Acasă Economic Huawei intră în competiție cu Samsung și pe piața de televizoare

Huawei intră în competiție cu Samsung și pe piața de televizoare

DISTRIBUIȚI

Huawei, interzisă în Statele Unite ale Americii într-un context al unei rivalități tehnologice crescânde cu China, și-a prezentat la începutul lunii august primul său televizor inteligent, care va veni echipat cu sistemul său de operare propriu, HarmonyOS, și va fi scos pe piață începând cu finalul lunii august.

Gigantul chinez al telecomunicațiilor și numărul doi mondial pe piața telefoanelor mobile inteligente își face astfel intrarea pe piața de televizoare, dominată până acum de sudcoreenii de la Samsung și LG, precum și de japonezii de la Sony și Panasonic. Va fi, așadar, în competiție cu același producător cu care se bate și pentru prima poziție pe piața smartphone-urilor, Samsung.

Televizoare

Pentru început, această primă serie de televizoare smart va fi disponibilă doar pe piața din China și va fi comercializată sub numele Honor, marcă subsidiară a Huawei, destinată clienților mai tineri, a anunțat președintele companiei chineze, George Zhao.

Fabricantul chinez nu exclude lansarea acestor televizoare și pe alte piețe, deși deocamdată nu a avansat o dată pentru această posibilitate. „Acesta nu este un simplu televizor, la fel ca cele pe care deja le cunoaștem”, a avertizat Zhao, într-o conferință de presă a grupului la Dongguan, în sudul Chinei. Aparatul, care va avea sistemul de operare propriu, HarmonyOS, este conceput ca o prelungire a smartphone-ului pe ecran mare și funcționează cu același ecosistem. Conținutul poate fi astfel sincronizat și urmărit de pe un suport pe celălalt.

Televizoare – oferte emag.ro

Aceste noi televizoare de la Huawei vor avea și camere retractabile, destinate apelurilor video și tehnologie de recunoaștere facială, destinată blocării accesului copiilor, de exemplu, la anumite categorii de programe.

Noile televizoare vor fi rampa de lansare a sistemului HarmonyOS, ale cărui caracteristici au fost anunțate în cadrul aceleiași conferințe de presă amintite anterior. Acest sistem este alternativa Huawei în cazul în care va deveni imposibil să mai folosească Android, din cauza sancțiunilor nord-americane.

Televizoare – oferte speciale

În mai, compania chineză a fost inclusă pe lista neagră a administrației Trump, în contextul unui război comercial și al unei rivalități tehnologice dintre Washington și Bejing. La sfârșitul anului trecut, Guvernul american a transmis oficialilor și directorilor companiilor de telecomunicații din țările aliate un avertisment legat de utilizarea echipamentelor producătorului chinez Huawei.

Americanii cred că firma chineză reprezintă un risc, iar echipamentele furnizate pot fi folosite pentru spionaj, conform Wall Street Journal.

Compania chineză a negat aceste acuzații, precizând că activează independent de guvernul de la Beijing.

Revenind la televizoarele Huawei, însă, chinezii nu vor avea viață ușoară în tentativa de a face concurență companiilor deja cu experiență pe această piață. Și mai cu seamă Samsung, eternul rival al Huawei, pe care chinezii își propun să-l depășească și pe piața telefoanelor mobile. Deocamdată fără succes.

Samsung este lider al pieței mondiale de televizoare. Și nu de azi de ieri, ci din 2006, adică de peste un deceniu. Cota de piaţă a coreenilor este de 20% din totalul televizoarelor vândute la nivel mondial. LG, alţi coreeni, au o cotă de piaţă de 12%. Japonezii de la Sony, care completează podiumul, au o cotă de piaţă de 7%.

Ca să înţelegem poziţia dominantă pe piaţa de televizoare Samsung a fost prima companie care a lansat un televizor FULL HD LED în 2010 la Consumer Electronics Show (CES), din Las Vegas. Samsung deţine, totodată, şi 50% din totalul pieţei de televizoare de dimensiuni mari, de peste 75” (190 cm).

Chiar dacă primele televizoare au apărut în 1930, iar Samsung e o companie înfiinţată aproape un deceniu mai târziu, iată că sud-coreenii au reuşit să devină lideri autoritari ai pieţei de televizoare.

Comentarii

comentarii