Acasă Cultura Muzeul din Lugoj va avea un nou regulament de organizare și funcționare

Muzeul din Lugoj va avea un nou regulament de organizare și funcționare

DISTRIBUIȚI

Primăria Lugoj a deschis procedura de transparenţă decizională a procesului de elaborare a proiectului de hotărâre privind aprobarea unui nou regulament de organizare și funcționare al Muzeului de Istorie, Etnografie și Artă Plastică Lugoj. Decizia de elaborare a unui nou regulament a fost luată ținând cont de faptul că vechiul regulament, aprobat prin HCL nr. 45/28.02.2007, nu mai corespunde nevoilor actuale ale muzeului lugojean. Astfel, noul regulament prevede, ca elemente de noutate, schimbarea programului de lucru al Muzeului de Istorie, Etnografie și Artă Plastică Lugoj, dar și stabilirea tarifelor pentru biletele de vizitare a instituției. Noul program de lucru al Muzeului din Lugoj va fi:  luni și marți: orele 8.00 – 16.00 (închis doar pentru public); miercuri – duminică: orele 10.00 – 18.00, program menit a crea, pentru vizitatori, posibilitatea de a veni la muzeu și în perioada weekend-ului, în ideea unei mai bune promovări a circuitelor expoziționale de istorie locală, etnografie și artă plastică, prin creșterea numărului de vizitatori. Noul regulament prevede și noi tarife pentru biletele de vizitare a muzeului: preț întreg – adulţi: 10 lei(TVA inclus)/persoană; preț redus – pensionari:  5 lei (TVA inclus); elevii claselor V-XII, studenți: 2,5 lei(TVA inclus)/persoană. Vor beneficia de vizitare gratuită a muzeului următoarele categorii: copiii preşcolari și elevii claselor primare; cadrele didactice care însoțesc grupuri organizate; delegaţiile oficiale şi alte delegaţii cu caracter cultural; angajaţii reţelei muzeale, ai Ministerului Culturii şi ai serviciilor deconcentrate ale Ministerului Culturii, ai Institutului Naţional al Patrimoniului (INP), ai Centrului Național al Cinematografiei (CNC), ai Administrației Fondului Cultural Național (AFCN), ai Institutului Național pentru Cercetare și Formare Culturală (INCFC), membrii ICOM, ICOMOS, UNESCO, cercetători științifici; veteranii; persoanele cu  dizabilități, precum și persoana însoțitoare a acestora; ghizii de turism acreditați. Inițiatorii noului regulament consideră că acesta „va contribui la sporirea prestigiului și a imaginii pozitive a orașului pe plan național și internațional”. Documentaţia aferentă proiectului de act normativ include: referatul inițiatorului, referatul de oportunitate, textul complet al proiectului de hotărâre, Regulamentul de organizare și funcționare al Muzeului de Istorie, Etnografie și Artă Plastică Lugoj. Propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ supus procedurii de transparenţă decizională se pot depune până la data de 07.02.2025 ca mesaj în format electronic pe adresa de e-mail: contact@primarialugoj.ro; prin poştă, la adresa: Primăria Municipiului Lugoj, Piața Victoriei, nr. 4, Lugoj, jud. Timiș sau la sediul instituţiei, la Serviciul relații cu cetățenii și mass-media , luni – joi între orele 8-16.30 și vineri între orele 8-14. Materialele transmise vor purta menţiunea „Propuneri pentru proiectul de hotărâre privind aprobarea  Regulamentului de organizare și funcționare al Muzeului de Istorie, Etnografie și Artă Plastică Lugoj”.Pentru cei interesaţi există şi posibilitatea organizării unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, în cazul în care acest lucru este cerut în scris, de către o asociaţie legal constituită sau de către o altă autoritate sau instituţie publică, până la data de 27 februarie 2025.

Comentarii

comentarii