Acasă Actualitate Modernizarea Gării de Nord Timişoara depinde de Curtea de Arbitraj de la...

Modernizarea Gării de Nord Timişoara depinde de Curtea de Arbitraj de la Paris

DISTRIBUIȚI

Lucrările de modernizare a Gării de Nord Timişoara trebuiau finalizate încă din anul 2007, însă firma care a câştigat licitaţia a făcut lucrări de mântuială şi nu a respectat termenele prevăzute în contract. Aşa că mai-marii CFR au reziliat acest contract şi s-au adresat Curţii de Arbitraj de la Paris pentru a rezolva acest litigiu comercial. Din momentul rezilierii acestui contract au trecut câţiva ani, timp în care clădirile Gării de Nord Timişoara arată tot mai jalnic. Acelaşi lucru se întâmplă şi cu peroanele şi cu tunelurile subterane, în care sunt infiltraţii de apă la fiecare ploaie. Mai mult, Gara de Nord a devenit un fel de casă pentru boschetari, aurolaci şi hoţi, care se simt printre călători ca la ei acasă. Toate aceste lucruri se întâmplă sub ochii „vigilenţi” ai poliţiştilor, care nu fac nimic pentru a-i descuraja pe aceşti indivizi. În tot acest timp, Valeriu Trică, directorul CFR Timişoara – Infrastructură, spune că lucrările de modernizare a celei mai mari gări din Timişoara vor începe până la finele acestui an.

Despăgubiri de 4 milioane de euro

Valeriu Trică, directorul CFR Timişoara – Infrastructură, este optimist în ceea ce priveşte soarta Gării de Nord Timişoara. Acesta spue că, cel mai probabil, Curtea de Arbitraj de la Paris va da câştig de cauză celor de la CFR, iar lucrările de modernizare a Gării de Nord Timişoara vor începe în cel mai scurt timp. „Pot să vă spun că de cîţiva ani ne judecăm la Curtea Arbitrară de la Paris cu firma care a executat lucrările la Gara de Nord. În momentul de faţă am angajat câţiva experţi agreaţi de Curtea  de Arbitraj de la Paris, aceşti experţi vor stabili ce s-a întâmplat de fapt în Gara de Nord. Sperăm ca în maxim două luni să avem şi un prim rezultat al acestor experţi. Noi am cerut acestei firme şi despăgubiri de 4 milioane de euro pentru toate pierderile cauzate. Sperăm ca în cel mai scurt timp acest litigiu să se încheie şi lucrările de modernizare să reînceapă. Noi banii îi avem, aşteptăm doar permisiunea Curţii de Arbitraj pentru a face o nouă licitaţie, iar lucrările să reînceapă. Eu estimez că anul acesta vom avea o nouă firmă care va lucra la modernizarea Gării de Nord Timişoara” , spune Valeriu Trică. Gara de Nord din Timişoara este una dintre cele mai mari gări de la noi din ţară, fiind tranzitată zilnic de mii de călători români şi străini. Majoritatea călătorilor rămân cu un gust amar, imediat ce pun piciorul în această gară şi asta pentru că la tot pasul este numai mizerie şi săli de aşteptare insalubre.

 

Comentarii

comentarii