„În Noaptea Muzeelor, completăm într-un mod inedit expoziția „Unelte și pasageri” pe care artistul Bogdan Achimescu a deschis-o în 15 mai, în galeria Pygmalion. Astfel, el va susține, în sala Studio, începând cu ora 19.00, o… prelegere performativă: desene și narațiune live. Cele patru scurte istorisiri audiovizuale se vor desfășura în patru episoade independente, fiecare cu un titlu sugestiv: de la ora 19.00, la ora 19.40: Un rucsac, o țuică și o pufoaică, de la 20.00, la 20.40: Traducem sau inventăm?, de la ora 21.00 – la ora 21.40 – Beție , iar de la 22.00 – la 22.40: Senator repetent, portar agitator.” – spun organizatorii evenimentului
În 17 mai, Casa Artelor își deschide porțile pentru public în intervalul orar 18.00 – 23.00. Intrarea este liberă.
Vă reamintim că între 15 mai și 11 iunie 2025, Galeria Pygmalion a Casei Artelor deschide scena unei ample incursiuni în imaginarul lui Bogdan Achimescu, artist romano‑polonez ale cărui desene investighează distopia și arhitectura fantasmatică. Expoziția intitulată „Unelte și pasageri”, cuprinde două lucrări de mari dimensiuni, având același discurs despre logistica deplasării și limitele umanului.
«Panoramicul „Munte de echipament” (2016), un diptic de peste douăzeci de metri ce transformă un inventar de mărfuri, plante și clădiri absurde într‑un masiv montan. Polipticul figurativ „Capacitate: 460 de pasageri” (2018‑2025) este o aliniere de siluete rupestre ce archivează mobilitatea omului la început de mileniu și sfârșit de evoluție. Intim și istoric, grandios și ironic, traseul propus cartografiază ruinele modernității transcrise în limbaj poetic și grafic.» – spune Bogdan Achimescu
«Mare noroc pentru iubitorii artei vizuale din Timișoara că Bogdan Achimescu e în direct la noi în oraș. El nu e doar un profesionist al desenului, cu o inteligență brici, cu excelente și inedite racorduri în mai toate artele, ci e și un om cu mult și rafinat umor, care știe, cum puțini, să livreze ceea ce face zâmbind și făcându-ne cu ochiul, chiar și atunci când poartă ochelari fumurii. Expoziția lui BA e un DA pentru arta fără soclu, fără rame aurite și grele, fără emfază – chiar dacă, deseori, e livrescă –, fără morgă, cât și pentru arta pe care și noi, publicul, o facem, fără să ne dăm seama, trăindu-ne spectaculos ori plictisitor viețile.» – spune criticul de artă Robert Șerban
Comentarii
comentarii