Acasă Stiri recomandate LIDL – haos şi praf

LIDL – haos şi praf

DISTRIBUIȚI

Ori de câte ori am  aflat, mai ales în anii ‘90, că la Timişoara apare  câte un nou investitor, mai ales german, eram extrem de fericiţi. Explicaţia era simplă: noi, aici, în Banat, am crescut cu un tip de cult al spiritului germanic, moştenit de la bunicii noştri, cult pentru  curăţenie, ordine, civilizaţie,  respect, hărnicie. Ce a mai rămas din  asta?

Să vedem… LIDL: magazinul  deschis, nu demult,  în zona Căii Buziaşului,  atrage prin nume. Se spune că oamenii cumpără de la oameni. Cine sunt ei? Angajaţi dornici de a promova, dar care, din păcate, se comportă  ca într-un lagăr. Iată şi  detaliile: pui cumpărăturile pe bandă,  acestea sunt „citite” de  un  „robot” cu faţă umană (femeie, de cele mai multe  ori), în faţa ta, un  sărman cumpărător, probabil pensionar, scapă pe jos un iaurt,  care se face „praf”… pentru că „robotul”  se grăbeşte, are normă de viteză pe bandă, dată de şefi! Apoi, urmezi tu,  încerci, civilizat, după ce ai pus destul de multe produse pe bandă, să-i spui  “robotului” că  nu poţi să  aşezi în  pungile pictate cu LIDL cumpărăturile, că nu poţi urmări taxarea preţurilor, un drept al cumpărătorului! Aşadar,  rogi robotul să se comporte mai decent, să lase viteza mai… moale, să fie normal! „Robotul” îţi arată cu degetul spre cerul imaginar, tavanul  magazinului LIDL, adică ei, şefii, vor viteză!  Atunci tu, în speranţa  apărării  demnităţii, cauţi „şeful”. El vine, abia mormăie. Îi spui: „Aici este Timişoara, aşteptăm  respect, vă rugăm să nu vă purtaţi cu noi ca şi cu vitele!  Nu suntem la Vaslui!”. Rănit, şeful, întreabă: ”Ce, am figură de moldovean?”. „ Nu, domnule, era în sens peiorativ”…Vrei apoi  cu un şef al şefului, pentru că este dreptul tău la comunicare, este dreptul tău  ca aceşti  comercianţi de trei lulele să  ştie că dacă tu, sărman cumpărător, dispari, ei dispar cu totul!  Dar şeful şefului, o femeie, nu este! Nu-i nimic, scrii în faimoasa „condică de sugestii şi reclamaţii”, laşi numărul de telefon, dar şeful  căruia îi lipseau nişte tocuri de la pantofi, pentru că se cam chinuia să stea ţanţoş, doar-doar mai câştigă vreo doi centimetri, spune: „Nu lăsaţi numărul  de telefon, nu vă sunăm!”. Ce tupeu de agramat obraznic! Cum să nu suni? Nu vrei să ştii dacă vreau să ştiu… dacă ceva s-a corectat din comportamentul de văcari de la LIDL? OK! Avem „Oficiul pentru protecţia cumpărătorilor” (Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor), căruia, de altfel, îi cer să se  autosesizeze, avem numeroase ONG-uri,  presă, alta decât ZIUA de Vest, avem  canale de comunicare, prin intermediul cărora le cerem cetăţenilor să nu se lase manipulaţi de numele sonor: LIDL! Atâta vreme cât comportamentul angajaţilor este mizerabil şi dacă firma admite asta,  totul este  o jale cu aere nemţeşti. Mi-e ruşine de ruşinea lor! La o altă bandă, o doamnă lasă toată marfa  în faţa casieriţei, care ţipă: „Nu dăm pe bonuri de masă”. Doamna întreabă: „De ce nu  anunţaţi asta? Toate magazinele acceptă, cine sunteţi voi  să ne trataţi aşa?!”. Cine sunt ei? O să aflăm! Deocamdată, angajaţii şi şefii lor „la pachet” sunt nişte uzurpatori ai  afacerii LIDL la Timişoara! Nişte „vasluieni”  care sapă afacerea… Nu mai cumpăraţi de la LIDL,  dacă vreţi să nu fiţi trataţi ca nişte vite! Ah, mai rău decât la grajd: LIDL nu are WC-uri pentru public… Cerem Inspectoratului de Sănătate Publică şi Direcţiei de Sănătate Publică să facă demersurile ce rezultă din situaţia dată! Ministerul Sănătăţii ştie? Nu, dar acum va afla!

 

 

Comentarii

comentarii