Acasă Actualitate Nicolae Robu, amnezia și traficul din Timișoara. Orice rău poate fi și...

Nicolae Robu, amnezia și traficul din Timișoara. Orice rău poate fi și bun, dacă primarul are imagine pozitivă

1617
DISTRIBUIȚI

În urmă cu aproximativ 10 luni, imediat după ce timișoreanul Tudor Baștea lansa site-ul http://www.trafficindex.org, primarul Nicolae Robu desființa și site-ul, și pe creatorul său. Acesta își permise să arate cu dovezi concrete, bazate pe datele furnizate de gigantul american Google, că traficul din Timișoara era (și este) anevoios și că noul sistem de management al traficului nu a adus nici o îmbunătățire, ci din contră, a blocat orașul.

„Acel individ care a creat pagina nu înțelege nimic, de fapt, din ce a făcut el. El nu știu ce informații manipulează, este mai mult decât zero. Sistemul acela nu are senzoristică, el ia în seamă numărul de telefoane mobile existente în zona respectivă, cu opțiunea de locație activată… (…) Vom avea la un moment dat o aplicație care va da rezultate din datele noastre, oferite de senzori”, spunea atunci Nicolae Robu. Primarul a recidivat după două săptămâni spunând despre creatorul Traffic Index: „Domnule, chiar crezi că-mi pierd vremea cu cineva care nu pricepe nici ce scrie / citează el însuși?! Rămâi în lumea ta, în încântare față de <marea creație>, pt care știi bine că n-ai fi primit notă de trecere nici măcar la un proiect de semestru la AC! Sărbători fericite!”.

Joi, 14 septembrie 2017, primarul Nicolae Robu a ”uitat” că datele de pe Traffic Index sunt ”incorecte” și, ca să-și laude performanțele a posta pe pagina sa de Facebook, printre altele, următorul îndemn: ”În privința traficului în Timișoara, rog a se face comparații cu cel din Cluj și Iași – singurele orașe de aceeași mărime cu Timișoara -, chiar în condițiile numărului mare de șantiere din Timișoara – mult mai mare în Timișoara decât în Cluj și Iași! -, intrând la www.trafficindex.org”.

Este vorba de același site, aceeași metodologie de analiză a traficului, dar, pentru că de data asta ”dă bine”, Nicolae Robu îl acceptă.

”Vă dați seama cât de bine s-ar circula în Timișoara dacă, în loc să îi numească mereu “hateri” pe cei care nu-i aprobă măsurile, stimabilul domn Robu ar lua în mod constructiv sugestiile venite de la timișoreni?”, spune Tudor Baștea.

Acest face, tot pe baza datelor compilate pe Traffic Index, și câteva sugestii pentru primar:

”să fluidizeze traficul folosind giratorii și sensuri unice, în loc să împânzească orașul cu noi semafoare

să pună accentul pe scoaterea traficului afară din oraș, de exemplu să facă pasajul de la “Solventul”, în loc să închidă, simultan, 2 din cele 8 treceri ale căii ferate din Timișoara (sufocând astfel, orașul)

să modernizeze transportul în comun din oraș

să nu mai cheltuiască aiurea banii publici (de exemplu, cumpărând cu aproape 2 milioane de euro, celebrele vaporașe, aflând doar ulterior că acestea nu se pot folosi pe Bega…); să amintesc și de minibusurile pentru turiști ?

să găsească soluții legale, nu soluții ilegale, anulate după câteva zile

să găsească soluții pentru înlocuirea traficului auto cu folosirea bicicletelor. Cum să folosești bicicleta când nu ai piste bune și destule?”

Comentarii

comentarii