Acasă Actualitate În apărarea Operei

În apărarea Operei

DISTRIBUIȚI

Urmare a articolului ”Scandal la Opera Naţională Română Timişoara. Managementul defectuos dezamăgește publicul şi angajaţii” am primit la redacție un material, semnat de renumitul bariton timișorean Cristian Rudic, care prezintă într-o altă perspectivă activitatea Operei Române Timișoara.

Am parcurs cu regret recentul articol referitor la presupusul scandal din casa noastră, Opera Națională Română din Timișoara, și nu pot și nici nu doresc să las publicul nostru drag dezinformat.

Atâta timp cât o informație transmisă prin intermediul oricărui mediu este nedovedită și neargumentată, aceasta devine „bârfă” și nu poate fi asimilată ca știre, fie ea și de senzație. Personal mă simt profund jignit de afirmațiile defăimătoare la adresa managerului – tenorul de renume internațional, maestrul Corneliu Murgu – care se răsfrâng asupra casei și asupra cetății, implicit asupra rolului european al Timișoarei. Consider că drumul către Capitala Europeană a Culturii 2021 nu poate fi pavat cu bârfe, calomnii sau afirmații nedovedite și nedemne de bunul-simț, cel care pare să fi fost uitat.

Cei care au alimentat acest articol prin metodele perioadei denunțătorilor anonimi, au reușit să-și murdărească propria casă, profesia și cetatea, lovind chiar în esența breslei noastre.

Repertoriul Operei Naționale timișorene, amendat în articol, este realizat tocmai cu acest colectiv și a fost augmentat continuu de-a lungul ultimelor două decenii în ciuda greutăților prin care a trecut instituția, conținând titluri importante de operă, operetă, musical și operă pentru copii din creația universală, de la Mozart la Puccini, de la Strauss la Lehar, de la Bock la Țeicu, culminând în stagiunea trecută cu succesul premierei operei „Carmen” de Bizet în regia marelui Purcărete.

Toate acestea nu puteau fi realizate fără sprijinul publicului, care ne-a aplaudat la fiecare spectacol și mai cu seamă al publicului tânăr, din ce în ce mai numeros.  

La Timișoara „toate drumurile duc la … OPERĂ”! De aceea îmi permit să mă adresez onoratului public cu rugămintea de a nu pleca urechea la bârfe, ci la marea muzică și la marele adevăr creat pe scena deasupra căreia scrie în aur: VENISTI, VIDISTI, AUDISTI!„, spune Cristian Rudic.

Comentarii

comentarii