Acasă Economic Impactul Ursus asupra românilor

Impactul Ursus asupra românilor

DISTRIBUIȚI

Un raport realizat de Ernst & Young (în 2009 pe baza datelor din 2008) pune în evidenţă impactul economic şi social al activităţilor Ursus Breweries în România.
Conform raportului prin producţia şi vânzarea berilor Ursus Breweries se realizează o valoare adăugată totală la nivelul economiei româneşti estimată la 211 milioane de euro. 22% din această valoare adăugată totală este atribuită în mod direct activităţilor Ursus Breweries. Peste 30.000 de locuri de muncă în România au legătură cu producţia şi comercializarea berilor Ursus Breweries. Contribuţia la bugetul de stat generată de producţia şi vânzarea berilor din portofoliul companiei este de 226 milioane de euro.
Aproximativ o treime din berea consumată în România este fabricată de Ursus Breweries. Mărcile româneşti din portofoliul Ursus Breweries reprezintă mai mult de 90% din volumul total de bere vândut de companie, însemnând că cea mai mare parte a impactului pozitiv al activităţii Ursus Breweries se bazează pe succesul berilor sale româneşti. În 2009, Ursus Breweries şi-a majorat cota de piaţă şi a devenit liderul industriei berii din România. Calitatea berilor din portofoliul companiei este confirmată de faptul că majoritatea brandurilor Ursus Breweries sunt cele mai bine vândute în segmentele lor de piaţă. Compania are în portofoliul său branduri româneşti reprezentative pentru piaţa berii, precum Ursus, Timişoreana, Ciucaş şi Azuga, construite şi transformate din mărci locale în beri reprezentative la nivel naţional.
Anual, Ursus Breweries produce aproximativ 6 milioane de hectolitri de bere cu o valoare a producţiei de peste 300 de milioane de euro. 65% din berea Ursus Breweries este comercializată în retail în fiecare an, cu o valoare estimată de 265 milioane de euro.
În ceea ce priveşte impactul companiei pe piaţa muncii, conform estimărilor Ernst & Young, un loc de muncă la Ursus Breweries sprijină alte 17 locuri de munco în domenii de activitate conexe precum: agricultură, utilităţi, industria producţiei de echipamente şi ambalaje, transporturi, servicii, media şi advertising. Malţul achiziţionat local pentru o parte din producţia de bere din cele patru fabrici este produs cu orz din România, generând un impact semnificativ în zonele în care se află facilităţile de producţie. Aproape 400 de locuri de muncă în sectorul agricol sunt generate de Ursus Breweries în regiunile Buzău, Ialomiţa şi Timişoara, ca urmare a cultivării orzului. În 2008 un total de 1,89 milioane de euro au fost cheltuiţi de către Ursus Breweries pentru achiziţionarea orzului. Conform estimărilor studiului Ernst & Young, peste 4.700 de ferme la nivel naţional produc materie primă pentru Ursus Breweries. Încurajarea producţiei locale de materii prime, în special în sectorul agricol, este una din direcţiile de dezvoltare ale companiei, astfel încât berile româneşti să fie produse cu din ce în ce mai multe ingrediente româneşti.

Comentarii

comentarii