Acasă Administraţie În august sau septembrie ar putea demara lucrările de extindere a DJ...

În august sau septembrie ar putea demara lucrările de extindere a DJ 691 pe porțiunea din Dumbrăvița

DISTRIBUIȚI

Consilierii județeni au aprobat, marți dimineața, documentația tehnico-economică aferentă proiectului de extindere a drumului județean 691, care leagă Timișoara de nodul de la Giarmata de pe autostrada A1, pe porțiunea care traversează comuna Dumbrăvița. Acest tronson a fost blocat luni de zile din cauza disputelor dintre Primăria Timișoara și Consiliul Județean Timiș, din cauza unor stâlpi care susțin rețeaua de alimentare cu energie electrică a troleibuzelor care circulă în comuna amintită și care erau proprietatea primăriei timișorene. Odată aprobată această hotărâre se va lansa, azi sau mâine, și licitația pentru găsirea firmei care se va ocupa de extindere.

Marți, în cadrul unui plen extraordinar, consilierii județeni au aprobat ”Proiectul de Hotărâre privind aprobarea documentației tehnico-economice faza Proiect tehnic revizuit, a Devizului general și a indicatorilor tehnico-economici pentru investiția de pe Tronsonul 1 (km 2+725 – 5+800) al DJ 691 din cadrul proiectului „Modernizare DJ 691: Lărgirea la 4 benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu) – Centura Timișoara și Centura Timișoara – Autostrada A1 (km 12+975)”. În limbaj mai puțin oficial, au aprobat modul în care se va rezolva și problema acestui prim tronson al proiectului, dar și banii necesari.

Vestea bună este că, odată aprobat această hotărâre, se și depune documentația pentru realizarea licitației în vederea desemnării unei firme care să se ocupe de realizarea extinderii. 

”Estimăm că execuția va fi contractată în august/septembrie 2023. Perioada de execuție a lucrărilor este prevăzută la 6 luni de la emiterea Ordinului de începere a lucrărilor”, se spune în hotărârea adoptată.

Dar, minunea din această hotărâre se referă la găsirea (în sfârșit) a unei soluții care să rezolve și problema stâlpilor care susțin rețeaua electrică de alimentare a troleibuzelor care circulă până la capătul Dumbrăviței, chiar pe drumul județean care traversează comuna. Cel puțin în documentația aferentă hotărârii este prezentată această variantă. Vă reamintim că luni de zile Primăria Timișoara și Consiliul Județean Timiș s-au certat pe această temă, dialogul dintre viceprimarul Ruben Lațcău și șefii administrației județene, desigur de la distanță și în mediul public, fiind o adevărată ”delicatesă”.

Noua variantă a extinderii este una simplificată, din mai multe puncte de vedere.

”În cadrul PT- ului 1 revizuit, s-a renunțat la sistemul de canalizare pluvială cu deversare în canalele ANIF, propus la faza PT (anul 2020), acesta fiind înlocuit printr-un sistem de șanțuri și rigole carosabile cu scurgerea apei pluviale în sistemele existente. De asemenea, față de proiectul inițial, unde se impunea relocarea unui număr de 208 stâlpi de troleibuz existenți, s-a adoptat o soluție tehnică simplificată care prevede demontarea a cca. 70 de stâlpi existenți și remontarea a cca. 50 stâlpi noi, cu menținerea funcționalității liniei de troleibuz.  –   După aprobarea PT- ului revizuit pentru Tronsonul 1 prin Hotărâre a Consiliului Județean Timiș, se va lansa procedura de achiziție publică (Licitație deschisă) în vederea contractării execuției lucrărilor pe Tronsonul 1”, se mai spune în hotărârea adoptată.

Din punct de vedere financiar, situația privind costurile investiției pe Tronsonul 1 alocarea bugetară prin proiect (conform prevederilor OUG 64/2022)  este 48.900.008,52 lei (cu TVA), din care: 34.181.199,17 lei (cu TVA) – eligibil și 14.718.809,35 lei (cu TVA) – neeligibil.

Valoarea investiției stabilită în urma proiectării  29.309.707,83 lei (cu TVA), din care: – 26.217.952,14 lei (cu TVA) – eligibil – 3.091.755,69 lei (cu TVA) – neeligibil.

Conform valorilor din devizul investiției de pe Tronsonul 1, se va constitui la nivelul bugetului alocat prin proiect, o rezervă eligibilă de 7.963.247,03 lei (cu TVA) iar, pe de altă parte, scade valoarea neeligibilă a investiției cu 11.627.053,66 lei (cu TVA). În urma contractării execuției, costurile investiției vor fi mai mici decât valoarea proiectată/licitată. Cheltuielile propriu-zise ale investiției vor fi cele contractate. Pe de altă parte, având în vedere prevederile programului de finanțare, cheltuielile care depășesc data de 31.12.2023 vor deveni neeligibile, chiar dacă ele sunt încadrate în categoria eligibilă.

Comentarii

comentarii