Acasă Economic IMM-urile româneşti trebuie să se internaţionalizeze, pentru a fi mai profitabile, susţin...

IMM-urile româneşti trebuie să se internaţionalizeze, pentru a fi mai profitabile, susţin economiştii

DISTRIBUIȚI

dhlIMM-urile din judeţul Timiş vor putea beneficia de sprijin financiar acordat de o Bancă de Dezvoltare pentru IMM-uri care le va ajuta să pătrundă pe pieţele extra-naţionale, fie că este vorba de spaţiul comun european, fie că este vorba de cel de din afara UE. Econimiştii şi finanţiştii susţin că întreprinzătorii români nu ştiu, în mare măsură, să profite de şansele oferite de globalizare, ci preferă să se rezume la piaţa locală, care uneori poate deveni suprasaturată pe un anumit segment.
„Cu siguranţă, orice domeniu de activitate are această şansă, nu există bariere în privinţa domeniului de activitate. Există doar modul în care îţi stabileşti produsul cu care să fii competitiv pe pieţe internaţionale şi modul în care îţi creezi modul în care te organizezi, fondul pe care doreşti să-l investeşti. Întreprinderile mici şi mijlocii se pot internaţionaliza, în contextul actual al globalizării, iar domeniile cu care micii întreprinzători ar putea trece dincolo de graniţe sunt nelimitate, susţine Elena Sumănaru, reprezentant DHL, partener alături de Departamentul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Mediu de Afaceri şi Turism (DIMMAT) într-un proiect de conştientizare a micilor întreprinzători asupra şanselor pe care le au spre internaţionalizarea afacerilor lor. Ea a adăugat că unul dintre motivele pentru care s-a înfiinţat UE a fost să dea posibilitatea companiilor din spaţiul UE să dezvolte afaceri şi în alte ţări, iar un studiu care s-a făcut împreună cu DHL pe plan global demonstrează faptul că cele mai de succes IMM -uri sunt cele care şi-au extins în evoluţia lor afacerile la nivel internaţional. La început, în jurul ţărilor în care activează, pentru că e mai simplu, este aceeaşi mentalitate şi mai uşor să te adaptezi, apoi din aproape în aproape, să urmeze extinderea.
În Timiş există circa 25.000 de IMM-uri care pot beneficia de informaţii şi consultaţă, prin acest parteneriat, aşteptându-se de la acestea, ca până în anul 2019, un procent de 50% din veniturile lor să fie obţinute de pe pieţe externe. De asemenea, s-a observat faptul că IMM-urile care au iniţiativa să caute dezvoltare şi în alte ţări devin mai competitive şi pe piaţa locală, pentru că mediul competitiv în care ele se dezvoltă pe plan internaţional le obligă să inoveze, să se adapteze schimbării şi să fie din ce în ce mai performante, ceea ce le aduce beneficii şi în ţara de origine, pentru că acolo, în mediul domestic, ele vor fi mai performante decât competitorii care nu se dezvoltă pe plan internaţional.
Laura Ionescu, secretar de stat la DIMMMAT, adaugă faptul că piaţa UE există circa 450 de milioane de consumatori, iar procesul de globalizare a redus graniţele comerciale între ţări, permiţând unui număr de peste 750 de mii de IMM-uri să facă export. „Ne dorim ca şi firmele din România să devină competitive şi să depăşească graniţele ţării. Dorim ca împreună cu DHL să mergem să vorbim cu reprezentanţii oamenilor de afaceri, cu autorităţile publice locale, cu patronatele, cu asociaţiile profesionale şi să conştientizăm procesul de internaţionalizare şi cât de benefic este pentru IMM. Dorim să le sprijinim în identificarea de oportunităţi generate de procesul de globalizare. La noi, firmele încă nu sunt conştiente de oportunităţile oferite de internaţionalizare şi se bazează mai mult pe piaţa internă. Există şi bariere în calea internaţionalizării, mai ales cele legate de finanţare, dar Departamentul nostru vine în întâmpin acestor probleme. Avem o serie de măsuri concrete pe care le-am lansat pentru a susţine internaţionalizarea care poate fi susţ dir sau indirect. Avem la Ministerul Economiei are o strategie pentru export, un portal dedicat exporturilor. La Departamentul nostru am iniţiat un proiect de lege privind mediatorul de credit pentru a îmbunătăţi accesul la finanţare. Am luat şi măsuri pentru a dezvolta o Bancă de Dezvoltare a IMM-urilor”, a spus Laura Ionescu.
DIMMMAT şi DHL au organizat, miercuri, la Timişoara, o conferinţă cu tema „Internaţionalizarea IMM-urilor”, pentru a le aduce la cunoştinţă IMM-urilor despre oportunităţile de internaţionalizare pe care le au.

Comentarii

comentarii