Acasă Actualitate Lista de plată de la bloc, trebuie să fie explicită

Lista de plată de la bloc, trebuie să fie explicită

DISTRIBUIȚI

avizier 0Sute de familii din Timişoara, care locuiesc la bloc, sunt nemulţumite că nu înţeleg mai nimic din lista de plată. Unii dintre ei au ajuns chiar să suspecteze de intenţii obscure administratorii şi preşedinţii de bloc care de ani de zile nu întocmesc lista pe înţelesul tuturor.
„Nu înţelegem mai nimic din listă. Nici care sunt pierderile la apă, nici care sunt sumele „altor cheltuieli” pe care trebuie să le plătim, nici cât se adună pentru fondul de reparaţii. AM vrea să ştim exact ce plătim”, spun locatarii unui bloc din Calea Girocului.
De vineri, asociaţiile de proprietari vor trebui să arate cum calculează sumele lunare de plată, altfel vor risca amenzi de până la 3.000 de lei.
Asociaţiile de proprietari vor fi obligate să afişeze, lângă lista de plată a cheltuielilor acesteia, modalitatea de calcul ce stă la baza sumelor lunare de achitat ce revin proprietarilor, conform unui act normativ publicat recent în Monitorul Oficial.
Acest lucru va fi făcut de către preşedintele asociaţiei.
Modalitatea de calcul va conţine şi va arăta explicit toate costurile şi sumele care formează totalul de plată al proprietarilor, respectiv modul de calcul şi de repartizare a acestor cheltuieli către proprietari – este prevăzut în proiect.
În situaţia în care modalitatea de calcul a sumelor lunare de plată ce revin proprietarilor de apartamente nu va fi afişată, amenda aplicabilă va fi cuprinsă între 500 şi 3.000 de lei, arată actul normativ.
Iniţiatorul actului normativ a afirmat că introducerea acestei obligaţii va impune un plus de transparenţă în repartizarea şi stabilirea cheltuielilor asociaţiilor de proprietari.
Orice persoană interesată poate să facă sesizări cu privire la faptele ce constituie contravenţii, la Inspectoratul de Stat în Construcţii, la primării sau împuterniciţii acestora.
Legea nr. 230/2007 stabileşte că asociaţiile de proprietari pot avea mai multe cheltuieli, după cum urmează: cheltuieli pe număr de persoane care locuiesc sau desfăşoară activităţi în proprietăţi individuale; cheltuieli pe consumuri individuale; cheltuieli pe cota-parte indiviză, în funcţie de suprafaţa utilă a proprietăţii individuale; cheltuieli pe beneficiari, aferente serviciilor individuale ale proprietarilor, dar gestionate financiar prin intermediul asociaţiei de proprietari; cheltuieli pe consumatori tehnici; cheltuieli de altă natură.
Suma ce priveşte proprietatea comună a fiecărui proprietar din cadrul condominiului este stabilită şi repartizată proporţional cu cota-parte indiviză din proprietatea comună.

Comentarii

comentarii