Acasă Administraţie Liberalii au convocat Consiliul Local Lugoj pentru reducerea impozitelor și taxelor locale

Liberalii au convocat Consiliul Local Lugoj pentru reducerea impozitelor și taxelor locale

DISTRIBUIȚI

PNL Lugoj 90Liberalii lugojeni nu renunță la ideea reducerii impozitelor și taxelor locale. Cu doar câteva zile înainte de alegerile locale, grupul de consilieri PNL a convocat o ședință extraordinară a Consiliului Local Lugoj, având pe ordinea de zi un proiect de hotărâre care se referă la modificarea HCL nr. 105 din 5 noiembrie 2015, privind stabilirea impozitelor și taxelor locale, precum și a taxelor speciale pentru anul 2016. Inițiativa PNL este susținută și de peste 2.600 de lugojeni, care au semnat pentru reducerea dărilor. Prin această inițiativă, consilierii liberali – care la votarea taxelor și impozitelor pentru 2016 de către consilierii PSD au părăsit sala – propun modificarea articolelor 457 (alin. 1), 458 (alin 1), 460 (alin. 1 și alin. 2), 465 (alin. 2) și 475 (alin. 3), din Anexa nr. 1 la Hotărârea Consiliului Local nr. 105 din 05.11.2015. „Astăzi, municipiul Lugoj se află în topul orașelor cu cele mai mari creșteri ale impozitelor și taxelor locale. Această realitate a stârnit un val de nemulțumiri în rândul populației care a determinat ca peste 2600 de cetățeni să solicite și să susțină o inițiativă de modificare  a Hotărârii Consiliului Local privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale începând cu 01.01.2016. Grupul de consiliei ai P.N.L. consideră că impozitele şi taxele stabilite prin Hotărârea Consiliului Local nr. 105 din 05.11.2015, cu modificările ulterioare, nu ţin cont de realităţile economice şi sociale din orașul Lugoj și localitățile aparținătoare, astfel încât prin cotele de impozitare mărite sau maxime stabilite prin hotărâre în mod nejustificat, Primăria Lugoj a ridicat la maxim valoarea unor impozite şi a majorat  unele taxe locale în dezavantajul contribuabilului. Primăria Lugoj nu a realizat niciun studiu de impact asupra veniturilor nete ale contribuabililor, optând doar pentru aplicarea cotelor mărite sau maximale, exclusiv în mod birocratic, cu singurul scop de a maximiza veniturile bugetului local. Grupul de consiliei ai P.N.L. doreşte modificarea următoarelor articole din Anexa nr. 1 la Hotărârea Consiliului Local nr. 105 din 05.11.2015 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale, precum şi a taxelor speciale, pe anul 2016 : Art. 457 alin. (1) – Pentru clădirile rezidenţiale şi clădirile-anexă, aflate în proprietatea persoanelor fizice, impozitul pe clădiri se calculează prin aplicarea unei cote cuprinse între 0,08%-0,2%, asupra valorii impozabile a clădirii, cotă  stabilită prin hotărâre a consiliului local, conform Legii 227/2015. Cota stabilită actual este 0,1%, propunem 0,08%; Art. 458 alin. (1) – Pentru clădirile nerezidenţiale aflate în proprietatea persoanelor fizice, impozitul pe clădiri se calculează prin aplicarea unei cote cuprinse între 0,2-1,3% asupra valorii clădirii, cotă  stabilită prin hotărâre a consiliului local, conform Legii 227/2015. Cota stabilită actual este 0,4%, propunem 0,2%; Art. 460 alin. (1) – Pentru clădirile rezidenţiale aflate în proprietatea sau deţinute de persoanele juridice, impozitul/taxa pe clădiri se calculează prin aplicarea unei cote cuprinse între 0,08%-0,2% asupra valorii impozabile a clădirii, cotă  stabilită prin hotărâre a consiliului local, conform Legii 227/2015. Cota stabilită actual este 0,2%, propunem 0,08%; Art. 460 alin.(2) – Pentru clădirile nerezidenţiale aflate în proprietatea sau deţinute de persoanele juridice, impozitul/taxa pe clădiri se calculează prin aplicarea unei cote cuprinse între 0,2%-1,3%, inclusiv, asupra valorii impozabile a clădirii, cotă  stabilită prin hotărâre a consiliului local, conform Legii 227/2015. Cota stabilită actual este 1,3%, propunem 0,7%; Art. 465 alin. (2) – În cazul unui teren amplasat în intravilan, înregistrat în registrul agricol la categoria de folosinţă terenuri cu construcţii, precum şi terenul înregistrat în registrul agricol la altă categorie de folosinţă decât cea de terenuri cu construcţii în suprafaţă de până la 400 m², inclusiv, impozitul/taxa pe teren se stabileşte prin înmulţirea suprafeţei terenului, exprimată în hectare, cu suma corespunzătoare prevăzută între limite minime şi maxime, valoarea aplicabilă fiind stabilită prin hotărâre a consiliului local, conform Legii 227/2015. Propunem aplicarea valorilor minime permise de lege. Referitor la impozitul pe terenuri, Primăria oraşului Lugoj va obţine în acest an venituri suplimentare prin impozitarea terenurilor aflate sub construcţii, astfel făcându-se o dublă impozitare atât pentru clădire, cât şi pentru terenul care nu mai este utilizabil. Propunem totodată reducerea taxelor prevăzute la  Art. 475 alin.(3), cu privire la eliberarea/vizarea anuală a autorizației privind desfășurarea activității de alimentație publică pentru o suprafață de până la 500 m2, inclusiv. Considerăm că majorarea taxelor şi impozitelor locale instituite prin Hotărârea de Consiliu Local nr. 105/05.11.2015 duce la împovărarea fiscală a micilor întreprinzători, cu efecte devastatoare asupra activităţilor acestora. Dacă impozitele şi taxele locale vor rămâne la acest nivel, vom asista la reducerea numărului de firme active din mediul de afaceri lugojan, cu efecte nebănuite asupra bugetului local. Considerăm că nivelul actual de impozitare nu are niciun fundament economic și e menit să descurajeze libera inițiativă și profesiile libere, care constituie punctul de plecare într-o economie sănătoasă, durabilă. Creșterea impozitelor și taxelor afectează în egală măsură și toate persoanele fizice care au posibilități materiale modeste, într-un oraș cu șomaj redus dar cu nivel de venituri sub media marilor orașe din vestul țării. Menținerea acestor cote ar constitui – cu siguranță – o frână în dezvoltarea municipiului Lugoj”, se menționează în expunerea de motive semnată de grupul de consilieri PNL, privind această inițiativă. Consiliul Local Lugoj se va întruni în ședință extraordinară luni, 30 mai, începând cu ora 14, pentru a dezbate acest proiect de hotărâre.

Comentarii

comentarii