Acasă Economic Internautul timișean este femeie tânără, cu studii superioare, consumatoare de lapte dulce...

Internautul timișean este femeie tânără, cu studii superioare, consumatoare de lapte dulce și mezeluri

DISTRIBUIȚI

Profilul general al utilizatorului de internet din județul Timiș

Internautul timișean este femeie (53%), are studii superioare (52%) și vârsta cuprinsă între 20-24 ani (26%). Acestea sunt rezultatele campaniei de Studii demografice trafic.ro derulată în perioada 25 mai – 20 iunie, pe 2058 de site-uri din România, pe un eșantion reprezentativ de 42.000 de respondenți. Majoritatea timișenilor care au participat la acest studiu sunt necăsătoriți (51%) și locuiesc în casa/apartament proprietate a familiei/părinților (37%). În ceea ce privește venitul lunar, timișenii internauți câștigă în medie între 1.001-3.000 de lei, în timp ce veniturile familiilor lor se încadrează între 1.001-4.000 de lei. Utilizatorul de internet din Timiș foloseste desktop-ul în proportie de 79% și doar 15% recurg la telefonul mobil pentru a naviga pe internet. În plus, acesta accesează internetul cel puțin o dată pe zi (92%), de acasă (90%), folosind 1 sau 2 browsere. În general, el nu consideră necesar să folosească useri și parole pentru a porni calculatorul (58%), în condițiile în care numai 29% navighează singuri de pe acesta. Timișenii folosesc internetul pentru pentru a naviga pe site-uri de ziare/reviste online (74%), comunități – Facebook, Hi5, LinkedIn etc. (57%), site-uri de locuri de muncă (45%), comerț electronic (36%) și Internet Banking (30%).
În offline, timișenii sunt interesați de evenimente/știri despre România (48%); de medicină/sănătate/alimentație (46%) și computere/sofware/IT/internet (45%). În timpul liber majoritatea utilizatorilor preferă să navigheze pe internet (70%) sau să se uite la TV (58%), în principal, la știri (70%) și la filme (68%). În ceea ce privește concediul din ultimul an, timișenii și l-au petrecut în România (37%), Italia (11%) sau Austria (10%). Internauții din Timiș preferă să consume lapte dulce (46%), mezeluri (45%) și iaurturi simpe (45%). De asemenea, preferă berea (45%) și vinul (36%) în detrimentul bauturilor spirtoase – whisky, vodka, gin (17%). De asemenea, internautul timișean deține cel puțin un telefon mobil (96%), un calculator/laptop (95%) și o mașină (45%). 32% au ca planuri de viitor să își cumpere o mașină și 22% un apartament/o casă.
Majoritatea utilizatorilor de internet din județul Timiș preferă să se informeze înainte de a cumpăra un produs. De asemenea, ei apreciaza calitatea și sunt dispuși să plătească mai mult pentru lucrurile de calitate. Totodată, ei consideră că reducerile reprezintă o ocazie bună de a merge la cumpărături. În cazul bunurilor de larg consum timișenii hotărăsc singuri ce mărci să achiziționeze, dar se sfătuiesc cu altcineva atunci cand cumpără electronice sau electrocasnice, obiecte de mobiler sau de decor. 80% dintre ei folosesc un card bancar și utilizează serviciul de Internet Banking (31%).
Cercetarea destinată identificării profilului utilizatorilor români de internet realizată de trafic.ro conține atât indicatori demografici (vârstă, sex, localizare geografică, venit, studii), cât și date privind interese, stil de viață și comportament de consum al utilizatorilor. Participarea a fost gratuită pentru site-urile înscrise în trafic.ro ce au optat să participe la acest studiu, iar rezultatele studiilor demografice sunt disponibile proprietarilor de site-uri în contul personal. De asemenea, rezultatele vor fi incluse în trafic AdPlanner și vor fi calibrate cu date din offline de către Compania de Cercetare Sociologică și Branding (CCSB). trafic.ro este primul serviciu de monitorizare și analiză în timp real a audientei web din România ce permite compararea performanței a peste 40.000 de site-uri din online-ul românesc.
 

Comentarii

comentarii