Acasă Administraţie În ciuda opozițiilor, primarul Robu vrea subpasaj în faţa Operei, ca pe…...

În ciuda opozițiilor, primarul Robu vrea subpasaj în faţa Operei, ca pe… Champs Elysees

DISTRIBUIȚI

Construirea unui subpasaj rutier uşor prin Piaţa Victoriei (Operei) din Timişoara, asemănător celui parizian de pe Champs Elysees, a născut controverse în urma căreia s-a decis organizarea unei dezbateri publice, săptămâna viitoare.
Adversarii ideii dorită de edilul Nicolae Robu contestă proiectul, susţinând că va fi pusă în pericol zona istorică, dar propun soluţii care ar readuce Piaţa centrală a oraşului la nivelul anilor „60, când pe acolo circulau tramvaie şi maşini.
Robu consideră că proiectul „este comentat de mulţi, fără a se cunoaşte cum este el gândit”.
„Acum se merge pe următoarea soluţie: în subpasaj se intră de pe bulevardul Republicii (intersecţia cu strada Paris) şi toată zona istorică rămâne intactă, exact aşa cum este ea la ora actuală. Drept urmare, nu văd ce afectare i s-ar aduce patrimoniului nostru, care este excepţional în acea zonă. Ieşirea din pasaj se va face după magazinul Modex, pe bulevardul I.C. Brătianu, unde va fi amenajată parcarea subterană cu 700 de locuri, din nou, fără afectarea spaţiilor verzi din zonă. Adâncimea pasajului propriu-zis este de 2,80 m”, a declarat primarul Nicolae Robu marţi, într-o conferinţă de presă.
El a mai subliniat faptul că potrivit proiectului, în faţa Operei nu se mai sapă, pentru că se merge pe o intervenţie destul de sumară de consolidare a actualului subpasaj.
„S-au făcut studii şi expertize, pasajul este foarte bine proiectat şi realizat, întrucât nu necesită mari intervenţii pentru a fi transformat în subpasaj auto. Suntem în faza de studiu de fezabilitate (SF); experţii consultanţi, înainte de a da drumul la acest SF, au spus că se poate face foarte uşor un subpasaj acolo”, a afirmat primarul.
Potrivit edilului, în urmă cu doi ani era prevăzut să se intre prin subpasaj în Piaţa Victoriei şi de pe strada Sf. Ioan, venind dinspre Piaţa Mărăşti, iar „lucrurile s-ar fi complicat şi ar fi fost afectat inclusiv aspectul acelei zone”.
Nicolae Robu a mai punctat faptul că alternativa celor care acum critică acest proiect „propune ca maşinile să treacă exact prin Piaţa Victoriei, pe la Fântâna cu Peşti, practic, să rupă piaţa în două şi sunt şi idei potrivit cărora chiar prin faţa Operei să se circule la suprafaţă”.
„Câtă vreme sunt eu primar, nu se atinge nimeni de Piaţa Victoriei, pentru că este o emblemă a Timişoarei la care nu se va atenta, indiferent de ideile unor specialişti care vor să o afecteze. Cred că proiectul care a existat pentru Piaţa Victoriei, atunci când liniile de tramvai au fost scoase de acolo, a fost un lucru bun. Trebuie să ştim ce dezbatem şi ce criticăm”, a arătat Robu.
Până la finele anilor 70, în spaţiul dintre Operă şi Catedrala Mitropolitană circulau şi maşini şi tramvaie, după care s-a realizat pasajul subteran pietonal care s-a dorit a face legătura între Operă şi Catedrală, dar s-a renunţat la idee, rămânând un spaţiu doar în faţa Teatrului Naţional. Tot înainte de Revoluţie, s-a renunţat complet la transportul public pe acolo, rămânând o zonă pietonală.
Pentru fluidizarea traficului, realizarea acestui subpasaj ar închide Inelul I de circulaţie urbană.

Comentarii

comentarii