Acasă Actualitate Îmbrăcați elegant, pe motociclete clasice, strâng bani pentru cercetarea cancerului de prostată

Îmbrăcați elegant, pe motociclete clasice, strâng bani pentru cercetarea cancerului de prostată

278
DISTRIBUIȚI

„The Distiguished Gentleman’s Ride 2019” va aduna în ultima duminică din septembrie pasionați de motociclete clasice, îmbrăcați la patru ace, și la Timișoara cu scopul de a strânge bani pentru cercetarea cancerului de prostată și bolilor mentale care afectează bărbații. Prima dată, evenimentul a fost organizat de Mark Hawwa la Sidney, în 2012, iar de atunci, ideea a ajuns în toate colțurile lumii.

Ciprian Micu și Voicu Stoiciu, organizatorii DGR Timișoara au prezentat evenimentul care, anul trecut, a ajuns pentru prima oară și în capitala Banatului. Aceștia bucură că anul trecut, Timișoara a fost liderul național în strângerea de fonduri, deși alte orașe aveau deja tradiție, în București prima ediție având loc în 2014. În România, „The Distiguished Gentleman’s Ride” mai ia loc și la București, Cluj și, de anul acesta, și Sibiu.

Movember, o fundație britanică, se ocupă de distribuirea fondurilor din donațiile strânse exclusiv pe site-ul gentlemansride.com. Banii apar pe site-ul evenimentului, exact cum sunt repartizați. Acest lucru oferă transparență, ceea ce a, în opinia lui Ciprian Micu, dus la atragerea partenerilor și participanților serioși.

Cele peste 125.000 de motociclete strânse, anul trecut, în 700 de orașe, în aceeași duminică din septembrie, și cele șase milioane de dolari din donații la nivel global, spune Voicu Stoiciu, arată că oamenii se pot gândi și la ceva mai mare decât ei. În România s-au strâns 25.000 de dolari, dintre care 10.000 doar în Timișoara.

El îi invită pe toți cei care au o motocicletă vintage să se alăture evenimentului, alegând pe site locația la care doresc să ia parte, cu mențiunea că trebuie să respecte codul vestimentar obligatoriu.După înscriere, se face un profil, de pe care utilizatorul poate invita și alte persoane să doneze sau să participe.

Stoiciu a aderat la GDR în 2014, la București, la prima ediție din România, după ce aflase de acesta într-un oraș european. Luând legătura cu Ciprian Micu, anul trecut în martie, a luat naștere și evenimentul din Timișoara. Obiectivul, pe moment, a fost de 10 participanți. Atunci, cel din urmă spunea: „Și dacă suntem zece și ne plimbăm puțin prin Piața Unirii, eu mă declar mulțumit”. Spre surpriza lor, pe 29 septembrie 2018, în fața Domului Catolic, s-au prezentat 54 de persoane îmbrăcate elegant, pe motociclete de epocă.

Cei doi organizatori au spus că ideea unui eveniment dedicat bărbaților trebuia să includă și o cauză specifică acestora. Cancerul de prostată este prima boală de acest fel la care s-a gândit Mark Hawwa în 2012. De-a lungul timpului, s-au alăturat și persoane de sex feminin, Stoiciu remarcând că, spre exemplu, anul trecut la Timișoara, la 7℃, o femeie a venit din Reșița pe propria motocicletă.

Anul acesta s-au anunțat, până acum,participanți din Arad, Reșița sau Sibiu. Organizatorii consideră că acest eveniment a adus un aport și imaginii orașului, punându-l pe harta lumii. La prima ediție, au fost prezenți peste 50 de motocicliști, iar într-o săptămână, deja s-au anunțat 25 pentru acestă ediție.

Fără niciun sprijin financiar, Micu și Stoiciu au reușit să strângă și nume importante în jurul evenimentului. Pentru a rămâne un eveniment de nișă, dar cu oameni într-adevăr pasionați, ei nu fac prea multă publicitate și nu se laudă cu cei care iau parte.De asemenea, ei se tem de cei care vor veni doar pentru vizibilitate, stricând din specificul GDR.Toate tipurile de motociclete acceptate și ținutele acceptate sunt prezentate pe site.

Ruta de anul acesta, pentru care încă se așteaptă autorizații, este, în mare: Piața Unirii, pasajul Michelangelo, centrul orașului, Gara de Nord și înapoi. Ora de începere nu se comunică public, doar cei înscriși primind detaliile exacte ale evenimentului. Ca și anul trecut, vor fi prezenți medici și mașini de tractare pentru oamenii care nu se simt bine și, respectiv, pentru motociclete care nu funcționează în parametrii.

Comentarii

comentarii