către cetățean. Am văzut în acești ani studii, proiecte, desene, puține puse în practică. Nu pot face aceasta de unul singur, voi face echipă de profesioniști la minister”, a spus Grindeanu.

Ministrul a convocat la Prefectură pe toată lumea, de la cele mai importante autorități publice aflate în subordinea ministerului. Și fiecare a primi de lucru. În prim plan s-a aflat Centura Sud, acolo lucrurile merg greu, iar constructorul este enorm rămas în urmă.

“O să merg să văd Centura Sud. Vreau să stau de vorbă cu constructorul. Din două în două săptămâni voi fi aici și voi verifica stadiul lucrărilor. În privinţa descărcării de autostradă de la Sânandrei, ne lovim de aceeași problemă, avem diverși participanți care câștigă licitații și când ar trebui începută lucrarea nu-I vezi. Nici acum nu au demarat lucrările”, a afirmat Grindeanu.

Și a mers pe șantier! Unde a avut ocazia să se întâlnească cu Horațiu Simion, fostul șef de la DRDP Timișoara, acum angajat de antreprenorul care se ocupă de centrul Tirrena Scavi. Iar Simion nu a scăpat prea ușor, de fapt nici nu a … scăpat prea multe cuvinte, fiind luat rău la rost de ministru. Deși termen de finalizare a lucrărilor este martie 2022, constructorul a invocat diferite motive și a spus că va termina până în decembrie. Grindeanu a spus că nu va permite aceasta și că dorește ca în martie să fie finalizată lucrarea.

Despre tronsonul A1 Margina – Holdea, el a spus  că nu a beneficiat de o mare atenţie.

“Eu obișnuiesc, cam o dată pe lună cu mașina să merg pe acolo, așa m-am obișnuit. Am înjurat de m-am rupt când stăteam la semafoare (n.r. drumul național). S-a terminat acea lucrare, nu a fost o lucrare simplă, dar nu rezolvă problema de fond, tronsonul de autostradă Margina – Holdea. Avem acel proiect, din păcate nu a beneficiat de atenție sporită”, a afirmat Grindeanu.

De discutat s-a discutat și despre Centura Vest, mnistrul spune că i-a propus lui Alin Nica, preşedintele CJ Timiş, să se gândească la o variantă în care proiectul să fie realizat de județ, cu plata banilor de la Ministerul Transporturilor.

“Aradul și Bihorul au hotărât ca drumul expres între cele două să îl facă împreună, ei fac toate fazele, inclusiv execuție, ministerul plătește. Mi-au mai cerut două județe, Neamț și Bacău. Ei fac, ministerul decontează. Asta a fost invitația mea să gândească proiecte care să fie descentralizate. Am convingerea că vom putea să mișcăm lucrurile”, a mai spus Grindeanu.

Șifonat rău de la discuții a ieșit și directorul Aeroportului Internațional Timișoara, Dorel Grădinaru. Sorin Grindeanu s-a declarat nemulțumit de cum merge activitatea la AIT și i-a cerut șefului să își facă o autoevalure pe care să o predea în maxim o săptămână.

”Am avut o discuție cu domnul director de la Aeroport, apropo de modul în care e gestionată activitatea acolo, de nemulțumirile pe care le am, și nu sunt puține, și despre cum vede dumnealui activitatea sa în perioada următoare. I-am cerut o autoevaluare despre cum vede el lucrurile acolo. Are maxim o săptămână”, a declarat, sâmbătă, Grindeanu, la Timișoara.
Oficialul spune că e total dezamăgit până și de faptul cum arată aerogara acum. Dar, mai important, el spune că nu înțelege de ce cifra de personal s-a umflat la AIT în vreme de pandemie, când traficul a scăzut drastic.

Comentarii

comentarii