Acasă Economic În ciuda crizei, românii preferă ciocolata premium

În ciuda crizei, românii preferă ciocolata premium

361
DISTRIBUIȚI

ciocolataWawel România a publicat rezultatele unui studiu cu privire la obiceiurile de consum ale ciocolatei în timpul crizei și modificarea acestora pe parcursul anului 2009. Referitor la cantitatea de ciocolată consumată, 30% dintre consumatorii de ciocolata din sectorul premium își vor crește consumul cu aproximativ 5-15% în 2009. De asemenea, 20% din acest segment vor consuma cu 15% mai mult în 2009. 10% dintre cei chestionați își vor reduce consumul pentru a cumpăra ciocolată premium, deci va avea loc o migrare către un brand mai scump. 60% dintre cumpărătorii premium vor cumpăra la fel ca în 2008, fără nici o legătură cu criza. Foarte interesant este faptul că nici unul dintre cei chestionați n-au declarat că vor migra către un brand mai ieftin.
„Este evident că sectorul mainstream își va pierde din consumatori în favoarea sectorului premium. Lucrul acesta este explicabil, întrucât gusturile consumatorilor de ciocolată din România au început să se rafineze. Piața de ciocolată a fost și este, momentan, dominată de produsele care au în componența lor lapte și mult zahăr. În principiu, acestea sunt produse preferate de copii. Piața matură de ciocolată a început să migreze accelerat spre produse cu mai puțin zahăr și mai multă cacao”, explică această tendință Narcis Costache, Country Manager Wawel România.
În ceea ce privește statusul social al respondenților, proprietarii de companii își vor menține, în procent de 50 %, stilul de consum în 2008. Pe de altă parte, alte 50 de procente își vor crește consumul de ciocolată premium cu 10%. 20 % dintre cei cu funcții de conducere își vor crește consumul de ciocolată în 2009 cu 5%, 20% cu 10%, iar 60% dintre aceștia vor consuma aceeași cantitate ca în 2008. Managerii de companii vor rămâne, în procent de 80 %, la aceeași cantitate de ciocolată consumată ca și anul trecut. 10% dintre aceștia își vor crește consumul cu 15% în 2009, iar 10% își vor reduce consumul și se vor orienta către o marcă mai scumpă. Aproximativ 20% dintre specialiști și consultanți își vor crește consumul cu 10%, 20% își vor reduce consumul pentru a migra către segmentul premium, iar 60% vor rămâne la același consum ca și anul trecut.
Referindu-se la această tendință, oficialul Wawel Romania declară: „După cum se poate observa din studio, există un segment cu venituri mari și medii spre mari, segment ce va rămâne la același consum de ciocolată sau va migra către un brand mai scump. Este evident faptul că nu mai contează atât cantitatea, cât calitatea produselor consumate. În cazul celor cu venituri mari, nu se pune problema reducerii consumului de ciocolată din cauza prețurilor. În cazul celor cu venituri medii, chiar dacă acest lucru poate fi posibil și consumul de ciocolată se reduce, preferința rămâne totuși pentru produsele de tip premium”. “Referitor la profesia respondenților, persoanele cu studii superioare vor migra către un brand mai scump sau își vor crește consumul în 2009”, concluzionează Narcis Costache, Country Manager Wawel România.
Persoanele din mediul de cercetare și specialiștii au declarat, în procent de 100 %, că își vor reduce consumul pentru a cumpăra o marcă mai scumpă. În mediul de consultanță (avocați, consultanți financiari etc.), opiniile sunt divizate: astfel, 50% dintre ei își vor reduce consumul pentru a cumpăra o marcă mai scumpă și implicit superioară calitativ, restul de 50% urmând să rămână la aceeași cantitate consumată ca și în 2008. Din mediul tehnic, 100% dintre respondenți vor cumpăra aceeași cantitate ca și în 2008 și, de asemenea, 100% din cei care lucrează în domeniul de comunicare și consultanță vor cumpăra aceeași cantitate ca și în 2008. Respondenții din domeniul producției au declarat, în procent de 50%, că își vor reduce consumul dar vor alege o marcă mai scumpă, iar 50% vor rămâne la același consum ca și anul trecut. Nu în ultimul rând, persoanele chestionate ce lucrează în domeniul vânzărilor au spus, în totalitate, că vor rămâne la același consum din 2008.
Rezultatele în funcție de vârsta respondenților arată creșteri în cadrul consumatorilor tineri, unde va avea loc o creștere a consumului situată între 5 și 15%; de asemenea, consumatorii tineri nu își vor reduce consumul în 2009. În cazul categoriei de vârstă cuprinsă între 18-24 de ani, respondenții își vor păstra, în procent de peste 62 %, regimul de consum al ciocolatei, vor consuma, adică, aceeași cantitate ca în 2008. 10% dintre aceștia își vor crește consumul cu 15%, pe când 18% își vor crește consumul cu 10%; în final, 10% dintre ei vor crește consumul cu 5%. Pentru categoria 25-34 de ani, 59 % dintre respondenți au afirmat că vor consuma la fel în 2009. 30% își vor reduce consumul dar vor cumpăra un brand mai scump, iar 11% își vor crește consumul cu 10%. În ceea ce privește vârsta cuprinsă între 35-54 de ani, 50 % au declarat că nu își vor modifica regimul de consum al ciocolatei – adică vor rămâne la același consum sau vor crește consumul, în timp ce 32% dintre respondenți își vor crește consumul cu 10%. 8% își vor reduce consumul dar vor cumpăra un brand mai scump, iar 10% își vor crește consumul cu 15%. Ultima categorie de vârstă, cea care cuprinde persoanele de peste 55 de ani, va consuma aceeași cantitate ca în 2008.

Rezultatele în funcţie de gen relevă o atitudine constantă a femeilor, independent de criză. Astfel, 80% dintre femei vor cumpăra aceeași cantitate de ciocolată premium ca și în 2008. 20 % își vor crește consumul cu 10%.
În schimb, cazul bărbaților este un pic diferit. 50% dintre ei vor consuma aceeași cantitate ca și anul trecut, în timp ce 30% își vor crește consumul cu 10%; nu în ultimul rând, 20% din ei vor cumpăra o cantitate redusă de ciocolată, dar vor migra către o marcă mai scumpă.
 

Comentarii

comentarii