Acasă Politica Nicuşor Dan: PSD, PNL şi sateliţii lor să-şi facă publice veniturile şi...

Nicuşor Dan: PSD, PNL şi sateliţii lor să-şi facă publice veniturile şi cheltuielile din precampanie şi campanie

DISTRIBUIȚI

Nicuşor Dan, preşedintele Uniunii Salvaţi România, le-a cerut PSD, PNL şi ”sateliţilor” lor să-şi facă publice veniturile şi cheltuielile din precampanie şi campania electorală. USR a fost singurul partid care şi-a prezentat înainte de alegerile locale din Bucureşti situaţia financiara a campaniei şi numele marilor şi micilor donatori care au susţinut partidul.
USR a repetat experienţa de la locale şi a prezentat presei şi cetăţenilor situaţia finanţării USR pentru alegerile parlamentare, Nicuşor Dan solicitând aceeaşi transparenţă din partea competitorilor politici.
”Sumele totale pe care USR le-a strâns în precampanie, până pe 10 noiembrie, au fost 997.545 lei. 198.000 de lei sunt împrumuturi de la două persoane fizice, una dintre ele fiind de la Claudiu Năsui candidat USR, iar cealaltă, de la un antreprenor român care şi-a vândut o afacere, 403.000 lei din donaţii de la 21 de persoane, 5.400 de lei donaţii mici sub 500 de lei de la 27 de persoane şi 390.000 de lei donaţii prin mecanismul online pe care-l avem implementat împreună cu G2, de la 2.950 de persoane.
În total, avem 3.000 de persoane care au donat bani către USR fără sa ceară nimic în schimb. Media donaţiilor prin mecanismul online este de 130 de lei”, a declarat Nicuşor Dan.
Nicuşor Dan a detaliat donaţiile sume peste 500 de lei: câte o donaţie de 89.000 de lei, de 75.000 de lei, de 60.000 de lei, de 25.000, de 25.000, de 22.000, încă una de 22.000, una de 21.000, una de 15.000 ş.a.m.d..
”De când a început campania, după cum ştiţi, legea permite doar candidaţilor să alimenteze conturile de campanie, iar candidaţii au donat 251.900 lei, fiecare după posibilităţi, a spus liderul USR. El a precizat ca USR nu a cerut niciunui candidat o sumă specifică.
Din cei 997.000 de lei strânşi în precampanie USR a consumat, înainte de 11 noiembrie, 633.000 de lei. Ne-au rămas 365.000 de mii şi cu 251.000 pe care i-au donat candidaţii, avem până în momentul acesta 600.000 lei pe care să-i folosim în campanie”, mai spune Nicuşor Dan.
Nicuşor Dan a prezentat cheltuielile din precampanie şi din campanie: Aproximativ 50.000 de lei Facebook şi Google Ads; aproximativ 50.000 un sondaj de opinie; 30.000 tricouri; 20.000 corturi; 80.000 pliante; 10.000 chirii la diferite primarii, care ne-au cerut chirie ca să ne punem corturile pentru strâns semnături; 20.000 atelierului foto care ne-a ajutat să facem pliantele;100.000 remuneraţii pentru oamenii care au lucrat în echipa tehnică; 150.000 promoterii care au împărţit flyere şi 50.000 datorii din campania locală, sume pe care USR s-a obligat să o plătească din banii restituiţi de AEP până la 4 septembrie şi care vor intra în conturi cu o întârziere de trei luni.
Cheltuieli din campanie: Un contract de 275.000 de lei pentru a distribui o scrisoare către câteva milioane de gospodarii din România; 50.000 un sondaj de opinie şi 90 000 tipărituri.

Comentarii

comentarii