Acasă Actualitate ”Marea restartare” a Capitalei Culturale, pe mâna ”ministrei poneilor roz cu zvastica”

”Marea restartare” a Capitalei Culturale, pe mâna ”ministrei poneilor roz cu zvastica”

DISTRIBUIȚI

Pandemia, un an fără evenimente publice, un fost președinte al Asociației ”Timișoara, Capitală Europeană a Culturii”, care a ținut pe loc asociația, schimbarea administrației locale, amenințările din partea unor persoane profund complexate (din diferite cauze), lipsa unei informări profund riguroase, un exces de promisiuni și confuzii, toate au acum un ”consultant”, pe Corina Șuteu, fost ministru al Culturii în Guvernul României, condus cândva de Cioloș. De ce este aici? Cât costă prezența sa și câți bani se vor da din bani publici acestei ”ministre cu zvastici”?

La Timișoara se află, de puțină vreme, Corina Șuteu, din gruparea Cioloș, cea care a organizat și plătit din bani publici (sper că cititorii nu au uitat) acea ”faimoasă” expoziție cu ponei roz și zvastici, în numele ”libertății de exprimare”. Ca ministru a fost în conducerea MC pentru câteva luni, între 2016 – 2017, criticată, pusă la zid de mari oameni de cultură, între care Andrei Șerban, care afirma: ”Tăcerea complice și vinovată a intelectualilor de dreapta care au făcut o adevărată revoluție pro penisuri și zvastici expuse într-un demers cultural care ar fi trebuit să reprezinte arta contemporană în lume…”. Tot el spune despre Corina Șuteu că este provincială, adusă de la Iași la București, ca manager cu recomandări, dar că a fost o mare dezamăgire.

Se pare că pentru Timișoara, ea este o ”tânără speranță”, cu un contract de consultanță pentru Primăria Timișoara, prin Casa de Cultură a Timișoarei, în valoare de 132 000 lei, bani pentru care promite că va face următoarele (datele sunt oferite de Primăria Timișoara), din perspectiva unei comunicări transparente (apreciată de noi – nr): consultanța se va face pe o perioadă de trei luni, acompanierea (deși termenul este muzical, se poate extrapola în sensul de însoțire, conducere) procesului de reorganizare pe baze de transparență și ”accountability” (un fel de ”furculision” al Coanei Chirița), care ar suna mai bine ca responsabilitate. Se pare că snobismele Coanei Chirița de la Iași au aterizat în Banat, într-un decor extrem de penibil. În același contract regăsim ”acompanierea primăriei” pentru găsirea unui director artistic al ATCCE. De fapt, nu va avea prea mult de căutat, el există deja, doar că se numește ”Director al Programului Cultural”.

Ce se mai angajează, conform contractului de consultanță, să facă Corina Șuteu? O strategie de comunicare internă și externă asumată de primărie și la care sunt cooptați alți parteneri instituționali cheie care să explice necesitatea și pașii procesului de restructurare al ”ecosistemului TM2023”. Al cui? ”Doamna” aceasta știe ce înseamnă ecosistem? Ne induce în aria infantilă a abuzurilor de termeni? Adică, a noastră Capitală Europeană are legătură cu Terra? Cu Biotopul și Ecogeneza? Terminologia cu aere de complexitate este, de fapt, perdeaua de acoperire a unor altor interese.

Deocamdată, pe legislația referitoare la capitale culturale, Asociația TCCE2023 este singura responsabilă cu programul de implementare al programului, dar din păcate, asociația (în care sunt membru fondator) nu are la această oră comitet director. El este incomplet, iar președintele ”lipsește cu desăvârșire”, citându-l pe Nenea Iancu. Fortul președinte, Horațiu Rada, un om cu afaceri în domeniul electricității și-a început cariera ca simplu electrician, lucrând pe stâlpii de curent electric. Asta nu este o rușine. Munca creează caractere, nu-i așa? Doar cu până în zi de azi, nimeni, absolut nimeni nu a găsit o legătură între stâlpii de curent și cultură, doar aceea de a sesiză că lecturile se fac… la lumină!

Primăria Timişoara este cel mai important membru al ATCCE2023. Ceea ce firma doamnei Şuteu nu observă este că Primăria Timişoara nu are rolul de a implementa programul, ci de a susţine ATCCE2023, aşa cum arată clar dosarul de candidatură. Corina Şuteu a fost consultant pentru Arad, în programul de concurs al oraşelor candidate, iar Aradul … din păcate pentru doamna consultant, a pierdut competiţia. Era în 2015, iar ulterior, pentru anul 2016, au rămas în competiţie doar patru oraşe: Timişoara, Cluj, Bucureşti, Baia Mare. În vreme ce era ministru al Culturii, înaintea deliberărilor între cele patru oraşe, surse confidenţiale susţin că doamna Şuteu, ministru în Ministerul Culturii din România acelei epoci, a lăudat în repetate momente … Clujul! Foarte fain, cum zice ardeleanul, dar şi bănăţeanul! Dar mai fain a fost că Timişoara a fost aleasă!

Acum, ca și cum nimic din toate astea nu au avut loc, Corina Șuteu consiliază Primăria Timișoarei pe temele Capitalei Culturale, ca și cum am fi niște novici, timișoreni cu nevoia imperioasă de a fi conduși, din nou, din București. Nu cred că știe că asociația a avut un consultant artistic, în persoana lui Martin Heller, care a câștigat un concurs internațional, transparent, anunțat public, în 2019.

Strategia de comunicare are nevoie de consultanță? Ea se vede în rapoartele de implementare, membrii asociației au primit mereu comunicările, iar în exterior s-a comunicat mediatic fiecare pas al programului.

Adevărul este că în spatele disensiunilor legate de asociație se află un mic grup de bruiaj, un fel de ”spin iritativ” al situației, persoane care nu au fost primite ca membrii în ATCCE2021, (cum era denumirea inițială) pentru că au blamat asociația, au creat un câmp otrăvit, precum un câmp de război încărcat de mine, gata să ucidă, iar peste toate, tot din păcate, un fost primar, domnul Robu, care a frânat, și el, uneori din orgoliu, activitatea asociației.

Doamna Corina Șuteu afirmă că s-a întâlnit cu ONG-urile culturale din asociație și din afara ei. Nu este adevărat. S-a întâlnit doar cu cine era pe ”lista de întâlniri”.

Aceste obiceiuri cu iz balcanic nu sunt… potrivite în orașul în care s-a murit pentru libertate.

Comentarii

comentarii