Acasă Actualitate Legea Educaţiei este… “fuşărită”

Legea Educaţiei este… “fuşărită”

DISTRIBUIȚI

“A trebuit să fac două nopţi albe ca să pot studia această lege din scoarţă în scoarţă, ca să pot face amendamente. Am aici 152 de amendamente, în mod uzual le depui probabil în două legislaturi”, spune senatorul Nicolae Robu
Noua Lege a Educaţiei a produs multă agitaţie în ultimul timp. Mulţi contestă ceea ce reglementează ea. Grupul PNL a şi făcut 152 de amendamente la această lege. “Aceste legi ale educaţiei, ca şi cele ale salarizării ,chiar vor face obiectul asumării. Legea Educaţiei are 293 de pagini şi 353 de articole. Ea ne-a fost prezentată luni în format electronic şi până astăzi la ora 12 (n.r. – vineri) aveam termen să depunem amendamente. Dacă i se pare cuiva o abordare serioasă, eu mă declar incapabil să lucrez la asemenea standarde. Mi se pare absolut aberant să se procedeze în această manieră. A trebuit să fac două nopţi albe ca să pot studia această lege din scoarţă în scoarţă, ca să pot face amendamente. Am aici 152 de amendamente, în mod uzual le depui probabil în două legislaturi. Acum guvernul ne-a prilejuit să generăm un asemenea număr de amendamente doar în câteva zile. Din aceste lucruri putem trage concluzia cât de fuşărită este această lege”, a spus senatorul PNL de Timiş Nicolae Robu, preşedintele PNL Timiş.
“Considerăm că prin această lege nu se acordă suficientă importanţă educaţiei timpurie”
Grupul PNL a făcut şi amendamente legate de grupa mică şi mijlocie de la gradiniţă, care în opinia lor ar trebui să fie obligatorii, dar treptat, în timp, să se introducă această prevedere. “Noi, PNL, considerăm că prin această lege nu se acordă suficientă importanţă educaţiei timpurii şi învăţământului preşcolar. Nu se pomeneşte nimic despre soarta grupelor mică şi mijlocie la grădiniţe. Noi considerăm că trebuia să se stipuleze obligativitatea grupelor mică şi mijlocie, dar în timp. Dacă legea ar fi prevăzut că în doi ani grădiniţa ar fi obligatorie pentru toate grupele şi s-ar fi alocat bani, atunci ar fi apărut iniţiative private. Considerăm o mare lipsă a acestei legi absenţa din structura învăţământului preuniveristar a unei filiere de profesionalizare directă. Nu poţi să formezi meseriaşi în doi ani de zile după un curriculum care trebuie să aibă un minimum de elemente care să justifice prezenţa sa la liceu. Nu se permite liceelor autonomie în privinţa organizării concursului pentru viitorii elevi”, mai spune Nicolae Robu.

Studenţii…
Şi studenţii au contestat această lege a educaţiei. Mai mult, au făcut şi amendamente la această lege. “Nu există un respect al unui drept câştigat de studenţi – de a fi reprezentaţi în toate zonele academice de 25 la sută, de a-şi stabili singuri criteriile după care îşi aleg reprezentanţii. Nici în ceea ce priveşte susţinerea socială a studenţilor, legea nu este corespunzătoare. Se continuă cu această finanţare doar de 25 la sută pe mijloacele de transport în comun. Nu găsim suport să poată avea acces gratuit la muzee, la diverse instituţii cultural-artistice. La cămine şi cantine, în lege se spune că cheltuielile aferente se suportă din venituri proprii ale universităţilor şi în continuare, dacă este cazul, din subvenţii”, spune Nicolae Robu.

Comentarii

comentarii