Acasă Economic Harta mallurilor din Timişoara

Harta mallurilor din Timişoara

DISTRIBUIȚI

harta malluriTrei proiecte de centre comerciale cu o suprafaţă de peste 150.000 de metri pătraţi vor fi ridicate în următorii trei ani în Timişoara, după investiţii estimate de ZF la peste 200 milioane de euro.

Două dintre proiecte – Timişoara Plaza al grupului israelian Plaza Centers şi Timişoara Centrum, un proiect ghidat de Ali Ergun Ergen – au fost anunţate în ultima lună. Al treilea, al sud-africanilor de la NEPI, construit pe terenul fostei fabrici Dermatina, ar putea fi gata în acest an după investiţii de 80 mil. euro. Investiţiile sunt ale companiilor deja existente, iar finanţatorii care vin sunt într-o măsură mai mică.
Florin Godean, şeful Adecco, cea mai mare firmă de recrutare şi închiriere de forţă de muncă temporară din Româna şi locuitor al Timişoarei, este de părere că oraşul era în punctul în care mai avea nevoie de noi centre comerciale, cel existent – Iulius Mall – fiind neîncăpător, raportat la numărul de pasionaţi de shopping sau de divertisment existent în Timişoara.
„Timişoara cred că va fi un oraş complet diferit peste un an. Acum se construieşte peste tot, este o zonă care se dezvoltă din ce în ce mai mult. Vorbim despre o evoluţie normală şi foarte bine corelată la situaţia economică a locuitorilor“, explică Godean. „Timişoara este destul de atractivă şi pentru turiştii din Serbia”, a declarar, pentru Ziarul Financiar, Florin Godean, country manager-ul Adecco România.
Godean spune că decizia românilor de a pleca să lucreze în străinătate afectează foarte mult investitorii, deoarece aceştia nu mai găsesc forţă de muncă, persoane dispuse să lucreze. „În Timişoara, salariul minim pe economie nu mai este practicat, salariul mediu la oraş este de 2.500 de lei. Din păcate pentru oraşul nostru, mulţi investitori aleg să se ducă în alte oraşe, precum Iaşi sau Cluj pentru că aici nu mai găsesc spaţiu. Am încercat să recrutez 2.000 de persoane din Moldova şi din sudul ţării, pentru fabrici şi pentru centrele de dezvoltare din oraş şi din judeţ, dar până în momentul de faţă am reuşit să aducem doar 400 de persoane. Până în anii 2009, 2010 predominau persoanele care ocupau funcţii în producţie, dar după 2010, Timişoara s-a dezvoltat în servicii, de unde şi creşterea puterii de consum, astfel, oraşul are nevoie de mai multe centre comerciale,” spune country manager-ul Adecco România.

 

Comentarii

comentarii