chipele UMB și partenerii bosniaci de la Euro-Asfalt avansează în ritm alert lucrările la portalurile de acces ale tunelurilor de pe sectorul Margina-Holdea al autostrăzii A1 Lugoj-Deva. Aceste structuri se remarcă printr-o caracteristică unică în România: deschideri de intrare extrem de mari.
Intrarea în tuneluri se va face direct de pe autostradă, pe două benzi de circulație și o bandă de urgență, fiecare sens având o lățime de 11,35 metri, oferind o configurație modernă și eficientă.
Metodologie inovatoare pentru forarea tunelurilor
Când va începe efectiv forarea primului tunel, lucrările vor avansa cu precizie, pe segmente de 75 de centimetri până la un metru. Operațiunile se vor desfășura sub protecția unor „umbrele de țevi” înclinate, fiecare având 15 metri lungime, cu o suprapunere de 4 metri între ele.
Fiecare pas presupune montarea de plase de protecție, ancorarea structurii și injectarea sub presiune a unui beton special, proces realizat cu ajutorul mașinilor de torcret. Aceste măsuri asigură stabilitatea structurii și siguranța echipelor de muncitori.
Măsuri stricte de siguranță și expertiză geologică
Pe șantier, siguranța muncitorilor este o prioritate absolută. Specialiștii în geologie vor fi prezenți permanent pentru a analiza terenul și a adapta tehnologiile de execuție în funcție de condițiile geologice întâlnite.
Sectorul Margina-Holdea al A1, situat la limita județelor Timiș și Hunedoara, reprezintă o etapă importantă în dezvoltarea infrastructurii rutiere din România, iar tunelurile aflate în construcție vor deveni repere de modernitate și siguranță pe autostrăzile țării.