Acasă Actualitate Modificări de program la Permise, Pașapoarte și Buletine, până pe 31 martie

Modificări de program la Permise, Pașapoarte și Buletine, până pe 31 martie

DISTRIBUIȚI
pasapoarte biometric electronic 17

Mai multe instituții județene au anunțat modificări ale programului de funcționare, după aprobarea unui set de măsuri la nivelul M.A.I., pentru prevenirea răspândirii infectării cu Covid-19. Modificările vizează, pentru perioada 11-31 martie, eliberarea cărților de identitate, pașapoartelor, permiselor de conducere și certificatelor de înmatriculare, dar și programului de lucru cu publicul la Ministerul Afacerilor Interne.

În aceste trei săptămâni, pentru Serviciile Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor Timiș, cererile se depun exclusiv în baza unei programări online, pe site-ul oficial al instituției, www.drpciv.ro, secțiunea Programări online.

Tot în perioada 11-31 martie, cererile de eliberare a pașapoartelor simple electronice/pașapoartelor simple temporare se depun la serviciile publice comunitare de pașapoarte, exclusiv în baza unor programări on-line, pe platforma www.epasapoarte.ro. Recomandarea autorităților este ca cetățenili să opteze pentru ridicarea pașapoartelor simple electronice prin serviciile de curierat – cheltuieli de expediţie 8 lei + TVA.

Începând din 12 martie, și persoanele care solicită furnizarea datelor din Registrul Național de Evidență a Pașapoartelor Simple vor avea posibilitatea programării on-line pe platforma epasapoarte.ro sau prin curierat. Cei care doresc, totuși, să se prezintă la sediul Direcției Generale de Pașapoarte, în perioada 11-31 martie, trebuie să își facă programare on-line.

În ceea ce privește Direcția pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date, a fost anunțată suspendarea depunerii de cereri privind eliberarea următoarelor documente:

  • Certificat privind domiciliul înregistrat în Registrul naţional de evidenţă a persoanelor, document eliberat cetăţenilor români în vederea apărării drepturilor şi valorificării intereselor acestora în străinătate, însoţit, după caz, de Formularul standard multilingv eliberat în baza Regulamentului (UE) 2016/1191 (a se menţiona ţara şi limba în care se doreşte a fi completat);
  • Fotocopii ale deciziilor privind schimbarea numelui persoanelor fizice pe cale administrativă, eliberate de către Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date până la data de 31.03.2005.

Cererile formulate în sensul celor de mai sus, însoţite de documentele justificative, se vor transmite exclusiv on-line pe adresa de e-mail a instituţiei, depabd@mai.gov.ro. Ridicarea documentelor solicitate se va face numai ca urmare a programării efectuate la numărul de telefon 021.413.54.42 interior 25130.

De asemenea, solicitările de clarificări a unor aspecte pe linie de stare civilă, însoţite de documentele în susţinere, vor fi transmise exclusiv on-line pe adresa de e-mail a instituţiei depabd@mai.gov.ro, răspunsul urmând a fi transmis la adresa poştală/e-mail indicată de solicitant.

Cererile privind eliberarea actelor de identitate nu se vor mai depune decât în situații deosebite: motive medicale, deplasare urgentă în alta localitate sau în alt stat, susţinerea unor concursuri de admitere sau examene, efectuarea unor operaţiuni notariale/bancare. În aceste cazuri, cererea de eliberare a actului de identitate sau, după caz, a înscrierii menţiunii privind stabilirea reşedinţei se depune exclusiv prin programare prealabilă la telefon nr. 021/413.53.17. Actele necesare pot fi depuse în intervalul orar 08.30-13.30, în zilele de luni, miercuri, joi, vineri, respectiv 13.30-18.30 în zilele de marți.

În ceea ce privește ridicarea cărții de identitate, accesul în sediul DEPABD se va face urmare a programării comunicate la depunerea cererii, în intervalul orar 13.30-15.30 în  zilele de luni, miercuri, joi, vineri,  respectiv 11.00-13.00 în zilele de marți.

Cum, începând de mâine, activitățile de relații cu publicul la nivelul Aparatului Central al Ministerului Afacerilor Interne se vor desfășura fără interacțiunea directă a angajaților MAI cu persoanele din afara instituției, cetățenii care vor să solicite informații sau să desfășoare alte activități de relații cu publicul pot apela linia telefonică TELVERDE 0800.800.624. De asemenea, informații pot fi solicitate și primite și prin poșta electronică la adresa de e-mail petitii@mai.gov.ro sau prin corespondență. Aceste măsuri urmează să fie luate, în scurt timp, și pentru autoritățile teritoriale județene.

Comentarii

comentarii