Acasă Economic Mall-ul din Timișoara este pe locul trei la performanță în topul centrelor...

Mall-ul din Timișoara este pe locul trei la performanță în topul centrelor comerciale din afara Bucureștiului

DISTRIBUIȚI

 Conform unui studiu al companiei de consultanță imobiliară Colliers Internațional, AFI Palace Cotroceni deține titlul de cel mai bun centru comercial în funcție de performanța vânzărilor. “În 2010, AFI Palace Cotroceni a reușit să devina cea mai populară destinație pentru cumpărături din București, printr-un mix bun de chiriași și prin oportunitățile de distracție create vizitatorilor. Următoarea poziție este aprig disputată de Băneasa Shopping City și Bucuresti Mall. 

Indiferent de tipul de retail pe care sunt specializați, comercianții plasează cele două centre foarte aproape unul de celalalt”, se spune în raportul Colliers. Pe locul al treilea în topul celor mai performante centre comerciale se află Unirea Shopping Center, care deține avantajul locatiei ultracentrale și se află într-un proces continuu de îmbunătățire a calității mixului de chiriași. Clasamentul este continuat Plaza România, deținut, la fel ca și București Mall, de turcii de la Anchor Grup. Anul trecut, alaturi de Plaza, pe a patra poziție s-a clasat și AFI Palace Cotroceni. În ceea ce privește evoluția mall-urilor din afara Bucureștiului, comparativ cu 2009, nu a existat o schimbare majoră în topul primelor trei orașe din țară din punctul de vedere al performanței înregistrate de magazinele retailerilor. “Constanța rămâne orașul cu cele mai mari vânzări în centre comerciale (peste 30% din respondenți au indicat Constanța pe locul întâi), urmat îndeaproape de Cluj. Timișoara ocupă locul trei, cu toate că are o istorie îndelungată a retail-ului modern (încă din 2005), dar cel mai probabil este afectata de obiceiurile de consum ale populației din zonă care încă își face cumpărăturile în orașele de graniță de pe teritoriul Ungariei”, se mai spune în raportul companiei de consultanță imobiliară. Mai mult de jumătate dintre retailerii participanți la studiu (peste 50% dintre respondenți) au declarat că au simțit o creștere a vânzărilor de până la 30%, în timp ce restul au înregistrat fie o stagnare a vânzărilor, fie o scădere, însă într-un procent mai mic decât în anul 2009. "Magazinele din cele mai bune centre comerciale din București au înregistrat vânzări pe metru pătrat în medie cu 25% mai mari decât magazinele din cele mai bune centre comerciale din țară. Diferența dintre performanța magazinelor din București și cele din țara este însă mai mică față de 2009, când s-a înregistrat o diferență a vânzărilor de 40%", se precizează în studiu.

 

Comentarii

comentarii