Acasă Economic Manpower recomandă angajările pe perioadă determinată

Manpower recomandă angajările pe perioadă determinată

DISTRIBUIȚI

Conform unui studiu realizat de Manpower România, mai mult de 35% dintre angajatorii din România privesc munca pe perioada determinată ca fiind un accelerator strategic al forţei de muncă. Nesiguranţa revenirii din criza economică îi obligă pe angajatori sa folosească angajaţii temporari odată cu creşterea cererii. Numai companiile vizionare vor vedea în asta o oportunitate de a câştiga experienţă în administrarea mai eficientă a unei forţe de muncă mixte alcătuită din personal angajat atât pe perioadă determinată cât şi nedeterminată. Acest lucru duce către o soluţie optimă pe termen lung privind strategia cu forţa de muncă.
„Ceea ce a început ca o criză financiară şi economică a evoluat într-o criză de personal – iar angajatorii se luptă pentru a se adapta la o piaţă în continuă şi rapidă schimbare şi la nepotrivirea crescândă dintre nevoia de abilităţi şi lipsa de talente de pe piaţă,” spune Camelia Stănculescu, General Manager al Manpower România. „În vreme ce România va ieşi din recesiune, instinctul natural al angajatorilor va fi să manifeste prudenţă cu privire la aducerea de noi angajaţi permanenţi, apelând mai întâi la angajaţi temporari – ceea ce de altfel şi trebuie să şi facă. Dar, câştigătoare în lumea muncii de după ieşirea din criza economica vor fi companiile care vor folosi angajaţii pe perioadă determinată ca acceleratori ai forţei de muncă, stăpânind arta coordonării unui mix flexibil de angajaţi permanenţi şi temporari pentru a-şi optimiza performanţele, mărindu-şi viteza de execuţie, dezvoltând capacităţile talentelor din cadrul companiei, păstrând reduse costurile fixe (cheltuielile constante) şi producând mai mult cu mai puţine resurse.”
63.5% dintre angajatorii români au răspuns că acest segment al forţei de muncă nu reprezintă o piesă importantă privind strategia lor la nivel global. Pe de altă parte, 35.2% văd acest segment al forţei lor de muncă ca fiind esenţial; iar 1.3% au fost nesiguri. Aşa cum pieţele forţei de muncă naţionale variază în utilizarea forţei de muncă temporare, aşa şi categoriile de forţă de muncă tind să varieze şi ele la nivelul gradului de implicare. Pentru a se asigura că fiecare angajat, indiferent de statutul său, rămâne implicat şi are o contribuţie, companiile au nevoie să-şi optimizeze strategia de motivare / implicare în funcţie de fiecare tip de angajat. În România 84.2% dintre companiile care utilizează angajaţi pe perioadă determinată, ca parte a strategiei lor în ceea ce priveşte forţa de muncă, declară faptul că aceşti angajaţi sunt expuşi la aceleaşi procese de instruire şi integrare ca şi angajaţii lor permanenţi.
Printre angajatorii din regiunea EMEA, aşa cum este cazul şi în alte regiuni, punerea în aplicare a muncii temporare se realizează pentru a putea suporta volumul de activitate din timpul perioadelor de vârf ale sezonului (14%) este utilizarea cea mai frecvent întâlnită.
„În vreme ce atât angajatorii cât si angajaţii se îndreaptă către metode mai flexibile de lucru pentru a le face compatibile cu schimbările din stilul de viaţă, este timpul pentru folosirea în mod strategic a forţei de muncă pe perioadă determinată pentru a obţine accesul la persoane cu abilităţi rare şi specializate: externalizarea funcţiilor secundare ale companiei; testarea candidaţilor înainte de angajarea lor pe poziţii permanente şi obţinerea unei flexibilităţi pe termen lung a forţei de muncă,” a adăugat Camelia Stănculescu, General Manager al Manpower România.
 Aceste recomandări şi concluzii provin din „Reguli privind Angajamentul: Valorificarea Potenţialului privind Forţa de Munca pe perioadă determinată” studiu dat publicităţii astăzi de către Manpower Romania. Acest document recomandă companiilor sa adopte o viziune strategică şi flexibilă faţă de managementul forţei de muncă pentru a-şi atinge scopurile şi pentru a aprecia corect riscurile în lumea de după ieşirea din criză. Esenţială pentru această viziune este o încredere mai mare acordată celor 4 tipuri de angajaţi pe perioadă determinată: angajaţi temporari, angajaţi externalizaţi, contractori şi consultanţi.
Manpower previzionează că pentru a profita la maxim de oportunităţile din economia aflată in reconstrucţie, angajatorii vor trebui sa nu mai privească angajaţii pe perioadă determinată doar ca pe nişte soluţii menite sa acopere concediile de maternitate, să acopere perioadele sezoniere sau pentru a menţine plăţile permanente în linie, şi mai degrabă să-i privească ca pe o valoare strategica. Conform cu cercetările realizate de către Manpower, motivul cel mai des întâlnit la nivel global pentru angajarea pe perioadă determinată este pentru acoperirea activităţii sezoniere în perioadele de varf – şi aproape unul din cinci angajatori apelează la această soluţie. Doar 14% dintre angajatorii din lume se îndreaptă acum către forţa temporară de muncă pentru dobândirea unei valori strategice superioare. Perioada următoare este foarte probabil să le prezinte angajatorilor o nouă serie de provocări, care le vor forţa o reacţie în care să se întrevadă o strategie în ceea ce priveşte gestionarea talentelor. Acest răspuns va trebui sa fie îndeaproape legat de strategia globala de afaceri, iar flexibilitatea va deveni vitală într-o piaţă instabila si aflată în continuă creştere.

Comentarii

comentarii