Acasă Eveniment La Traian Vuia – cel mai ieftin pământ din Timiş

La Traian Vuia – cel mai ieftin pământ din Timiş

DISTRIBUIȚI

Japcă în Timiş cu despăgubirile pentru viitoarea autostradă?
Şi-au frecat mâinile când au aflat că vor fi despăgubiţi, dar şi-au dat rapid seama că sunt luaţi de fraieri. Zeci de localnici din comuna timişeană Traian Vuia au protestat, luni, în faţa primăriei. Oamenii sunt foarte supăraţi după ce au aflat că vor fi despăgubiţi doar cu 1,15 euro pe metru pătrat. Proprietarii de terenuri din localităţile învecinate au obţinut un preţ de 3-4 ori mai mare. Banii sunt pentru terenul ce va fi înghiţit de noua autostradă Nădlac – Constanţa, mai exact pe tonsonul Lugoj – Deva. Primarul şi viceprimarul din Traian Vuia spun că sunt alături de oameni, mai ales că şi ei au pământuri în zonă. În comuna timişeană, luni, s-au strâns şi câteva zeci de semnături. Localnicii vor să dea în judecată Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România.

Barboni: „Mă simt foarte prost că am ajuns să avem cel mai ieftin pământ din Timiş”

Părerile sunt împărţite în zona Traian Vuia, oamenii au însă un scop comun – vor mai mulţi bani pentru terenul ce va fi acoperit de noua autostradă decât li se oferă în acest moment. Peste 100 de persoane, doar din comuna Traian Vuia, ar urma să primească despăgubiri modice pentru terenul pe care îl deţin. „Vecinii noştri au alt preţ pe teren, deşi oricine vă poate spune că terenurile din acestă zonă valorează la fel. Datele preluate de evaluator în raport nu au nicio legătură cu situaţia din teritoriu. Pentru terenurile supuse exproprierilor pentru aceeaşi autostradă, aflate pe teritorul comunelor Balinţ, Dumbrava şi Bethausen, se acordă despăgubiri de 3,5 euro pe metru pătrat, aceste terenuri sunt însă de aceeaşi categorie cu ale noastre. Dacă nu vom rezolva amiabil problema, mergem in instanţă. Compania de Drumuri Naţionale este principalul vinovat”, ne-a spus Elena Borchescu, una dintre doamnele nemulţumite de la Traian Vuia. Oamenii au vrut să ceară socoteală edililor, dar s-au convins rapid că şi aceştia sunt la fel de nemulţumiţi. „Mă simt foarte prost că am ajuns să avem cel mai ieftin pământ din Timiş. Şi eu pierd, nu numai oamenii. Nu ştim cum s-a ajuns la acestă situaţie. Am vorbit cu primarul de la Balinţ, acolo este 3 euro, în toată zona se dau bani mai mulţi ca la noi şi nu pricep de ce. Mergem, alături de oameni, în instanţă”, ne-a spus Iosif Barboni, primarul din Traian Vuia.

Ursulescu: „Preţ corect pentru ambele părţi”

Responsabilii de situaţia conflictuală izbucnită la Traian Vuia încearcă să se apere. Ioan Remus Ursulescu, unul dintre evaluatorii care au stabilit preţul în zona Traian Vuia, susţine că totul este corect şi la vedere. „Nu ştiam că sunt oameni nemulţumiţi, pot să vă spun că preţul stabilit de noi este unul corect. Nu ştiu ce au făcut alţii, dar eu răspund pentru deciziile pe care le-am luat. În zona respectivă un hectar de teren arabil se vinde cu aproximativ 1.500-2.000 de euro, adică 15-20 de cenţi metrul pătrat. Este adevărat că terenul intravilan în centrul comunei este de 3 euro metrul pătrat, dar, repet, acest teren este situat în centrul respectivei comune. Eu am mai făcut evaluări şi la Mănăştiur, unde preţul este apropiat de cel de la Traian Vuia. Din punctul meu de vedere, la această tranzacţie nu a pierdut nici statul, nici proprietarul: este un preţ corect pentru ambele părţi”, spune Ioan Remus Ursulescu.

25% dintre proprietarii de terenuri ajung în instanţă

Ministerul Transporturilor va avea mult de furcă în instanţă pentru a realiza autostrada Nădlac – Constanţa. Mircea Purceld, şeful Departamentului de Acti¬vităţi Sociale şi Acţiuni Juridice din cadrul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara, spune că aproximatv 25% dintre cei care au terenuri pe tronsonul Nădlac-Orăştie vor să dea Statul Român în judecată. „Ştiu că sunt ceva probleme în zonă. Mulţi proprietari nu sunt mulţumiţi de preţurile care au fost stabilite. Noi nu avem ce face, aceste preţuri au fost stabilite de nişte experţi care îşi asumă, cu siguranţă, deciziile pe care le-au luat. Dacă aceşti oameni nu sunt mulţumiţi se pot adresa instanţelor judecătoreşti, oricum, lucrările la autostrada Nădlac- Orăştie vor începe în luna martie, indiferent de ce spun aceşti oameni”, ne-a precizat Mircea Purceld.

Lugoj – Deva – cel mai scump tronson de autostradă

Ministerul Transporturilor speră că până la sfârşitul lui 2013 să fie daţi în folosinţă 530 de noi kilometri de autostradă, la care se adaugă 300 de kilometri de centuri ocolitoare cu profil de autostradă. Proprietarii de terenuri care se află pe traseul autostrăzii pot afla loturile ce vor fi expropriate de la primăriile comunale pe raza cărora locuiesc. Tronsonul de autostradă Lugoj-Deva va fi unul dintre cele mai costisitoare segmente ale viitoarei autostrăzi.Valoarea contractului de proiectare şi execuţie a primilor 27,4 km de autostradă, din cei 99,5 kilometri ai tronsonului, este estimată la circa 325 de milioane de euro. Cererile pentru plata despăgubirilor trebuie depuse la consiliile locale, până pe 20 ianaurie 2011.

 

Comentarii

comentarii