Acasă Administraţie În toamnă am putea avea harta traseelor pistelor de biciclete din județ

În toamnă am putea avea harta traseelor pistelor de biciclete din județ

DISTRIBUIȚI

Proiectul rețelei de piste de biciclete pe care Consiliul Județean Timiș o gândește merge înainte, în perioada următoare se va elabora un caiet de sarcini pentru găsirea unei firme care să traseze harta traseelor, a anunțat conducerea administrativă a județului în cadrul dezbaterii publice pe tema pistelor. Liciația, undeva în toamnă, iar finalizarea rețelei, cel mai probabil în aproximativ opt ani.

„Cicloturismul și rețeaua de piste este o chestiune foarte importantă, nu este doar o modalitate de a petrece timpul liber. În perspectiva în care Timișoara va fi capitală europeană a culturii în 2023, cei care vin aici trebuie să aibă o paletă largă de petrecere a timpului liber. Vor dori să aibă și activități de relaxare, de a vizita frumusețile județului nostru. Ceea ce ne-am gândit în această direcție se bazează pe câteva principii: pistele să nu fie pe lângă drumurile naționale sau căi de circulație intensă, ci să deschidă anumite zone sălbatice sau nevizitate până acum către ochii publicului larg. Mă refer la zona viticolă de la Recaș sau Silagiu, Drumul vinului, să replicăm ceea ce s-a făcut pe malul Begăi sau Timișului sau să facem acea autostradă de biciclete în jurul Timișoarei, legând localitățile periurbane de municipiul reședință de județ.”, a spus Alin Nica, președintele CJ Timiș, în cadrul dezbaterii publice pe tema rețelei de piste, organizată de administrația județeană.

Va urma căutarea de finanțări pentru aceste piste, fie că e vorba de bugetul județului, fie de fonduri europene.

„După, le vom etapiza ca să vedem cum putem finanța pistele de biciclete prin viitoarele programe de finanțare europeană și din bugetul local al județului sau al UAT-urilor. În același timp, noi dorim să fim integrați în rețeaua europeană de piste de biciclete. Încercăm să integrăm viitoarea noastră rețea și în EuroVelo, rețeaua europeană de cicloturism. Deja am avut contacte cu cei de acolo, sunt mai mulți pași pe care trebuie să îi parcurgem, dar o vom face. În același timp, ducem demersuri pentru a deschide punctul de trecere a frontierei la Uivar pentru a finaliza proiectul de la marginea malului Begăi, cu porțiunea de piste de biciclete din Republica Serbia.”, a mai declarat Nica.

În perioada următoare vor fi parcurși pașii birocratici care vor duce la elaborarea hărții cu trasee.

„Am discutat deja cu 95% dintre primari, vom avea discuții și cu cei din industria turismului, inclusiv cu cei care dețin parcuri industriale. Discutăm despre scrierea unui caiet de sarcini, baza noastră pentru demararea unei licitații ca să avem o strategie velo. Este vorba despre o hartă care să lege toate UAT-urile, punctele turistice de interes din județ. Vrem ca pistele să aibă atât un rol utilitar, cât și unul de cicloturism, ca oricine să se deplaseze cu ajutorul bicicletei, în siguranță, în punctele interesante din județ. Am început discuțiile cu Apele Române, Ocolul Silvic și cu CFR-ul pentru că în strategiile macro pentru piste, în țările dezvoltate sunt folosite albiile râurilor, liniile CFR dezafectate și chiar pădurile. Iar ca să avem caietul de sarcini, trebuie să avem baza, cum putem interveni pentru că, spre exemplu, în discuțiile cu cei de la Ocolul Silvic, ei ne-au spus că nu se poate defrișa, nu se poate betona nimic.”, a spus Cristian Moș.

Licitația pentru firma care va elabora această hartă ar putea fi lansată în toamnă.

„Proiectul va avea o evoluție graduală. CJ Timiș va finanța toată documentația care va sta la baza gândirii, aprobării acestei strategii, iar aceasta va face parte din planul județean de amenajare a teritoriului. Va fi o chestie sfântă vizavi de planul de amenajare al teritoriului. Discutăm despre realizarea unor trasee pe teritoriul județului, apoi să se identifice surse, programe ca să putem accesa fonduri.”, a declarat Mugurel Borlea, directorul Direcției de Investiții și Managementul Proiectelor din cadrul CJ Timiș.

 

Comentarii

comentarii