Acasă Actualitate La Primăria Timișoara, o ”greșeală de dactilografiere” costă aproape 7 milioane de...

La Primăria Timișoara, o ”greșeală de dactilografiere” costă aproape 7 milioane de euro

183
DISTRIBUIȚI

Reabilitarea străzii Ardealul costă 8 milioane de euro pe kilometru

Peste 8 milioane de euro. atât costă la Timișoara reabilitarea unei străzi de nici 2 kilometrii. Investiția „Reabilitare linii de tramvai şi modernizare trame stradale în Municipiul Timişoara", Str. Ardealul – Traseul 8, are, conform studiului de fezabilitate, o valoarea totală (fără T.V.A.), de 68.711,235 mii lei din care construcţii montaj 60.423,062 mii lei (considerând cursul BNR din data de 29.04.2009, respectiv 1 € = 4,229 lei). Deși la începutul acestui an a fost emisă o Hotărâre a Consiliului Local Timișoara prin care investiția a fost estimată la 39.530,354 mii lei, acum proiectul va intra din nou în discuția CL pentru o valoare mult mai mare. Rectificarea indicatorilor tehnico-economici ai investiţiei cuprinşi în Anexa la H.C.L. nr. 469/15.12.2009 se cere din cauza unei… ”erori materiale de dactilografiere”, deoarece ”valoarea totală a investiţiei prevăzută în indicatorii tehnico-economici aprobaţi de Consiliul Local al Municipiului Timişoara prin H.C.L. nr. 469/15.12.2009 nu corespunde devizului general prezentat în proiectul nr. 50011/081/8/2009”. Tot în aceeași ședință de Consiliu Local au mai fost aprobare însă studii de fezabilitate pentru investiții similare care aveau valori sensibil egale. Un alt motiv ”întemeiat” pentru scumpirea lucrării cu 30.000 de mii de lei este ”creșterea valorii TVA”, deși aceată creștere nu afectează cu nimic prețul stabilit inițial care era fără TVA. Încă nu se știe clar cine va plăti pentru greșeala de dactilografiere de 30.000 de mii de lei, dar consilierii locali trebuie acum să facă pe ”corectorii” și să aporbe noua sumă, la fel de întemeiată ca și prima.
Pentru această investiție Primăria vrea să obțină finanțare prin Programul operaţional regional POR 2007-2013 pentru Axa Prioritară 1: Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere / Domeniul major de intervenţie: Planuri integrate de dezvoltare. Finanţarea investiţiei se va realiza astfel: contribuţie FEDR: 80,35 % din valoarea eligibilă, contribuţie Buget de Stat: 17,65 % din valoarea eligibilă, contribuţie Buget Local: 2,00 % din valoarea eligibilă, iar Taxa pe Valoare Adăugată se suportă din Bugetul Local
Lucrătile sunt prevăzute să dureze 8 luni, și constau în realizarea a unei linii cale dublă de tramvai de1,872 km, 24.100 mp de carosabil, 8.500 mp de trotuar, 12.300 mp de spații verzi și plantarea a 140 de arbori. Studiu de fezabilitate s-a realizat având la bază şi Hotărârea Consiliului Local nr. 484/18.12.2007 privind aprobarea Studiului "Vision Timişoara 2030 – suport la dezvoltarea unui concept durabil pentru infrastructura oraşului Timişoara", elaborat de Primăria Municipiului Timişoara în colaborare cu Institutul "Politehnica" Timişoara şi Institutul Fraunhofer IPA Stuttgart, implicând fluidizarea circulaţiei rutiere prin amenajarea de noi intersecţii semaforizate, spaţii verzi, trotuare, noi piste de biciclişti, accese auto la proprietăţi precum şi lărgirea părţii carosabile a drumurilor.

Comentarii

comentarii