Acasă Actualitate Lărgirea drumului din Dumbrăvița și propunerile nerealiste ale primarului Nicolae Robu

Lărgirea drumului din Dumbrăvița și propunerile nerealiste ale primarului Nicolae Robu

DISTRIBUIȚI

troleibuz dumbravitaConsiliul Județean Timiș va depune săptămâna viitoare cererea de finanțare prin POR 2016 – 2020 pentru proiectul lărgirii la patru benzi a drumului de la intrarea în Dumbrăvița, dinspre Timișoara, către autostradă.
Președintele CJ Timiș, Călin Dobra, a făcut un apel primarul Nicolae Robu prin care cerea ”sprijini în situația delicată cu stâlpii montați în cadrul proiectului privind linia de troleibuz”.
În plenul Consiliului Local Timișoara din 4 iulie a fost votat un proiect care prevede „încheierea unui parteneriat între Unitatea Administrativ-Teritorială Județul Timiș, Unitatea Administrativ-Teritorială Municipiul Timișoara, Unitatea Administrativ-Teritorială Comuna Dumbrăvița, pentru realizarea în comun a DJ 691 – lărgirea la 4 benzi a sectorului sens giratoriu – centura Timișoarei, sens giratoriu – autostrada A1, în vederea accesării fondurilor nerambursabile alocate prin Programul Operațional Regional 2014 – 2020”.
Conform referatului la proiect: ”Având în vedere faptul că executantul obiectivului de investiție «Extindere rețea troleibuz Dumbrăvița (Accesibilizarea zonei prin extinderea rețetei de troleibuz Timișoara – Dumbrăvița)» a acordat o perioadă de garanție de 5 ani de la data finalizării lucrării, precum și faptul că se păstrează valabilitatea contractului de finanțare pe o perioadă de 5 ani, CJ Timiș ne asigură că a elaborat graficul de eșalonare a investiției astfel încât indicatorii proiectului și garanția de bună execuție să nu fie afectate. Astfel, realizarea lucrării va începe după data de 1 ianuarie 2021”.
Cu alte cuvinte, mutarea stâlpilor liniei de troleibuz nu se poate face decât din 2021, adică după încheierea contractului de finanțare și a celui de garanție.
În stilul caracteristic însă, primarul Nicolae Robu a lansat un cu totul alt scenariu, chiar dacă acesta este imposibil de realizat. Pe marginea referatului, primarul a notat, cu pixul, că municipalitatea s-ar putea asocia cu CJ, astfel încât lucrările să fie gata înainte de 2020. „Consider că ar fi fost mai potrivit ca lărgirea la 4 benzi a drumului în cauză să se facă pe venituri proprii ale CJ Timiș, pentru că lucrarea să poată fi încheiată până la finele anului 2020, astfel încât să fie dată în folosință pentru 2021, atunci când Timișoara va fi Capitală Europeană a Culturii. Municipiul Timișoara este deschis la un parteneriat în acest sens, asumând o cotă parte din cheltuieli, la limită chiar 100%”, a scris primarul.

Comentarii

comentarii