Acasă Actualitate Majorări salariale în vremuri de criză la Primăria Timişoara?

Majorări salariale în vremuri de criză la Primăria Timişoara?

415
DISTRIBUIȚI

O listă întocmită, luna trecută, în Primăria Timişoara, conţinând nume propuse pentru acordarea de sporuri salariale, a născut mare vâlvă. Era vorba de persoane din diferite direcţii din cadrul primăriei, care ar fi trebuit să primească un spor de 75% din salariul de bază pe motiv că sunt prinse în elaborarea de proiecte ce ar urma să fie realizate cu fonduri europene. Lista, pe care o deţinem şi noi, conţine un număr de 91 de persoane din direcţiile: dezvoltare, drumuri, mediu Cantina de Ajutor Social a fost redactată cu scris olograf, fără avea antetul vreunui departament şi fără asumarea propunerii prin semnarea acesteia. Cu toate că nu este o listă cu formă finală, ea a ajuns, prin multiplicare, în mâinile mai  multor consilieri locali şi jurnalişti. Verificările, cu instrument jurnalistic, realizate de noi, pot duce la 2 concluzii: 1. Această listă este veche, din cursul anului trecut, creşterile salariale corespunzând declaraţiilor de avere din 2009 ale funcţionarilor nominalizaţi; 2. Această listă, în ciornă, ar fi putut fi realizată, ca propunere, pentru această vară, dar vocile autoritare din primărie ar fi putut spune; „nu se poate, nu este legal!”.

 Majorarea salariilor în vremuri de criză, când se încearcă reducerea cheltuielilor la toate capitolele şi chiar sunt disponibilizaţi oameni, a născut, pe bună dreptate, nemulţumiri. Lista a fost însă „ciuntită” până s-a ajuns la un număr de 10 angajaţi din primărie. În rest, nu au existat majorări salariale în acest an în cadrul Primăriei Timişoara, spun la unison reprezentanţii instituţiei. „Nu s-au mărit salarii în Primăria Timişoara, în acest an. A existat lista aceea cu sporuri pentru cei care lucrează la proiecte cu fonduri europene, dar nu am aprobat-o. Am întocmit o notă cum că nu e legal. A fost aprobată doar pentru 10 persoane, de la Direcţia Dezvoltare. (…) Au mai fost, anul acesta, două tentative de mărire a veniturilor unor angajaţi din primărie, însă proiectele au fost retrase de pe ordinea de zi”, spune Ioan Cojocari, secretarul Primăriei Timişoara, „stăpânul” vizelor de legalitate din instituţie. În luna martie a acestui an, un proiect de hotărâre propunea acordarea unor suplimente salariale pentru angajaţi ai Primăriei Timişoara. „Propunem acordarea de suplimente salariale funcţionarilor publici care îşi desfăşoară activitatea în cadrul aparatului de specialitate a primarului egale cu diferenţa dintre salariul de bază prevăzut pentru funcţiile publice de stat şi salariul de bază prevăzut pentru funcţiile publice locale, în limita fondurilor disponibile în bugetul local”, se arăta în referatul proiectului de hotărâre. Proiectul a fost retras însă de pe ordinea de zi a şedinţei ordinare din luna martie. „Din lista aceea de zeci de persoane propuse pentru acordarea sporului de 75% au rămas doar 10, dintre care doar trei persoane au şi primit bani. Două persoane au primit 50% şi una a primit 60%. Iar banii nu au fost acordaţi din bugetul local. Conform legislaţiei, aceşti oameni trebuie să primească acest spor, pentru că lucrează la atragerea de fonduri europene. În afară de cele trei persoane, niciun angajat din Primăria Timişoara nu a beneficiat de mărire salarială în 2010”, spune Flavius Boncea, purtătorul de cuvânt al Primăriei Timişoara. „Povestea cu lista aceea a fost umflată exagerat. Nu primesc sporuri zeci de persoane, ci doar zece. Şi să ştiţi că totalul de bani încasaţi a fost în jur de 5.000 de lei”, spune Aura Junie, directorul Direcţiei Dezvoltare din cadrul Primăriei Timişoara.
 

 

Comentarii

comentarii