Acasă Sănătate Impactul primei campanii Senologica, centru de imagistică a femeii

Impactul primei campanii Senologica, centru de imagistică a femeii

DISTRIBUIȚI

SenologicaÎn perioada 9-14 martie 2015 a avut loc prima campanie Senologica, „Campania mărțișorului.” În această campanie, 150 de femei cu vârsta între 40 și 55 de ani au beneficiat de investigații mamare gratuite. Scopul a fost să tragă un semnal de alarmă și să determine femeile să facă controalele anuale necesare, pentru a depista precoce orice afecțiuni. În cadrul campaniei nu a fost depistată nicio leziune malignă.
68% din pacientele care s-au prezentat pentru examenul de ecografie mamară au avut vârsta cuprinsă între 30 și 40 de ani, iar 22% au avut între 40 și 55. Cu toate că pacientele erau educate, doar 15% dintre ele au efectuat o mamografie în ultimii doi ani, însă restul au precizat că au mustrări pentru că nu au prioritizat mai devreme aceste controale. În urma examinărilor, femeilor cu vârsta de peste 40 li s-a recomandat mamografia ca examen de rutină anual. Examene de IRM (Imagistica prin Rezonanta Magnetică) au fost recomandate pentru 10% din femei, în urma leziunilor depistate, pentru confirmarea acestora.
Celelalte femei sub vârsta de 40 de ani au prezentat leziuni cu caractere certe de benignitate, majoritatea fiind leziuni chistice, cu mențiunea că acestea necesită monitorizarea ecografică. „Campania mărțișorului” a avut un impact foarte mare, astfel că toate locurile disponibile pentru examenul ecografic au fost ocupate în primele trei zile de la anunțarea acesteia. Din aceste motive, se va încerca reluarea acesteia. Următoarea campanie Senologica va viza afecțiunile ginecologice.

Comentarii

comentarii