Acasă Economic Inovaţie în campania de recrutare EY România

Inovaţie în campania de recrutare EY România

DISTRIBUIȚI

Andreea Mihnea HR Director EY RomaniaEY aduce elemente inovatoare în campania de recrutare din 2014 prin care urmăreşte să comunice specificul său ca angajator şi să recruteze 70 de juniori care să înceapă activitatea în toamnă. Printre elementele cu impactul cel mai mare se află Video Recruitment, EY România fiind prima companie din România care foloseşte cu succes această metodă de selecţie.

Motivele care au fundamentat o astfel de alegere sunt legate de necesitatea gestionării unui număr foarte mare de candidaţi într-un timp scurt (aproape 2000 de candidaţi în 6 săptămâni), de importanţa eficientizării procesului de selecţie din perspectiva timp şi buget şi, mai ales, de creşterea calităţii procesului în sine. Video interviewing se aplică la aproximativ 40% din candidaţii iniţiali, adică cei care trec de prima etapă de selecţie. Ulterior, aceştia sunt testaţi prin probe de abilităţi şi teste psihometrice, urmând ca interviurile faţă în faţă să aibă loc cu 10% dintre candidaţi, ceea ce reprezintă pentru EY o eficientizare cu 25% a timpului alocat interviurilor. De asemenea, prin această metodă se încearcă abordarea adecvată a unei generaţii foarte familiarizată cu mediul virtual, care îşi doreşte rapiditate în procese şi flexibilitate în participarea la ele.
Video Recruitment presupune o abordare diferită de interviurile de tip „video conferencing” (ex. Skype) prin faptul că intervievatorul şi candidatul nu se angajează în discuţie în timp real, ei având alegerea atât a timpului cât şi a locului în care îşi înregistreză întrebările şi răspunsurile. Mecanismul funcţionează foarte simplu: compania poate pregăti un scurt video cu descrierea rolului deschis şi câteva testimoniale ale celor care ocupă deja roluri similare, înregistrează întrebările pe modelul interviului structurat şi trimite invitaţia de interviu on-line către candidat. Candidatul are libertatea de a participa la interviul on-line de oriunde şi în orice interval de timp, deschizând link-ul transmis pe un terminal dotat cu cameră video. După ce rulează prezentarea companiei, a rolului şi a intervievatorilor, candidatul răspunde pe rând la câteva întrebări care îi apar pe ecran, în mod spontan, având un timp dat de răspuns (acelaşi pentru toţi candidaţii). Nu există posibilitatea de a vedea întrebările anterior interviului iar reacţiile sale sunt înregistrate pe parcursul interviului. „Interacţiunea cu generaţia Y trebuie să fie diferită de cea cu care am fost obişnuiţi, de aceea am diversificat modul în care comunicăm cu candidaţii noştri. Video recruitment este o modalitate de a selecta rapid şi eficient pentru rolurile de Junior şi Specialist adaugând dimensiunea comportamentală înainte de interviul faţă în faţă. Acesta din urmă rămâne totuşi esenţial în procesul de selecţie deoarece ne oferă posibilitatea interacţiunii, a probării şi explicitării răspunsurilor candidaţilor. Am folosit această abordare unică pe piaţa din România în cel mai recent proiect prin care am ţintit un anumit tip de profil din mediul academic, pentru Divizia de consultanţă de business, iar rezultatele au fost mai mult decât satisfăcătoare. Vom continua să utilizăm metoda aceasta şi în campania de recrutare pentru a creşte predictibilitatea şi eficienţa procesului de selecţie”, a comentat Andreea Mihnea, Director Resurse Umane, EY România.

Comentarii

comentarii