Acasă Eveniment La începutul săptămânii viitoare, vom circula pe primul tronson din Autostrada Timişoara-Lugoj

La începutul săptămânii viitoare, vom circula pe primul tronson din Autostrada Timişoara-Lugoj

DISTRIBUIȚI

Primul sector al autostrăzii Timişoara-Lugoj va fi deschis la începutul săptămânii viitoare. Premierul Victor Ponta nu a venit să inaugureze primul lot al autostrăzii Timişoara-Lugoj, în această săptămână. A spus că nu vine pentru a inaugura 10 kilometri de autostradă, va face acest lucru când vor fi 50 de kilometri. Lucrările sunt gata, însă. Cu şase luni înainte de termenul încheierii lucrărilor, maşinile pot circula pe acest tronson. Grosul lucrărilor s-a executat în 2012, începutul şi primele lucrări de terasamente au fost în toamna anului trecut. Autostrada are 3 viaducte şi 4 overpass-uri, toate finalizate cu strat rutier şi cu rampele de acces terminate. Soluţia adoptată la overpass-uri este cu culei din beton armat şi grinzi longitudinale din oţel, cu armătură şi suprabetonare. Sunt şi garduri supraînălţate la overpass-uri (poduri peste autostradă) deasupra autostrăzii, pentru a evita orice aruncare de obiecte pe maşini. Nodul de circulaţie Giarmata este finalizat, cu subtraversarea autostrăzii şi două giratorii generoase, cu rază mare de curbură, pentru un acces facil al tirurilor.

Maşinile grele.. bye, bye… pe bypass
 

De fapt, acesta este unul dintre marile avantaje ale acestei autostrăzi (bypass Timişoara) de 10 kilometri, faptul că tirurile au un motiv în plus să ocolească Timişoara, pentru că de acum încolo vor avea pe unde. Nu vor mai intra în Timişoara, ci vor merge direct spre Arad. ( dacă nu au ca destinaţie finală oraşul de pe Bega). Mai sunt de făcut, în aceste zile, la primul tronson al autostrăzii, mici lucrări de siguranţă. Autostrada Timişoara-Lugoj are o lungime de peste 32 de kilometri şi cuprinde două loturi – varianta ocolitoare Timişoara – 9,5 kilometri şi Timişoara-Lugoj – 25,6 kilometri. Lotul I începe de la Nord de localitatea Giarmata, la circa un kilometru de aceasta şi se orientează către Sud-Est, ocolind localitatea Giarmata prin Estul acesteia, după care traseul se îndreaptă spre Est, mergând pe la Nord de Drumul Naţional 6 şi se termină la Nord de kilometrul 54+000, unde se asigură schimbul de trafic cu DN6. Sunt patru poduri, 6 pasaje pentru autostradă şi 11 podeţe. Valoarea lotului I este de peste 210 milioane de lei – fără TVA – iar contribuţia Uniunii Europene este de peste 178 de milioane de lei, în timp de Guvernul României pune peste 31 de milioane de lei.

 

Comentarii

comentarii